Nieuwe stek!

Started by Jan Damman, May 20, 2015, 21:58:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

Na heel veel moeite te doen eindelijk een vergunning gekregen voor een wel heel mooie strecke in Duitsland.

Gisteren was het dan ook zo ver en met vismaatje Henk ( Doema ) daar naar toe gereden.

Na een flinke rit op de plaats van bestemming ( ontmoetingspunt ) aangekomen  enkele minuten te laat maar er was nog niemand dus dan maar even wachten maar na een half uurtje nog steeds niemand dus de telefoon gepakt en gebeld, niemand thuis, dus onderweg ?
We waren net in overleg wat te doen toen er een auto stopte waarvan de bestuurder vroeg of wij de vliegvissers uit NL waren, hij had dus op een andere plaats staan wachten met de gedachten dat ik het via het telefoongesprek begrepen had, nou ja tweemaal een brug aan de zelfde rivier een vergissing is dan mogelijk, dus of wij maar wilde volgen.

Eenmaal bij de rivier op een prachtige plaats aangekomen werd ons het een en ander uitgelegd waarvan een van de dingen was dat de vis niet te lang uit het water mocht om foto's te nemen en het liefst in het water onthaken en cath and release ook werd duidelijk gemaakt dat wij de laatste nieuwe vissers waren die nog een vergunning kregen, alleen reeds geregistreerde vissers kregen in het vervolg een vergunning.

Goed, aankleden hengels in orde maken en een nieuwe tippet er aan op advies 0.16 niet dunner, er zit namelijk redelijk grote vis en naar het water.
We begonnen bij een pool met redelijk wat stroming, ikzelf had een steenvlieg nymph er aan geknoopt daar ik daar vorige week goed op gevangen had en na een worp of tien die niet meer dan twee a drie meter had om te gaan een klap op m'n viertje wauw dat moet wel een redelijk visje zijn het stroomt daar wel maar toch ook weer niet zo hard, ik zie de vis boven komen en denk die is minimaal 40 cm en na een dril ligt eindelijk in mijn netje een mooie beekforel van tussen de 45 en 50 cm, mijn dag kon niet meer stuk ;D.
Deze vis vanwege de dril gelijk terug in het water gezet en geen foto gemaakt mede om het feit dat de eigenaar nog stond te kijken :-X

Op het zelfde moment dat ik met mijn dril bezig was had Henk er ook een aan alleen is die verspeeld door tippet breuk, niet geluisterd of vergeten te verzwaren  :'(

Verder mer de nymph maar hier volgde geen reactie's meer op dus dan maar droog geprobeerd, een meivlieg er aan geknoopt en na een tiental worpen duikt er een op en verspeel ik na enkele ogenblikken  jammer!!
De meivlieg werkte ook niet meer dus de nymph er maar weer aangeknoopt en na twintig minuten nummer twee hangen yes.

Tot aan de lunch doorgevist en toen stond de teller bij mij op acht stuks forel en een vlagzalm  :D en bij Henk nog op nul :'(

Na de lunch weer verder en hebben we beide nog een aardig visje kunnen haken waarvan het merendeel tussen de 35 en 45 cm was, de laatste twee uur hebben we alleen maar droog gevist en hebben daar goed op gevangen.

Alles bij elkaar hebben we een 40 tal vissen kunnen vangen, beekforel, regenboog en vlagzalm, waarvan de vlagzalm de enige is die uitgezet word daar als ze zo'n 10 cm zijn, de rest word alleen als eitje in de rivier gezet.

Al met al een prachtige dag in een mooie omgeving met mooie sterke vis, een dag om niet te vergeten. ;D 

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

gijsie20

Mooi verslag Jan!

Mooie rivier gevonden zo te zien!  8)

Sieger

Gaaf Jan en mooi dat jullie er nog terecht konden. En... je staat nu geregistreerd dus een mooie plek om af en toe weer eens te bezoeken....  ::goodjob::


Sieger

BV

Dat zijn mooie aantallen.
Mijn moeder zegt altijd  "je krijgt wat je verdiend"

Plantje

Mooi verslag Jan!

Zo te lezen doen ze daar aan goed en wel doordacht beheer van hun viswater. Daar kunnen veel verenigingen in Duitsland en ver er omheen nog een voorbeeld aan nemen!

HappyFisherman

Loon naar werken Jan! Prachtig om te lezen dat het zo gelukt is :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Mooi verslag van een prachtige dag aan schitterend water Jan (je zegt wijselijk niet waar!)

Bedankt voor het delen

::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

mooie vissen (en stek) Jan, lijkt me een zeer prettige dag geweest te zijn.
::bbq:: ::proost:: ::proost::