op zee gericht op wijting,kleine gul en platvis?

Started by marcel1, January 03, 2013, 14:13:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcel1

Hoi,

Er is weinig tot bijna niets te vinden over deze vorm van vliegvissen op zee.
Zeebaars,fint,harder en makreel is bekend en hier is genoeg over te vinden.

Deze tijd van het jaar moet er gewoon aan de kust in het ondiepe naar mijn mening met imitatie garnaaltjes,krab en speldaas achtige goede vangsten kunnen opleveren.

Zijn er mensen die dit al vaker hebben gedaan?
zoja wat is jullie ervaring?

Ik ga het zelf proberen en zal mijn ervaring met jullie delen.

jur606

geen ervaring maar lees mee ook
voor de rest van zeevissen ook wel benieuwd naar info (linkje naar forum of internet stuk zou fijn zijn) of andere informatie
voornamelijk, zeebaars, makreel, geep.en zeeforel :) zeeforel ben ik nu aan het bestuderen voor voorjaar naar Denemarken maar
de rest?



johannes

Klopt wat rene v zegt lekker in het donker naar volgens mij "slag beers" en "slag dobbelsteen"
leer wel werpen in het donker want een hoofdlamp komen ze niet op af.
Ook even aan de zeepookvissers vertellen dat je er staat zodat hun niet een half pond lood tegen je kop gooien.
Gebruik een vlieg met wat crystelflas er in wijting is een rovertje.

Gul heb ik in nederland nooit gevangen maar hier is dat niet een probleem in het seizoen ;D


johannes

In het onderwerp staat kleine gul ?????

Grootte zijn toch veel leuker ;D ;D ;D

marcel1

ik heb toch zo mijn bedenkingen en weet door me ervaring wel een aantal stekken waar het moet lukken.
morgen ochtend ga ik het gewoon proberen, ik hou jullie op de hoogte hoe het me is vergaan.

De garnaal en de krab keuze een kleine streamertjes twee keuze drie wat grotere streamertrjes want hoor dat er daar waar ik ga vissen toch nog redelijk wat zeebaars wordt gevangen.

NickMSD

en Marcel1,

ik loop zomaar tegen dit topic aan maar ik ben zacht uitgedrukt erg benieuwd naar de resultaten die je de afgelopen maanden op zee hebt geboekt  ;)

Mvg.
Nick