Hoestbuien tijdens t binden.

Started by Mike, May 16, 2016, 19:54:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Ik krijg bijna altijd last van intense hoestbuien tijdens het binden.
Ik vermoed dat ik last heb van een stofallergie oid.

Is er iemand die dit herkend en zo ja, wat doe je eraan ?
Behoorlijk irritant is het.. :-[
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Floor

Ik kan je codeinefosfaat voorschrijven, halve tablet en je bent er uren vanaf 😀.
Een allergie is natuurlijk mogelijk. Heb je het bij synthetische of natuurlijke materiale of allebei?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Mike

Ik vermoed hoofdzakelijk bij natuurlijke materialen maar ik krijg eigenlijk nagenoeg altijd van die hoestbuien als ik aan mn bindtafel ga zitten.
Nu ligt de tafel ook vol met allerlei verschillende bindzooi en er staat een vaas voor mn neus met allemaal veren ed.
Ik ga maar es van dat codeinefosfaat regelen dan.
Thx voor de tip.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Floor

Voor codeinefosfaat moet je wel een goed verhaal hebben tegenover je huisarts 😉 Maar wellicht heeft hij wel andere tips of lichtere middelen.
Ik wil je natuurlijk niet direct aan de medicatie helpen!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

goswit

Ben geen arts, maar je gaat iets te snel voor pilletjes.   Heb je hier altijd sinds het binden last van gehad ,of is dit pas de laatste weken.

Mij lijkt dat alles wat je in de winkel koopt (Nederland ) van een A merk alles ontsmet is ,en in veren en dubbing geen beestjes en stof zit.

Verfstoffen kunnen het ook doen.  Als je weer gaat binden doe dan eens een mondkapje voor kijk als dat helpt.

Waar doe je de vliegen binden , bv zolder /w.kamer / logeerkamer.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Mike

Het hoesten is jaren geleden begonnen.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het begon toen ik mn bindtafel heb ingericht en de verzameling materiaal flink is toegenomen.
Mijn bindtafel staat in de woonkamer.
Zodra ik aan de tafel ga zitten worden de hoestbuien vaak zo heftig dat de tranen in mn ogen springen.
Ik baal ervan maar wil mn bindtafel graag in de woonkamer laten staan omdat ik anders veel minder ga binden.
Als ik gewoon op de bank hang heb ik er ook wel eens last van maar veel minder.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Joost S.

Ik zou sowieso even de huisarts raadplegen.


Mike

Ja idd. Na de vakantie ff langs.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Raymond

#8
Het is in ieder geval een allergische reactie. De moeilijkheid zit hem er nu in uit te vinden welke allergie je hebt. Heb je het 's nachts ook? Dan is het zo goed als zeker een huisstofmijtallergie. Als dat niet het geval is, is het iets anders. Iets binnen je bindmaterialen dus. Erg vervelend maar het goede nieuws is dat je er niet aan sterft en dat allergieën meestal afnemen naar mate je ouder wordt. En antihistamine tabletten werken meestal wel goed.

Probeer anders door een voor een in aanraking te komen met je bindspullen achter de boosdoener te komen. En sowieso even langs de huisarts gaan...
::wtf::

Menno_siemensma

Ik zou maar eens testje laten doen waar je allergisch voor bent, want daar lijkt het sterk op, bont, veren en bucktail leveren vaak daar problemen mee op. Anti allergie/hooikoorts pillen die je gewoon in de winkel kan halen werken vaak al een heel stuk. Zou jammer zijn dat je hierdoor niet lekker kan blijven binden... Dit zeg ik als mede allergie hebbende visser :) (gelukkig is de hevigheid voor mij behoorlijk afgenomen laatste jaren)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Mike

#10
Bedankt voor de reacties.
Ik ga anders de bindtafel toch maar es helemaal leegmaken om te kijken of t dan helemaal weggaat.
Ik heb laminaat in de woonkamer dus kan ik het aardig stofvrij maken.

Misschien dat dit menneke er ook wat mee te maken heeft.
Hij kijkt wel heel onschuldig maar ondertussen  ;D




EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

goswit

Mike .  stop alles in bakjes of zakjes ,zodat alles afgesloten is . Na 2 a3 dagen maak je de zakjes een voor een open en ruik je er aan , geeft dat een reaktie dan merk je dat van zelf.

Helaas een grote fout die de mensen maken over alergieen is dat laminaat -steen - vinyl enz .  stof vrij te maken is , helaas dat is niet zo krijg je nimmer stof vrij.  Bij elke stap die je maakt op laminaat verplaats je de stof.  Ergo,  ga stofzuigen en je krijgt achter de stofzuiger een stofwolk door de uitstoot van de lucht.  Vloer met uitgewrongendoek schoonmaken en dan stofzuigen ,of antistaties doekje heb je dit probleem niet ,vooral onder kasten en bank regelmatig schoonmaken. Daarna eventueel langs de plinten een middel gebruiken voor huismijt ,tenminste eenmaal perjaar doen, is de beste oplossing.
Trouwens ik heb last van uv bond ,probeer dat eens te onderzoeken.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

wh82

Waarschijnlijk heeft het iets te maken met huisstofmijt oid. Als je niet heel regelmatig bind en je ondervind op andere momenten geen last kun je bij de drogist allerfre krijgen. Prima spul maar het is gewoon een medicijn: Altijd beter om even met de huisarts te overleggen natuurlijk.
Ik heb des-loratadine op recept van de huisarts (doet min of meer hetzelfde, allerfre is loratadine).

Succes.

Mike

Allen bedankt voor de tips.
Ik ga er mee aan de slag  :)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

Ik bedacht nog opeens een simpele en voor de hand liggende oplossing, doe een stofkapje voor tijdens het binden. Neem dan wel een profesionele.