Verwend of niet?

Started by Floor, October 25, 2016, 17:47:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Floor

Het is moeilijk te fotograferen en misschien nog moeilijker om te zien maar, op deze twee foto's staat toch zeker zo'n 160cm (waarschijnlijk) zeeforel, kerngezond en wachtend op hoger water om nog een klein stukje door te trekken en te paaien. In dezelfde pool al een aantal afgepaaide vissen gezien inmiddels meer dood dan levend. Het mag dan de natuur zijn maar ik kan het toch moeilijk aanzien, vissen van dik 80cm die hun cyclus hebben voltooid






Dan zeggen de mensen dat je best verwend bent met een zalmrivier(tje) door je achtertuin, maar nu in het gesloten seizoen met water zo helder dat je overal zalm en zeeforel kan zien maar niet mag bevissen droom ik stiekem nog wel ééns van een oer Hollands dagje de poldersnoek achterna.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Scaramouche

dan moet je je zelfbeheersing toch wel op de proef stellen  :)

waar is dit dan precies als het je achtertuin is? vast niet de krimpenerwaard  :D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Plantje


Floor

Quote from: Scaramouche on October 25, 2016, 19:41:52
dan moet je je zelfbeheersing toch wel op de proef stellen  :)

waar is dit dan precies als het je achtertuin is? vast niet de krimpenerwaard  :D

Je zelfbeheersing wordt hier wel tot het uiterste beproefd ja!
De hele visserij in de rivieren en bergen is nu gesloten op de meeste plaatsen tot eind deze maand maar de rivieren met zalm en zeeforel gaan pas halverwege volgend jaar weer open.
Gelukkig kan ik af en toe nog ééns in het fjord vissen maar dat is weer een andere tak van sport.

Die achtertuin ligt trouwens in Noorwegen het plaatsje Fortun, gemeente Luster en dat ligt iets noordelijker dan de Krimpenerwaard.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Scaramouche

Ah, Luster! vorig jaar geweest toen ik in Laerdal zat. Vlak bij de jostedalsbreen toch? fantastische plek, ook vlak bij Jotunheimen. Vriest het daar al?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Floor

Quote from: Scaramouche on October 25, 2016, 21:58:04
Ah, Luster! vorig jaar geweest toen ik in Laerdal zat. Vlak bij de jostedalsbreen toch? fantastische plek, ook vlak bij Jotunheimen. Vriest het daar al?

Als je van laerdal over vaart naar Kaupanger en net voor Sogndal naar rechts gaat kom je vanzelf aan het eind van het fjord bij Skjolden, dan nog 5km en je bent in Fortun. Hier kan je dan rechtsaf omhoog naar Sognefjell/ Jotunheimen (richting Lom) of rechtuit verder het dal in richting ons stulpje.

Fortun ligt dan tussen Jostedalsbreen en Jotunheimen dus je hebt het goed!

Toevallig heb ik gisteren bij Nigardsbreen flink geschaatst, op Sognefjell ook ijs. Voor Fortun geven ze komend weekeind vorst op.
Leuk dat het bekend voor je is.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.