tussen de ijsschotsen

Started by sjoerd, January 30, 2017, 21:50:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

De haven lag grotendeels nog dicht maar hier en daar was  een open plek. Dus toch maar even proberen of er een visje te vangen was.
Het begon langzaam met wat kleine baarsjes maar later kwamen er toch nog een aantal voorns uit en zelfs nog drie windes van rond de 25 cm. Met de baarsjes meegeteld toch een 30 stuks gevangen. In ieder geval leuke actie gehad en gezien de omstandigheden was ik daarmee wel tevreden. Heel mooi waren de twee ijsvogels die eigenlijk zeer regelmatig om me heen vlogen en zaten. Eentje kwam zelfs onder de hengel doorvliegen!! Hoe mooi wil je het hebben. Jammer dat ik mijn Nikon met tele niet meegenomen had.Hier nog enkele plaatjes.

soms voor de ijsplaat en dan weer  moest je eroverheen vissen.

veel baarsjes, niet groot maar volop actie

mooi ijsvogeltje maar lastig te fotograferen zonder telelensje


Jan Damman

Mooi Sjoerd, leuk plaatje van de ijsvogel!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Floor

Leuk bezig geweest en iderdaad een prachtig vogeltje.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

MartinT

Mooie winterse visserij Sjoerd. Hier zitten inmiddels ook steeds meer IJsvogels en hebben ook meer geschikt viswater tot hun beschikking met alle natuur die weer wordt teruggebracht o.a. in het kader van ruimte voor de rivier, prachtige beesten.

Menno_siemensma

ligt hier nog grotendeels wat ijs in de wateren, maar duurt niet lang meer, denk dit weekend wel weer open water.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bone F

Mooi bericht over die ijsvogeltjes Sjoerd, die lijken deze winter dus (voorlopig) wel te overleven.

sjoerd

Quote from: Bone F on February 01, 2017, 11:51:16
Mooi bericht over die ijsvogeltjes Sjoerd, die lijken deze winter dus (voorlopig) wel te overleven.

Het ligt er maar aan wat we nog krijgen Frans, er wordt mogelijk weer winter voorspeld, Brrr.