Spiderwire Fluorocarbon ervaringen?

Started by macfly, March 22, 2014, 09:02:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

macfly

Mijn leadermateriaal begint wat op te raken en ik zoek naar alternatieven voor FrogHair. Ik kwam Spiderwire Ultracast 100% Fluorocarbon tegen en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft/had. Prijs is wel erg gunstig dus is de kwaliteit hier ook naar?!? Hun andere producten zijn best ok.

Gert

#1
Ik heb er geen ervaring mee, maar bevalt de FrogHair niet? Ik ben er namelijk wel tevreden over (die met dat groene label).
Is wel duur inderdaad. Maar ben nog geen betere fluorcarbon tegengekomen (heb ze ook lang niet allemaal geprobeerd, maar zoals ik al zei: ik ben tevreden met FrogHair).
Dit geldt dan voor fluorcarbon - die ik gebruik in 0,10 mm in helder water en 0.22 of 0.25 op de Ronde Bleek.
Verder gebruik ik Stroft tegenwoordig naar volle tevredenheid voor als het er niet zo kritisch op aankomt qua onzichtbaarheid.

Groet,
Gert

macfly

Frog Hair bevalt prima maar ik moet het met wat minder geld doen dus zoek ik naar alternatieven...

Gert

Ja okay, je moet de eindjes aan elkaar knopen zeg maar ;)

Rene V.

Al een paar jaar gebruik ik Seaguar enRiverge fluorocarbon.Kost 18 a 19 euro/100 meter.Geen idee wat andere kost maar deze bevalt mij goed.

Groet Rene V.

Sieger

Ik gebruik sinds een tijdje Trilene Fluocarbon... is prima en scheelt een stuk....

bijvoorbeeld hier: http://www.agradi.nl/berkley-vislijn-trilene-fluorocarbon-180m-0-14mm.htm


Sieger

Gert

Quote from: Gert on March 22, 2014, 11:40:31
Ik heb er geen ervaring mee, maar bevalt de FrogHair niet? Ik ben er namelijk wel tevreden over (die met dat groene label).
Groet,
Gert

Oeps, ik moet mezelf even corrigeren: die met het groene label is geen fluorcarbon maar een soort nylon. Fluorcarbon heeft een grijs label. Maar ik gebruik dus wel die groene....

Rene V.

Ruime keuze zou ik zeggen ;)

Groet Rene V.

macfly

Ga Berkley Trilene zeker een kans geven! Kan nergens Riverge of Seaguare vinden, op 100m spoelen dan, voor 18/19 euro dus als iemand een tip heeft ...

Bert J.

Trilene ven Berkley bevalt mij ook goed. Klossen van 180 meter, ik heb ze in vier diktes.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

mrproper

Hier idem Bert Trilene bevalt nog steeds.

Rene V.

Riverge en Seaguar haal ik bij Wout van leeuwen/Vlaardingen.

Groet Rene V.

mrproper

Beast master No Escape is ook super.! ook op de knoop ( geen fluocarbon )

Rene V.

Eigenlijk maken we het moeilijker dan het vaak is,30 jaar geleden kocht je gewoon een klosje nylon en ging je vissen en ving je vis ;)
Maar ja keuze genoeg nu,mooie foldertjes,fieldtest,goede verkooppraatjes en een lekker wijf op de foto doet ook veel ;D

Groet Rene V.

MarcelN

Groot nadeel van FC is dat het niet afbreekt in de natuur, laatst ook weer hele bergen lopen ruimen op een parkeerplaats >:(

wouter veuger

Voor mijn visserij op voorn gebruikte ik voorheen stroft,maar laatst was die op en heb ik een klosje gamakatsu G-line gekocht (12/00) erg fijn nylon moet ik zeggen,kinkt en kringelt nauwelijks en ook sterk op de knoop.


Gert

Ik had ook een keer 3 klosjes van die Gamakatsu gekocht, .12 .14 en .16
Maar die .12 was op een gegeven moment compleet verrot - trok het achter elkaar stuk. Dus ook in die andere spoeltjes heb ik geen vertrouwen meer. Breekt blijkbaar al af voordat je ermee in de natuur bent  :o

Drennan daarentegen heb ik wel vertrouwen in - spoeltjes heb ik al jaren en het spul is nog steeds beresterk.

Rene V.

Quote from: MarcelN on March 23, 2014, 19:13:48
Groot nadeel van FC is dat het niet afbreekt in de natuur, laatst ook weer hele bergen lopen ruimen op een parkeerplaats >:(

Laat niet als dank voor het aangenaam verpoozen,de eigenaar van den grond den schillen en den doozen.Deze verroeste bordjes stonden vroeger overal
en betekenen eigenlijk,neem je zooi mee naar huis ;)

Groet Rene V.




Gert

Quote from: Cornico on March 23, 2014, 21:29:54
Je hebt toch wel de goede gehad?
Deze?
http://www.henkkoster.nl/WebRoot/StoreNL2/Shops/61932441/49B0/E6A9/C322/E0DA/1BB2/C0A8/28B8/1506/5112-018.jpg

Ik had deze - althans die kleuren komen me bekend voor:


Maar niemand heeft me verteld dat die NIET goed was.... ;)

Rossie69

vervloek het.

heb het weg gegooid.
veel verlies van vis.

stroft GTM gebruik ik nu.
geen fluo meer.

zal wel aan mn kunde liggen.



Beertje

Quote from: MarcelN on March 23, 2014, 19:13:48
Groot nadeel van FC is dat het niet afbreekt in de natuur, laatst ook weer hele bergen lopen ruimen op een parkeerplaats >:(

Nylon wel dan?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

catchem

Nylon breekt af door uv-licht (zonlicht).
Ik gebruik ook trilene. Het voordeel van fluorocarbon is dat het beter zinkt dat nylon en dit is met kleine en licht nymphen een voordeel. Omdat ik niet graag met veel klosjes rondloop neem ik alleen fluorocarbon mee als ik ga vissen.

Wiel Sloveniƫ

Vraag mij af in hoeverre al de tientallen verschillende merken van nylon of/en fluorocarbon ook daadwerkelijk fabrikant zijn, of zou alles (zoals dat ook bij vliegenlijnen gaat) door een handvol fabricanten gemaakt worden?
Ondertussen gebruik ik al jaren tot grote tevredenheid Stroft, ben het experimenteren beu geworden........

Gert

Ja, Stroft bevalt mij dus ook prima.

Wat misschien niet iedereen weet, dus vandaar maar even een tip:
Bij Stroft "moet" je bij bijvoorbeeld een clinchknoop minstens 7 keer wikkelen - vaker kan geen kwaad.
Bij fluorcarbon is het beter om maar 3 of hooguit 4 wikkelingen te maken. En heel belangrijk daarbij is dat je de knopen heeeel langzaam aantrekt nadat je deze goed nat hebt gemaakt.
Test het maar eens zelf uit met fluorcarbon wat er met de trekkracht gebeurt als je meer wikkelingen maakt en/of de boel heel snel aantrekt.


maurice

Ik gebruik al jaren Triline FC  0.40 bij het snoeken.
Top spul nooit geen problemen mee gehad.

Voor de rest Stroft
::bbq:: ::proost:: ::proost::