Winde

Started by nico, March 24, 2011, 22:43:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nico

Vandaag een nieuwe vliegenlat aangeschaft.
Een Byron Professional XR #5 en een Okuma Airframe 4/5# en vervolgens even langs de rijn een leuk plekje gezocht om even de hengel te proberen.
Ik kwam bij een soort beekje die de rijn in stroomde, daar zag ik in het ondiepe water 2 windes van ongeveer 40 centimeter rond zwemmen (aan het paaien?). Ik gooide er toch een vliegje (red-tag variatie) over en 1 van de 2 windes dook erop. Maar helaas, hij ontkwam.

Toch even lekker de hengel kunnen testen, en ik merk dat zo'n 5#je een stuk makkelijker werpt als een #8.

Rossie69

Nico

dat had ik ook toen ik de streamerlat weer in de koker had gedaan,en mn #3 weer ging gebruiken.
wierp voor geen meter de eerste 3 uur :)

ja je merkt wel dat het lente wordt.
de vis gaat los .

hendri

ja mooi is dat he, als het zo helder is dat je ze gewoon ziet zwemmen. jammer dattie loste, hetzelfde overkwam mij gister op de vecht. alleen ik denk dat de vecht niet zo mooi helder is als de rijn.

Nick

dat is wel een stuk beter ja een 5je,
ben je al weer aan het jagen op winde hendri,
vorig jaar mijn eerste gevangen maar is een mooie vis zeg.
nico hoop dat je een revance krijgt

hendri

ja dat klopt nick, maar euh nog niet met de bb hoor. gewoon vanaf het kantje.

Plantje

Met de droge vlieg Nico? Of droog als nat gevist?

Ik zou denken dat we nog vooral met de nimf bezig moeten zijn.

maurice

jammer dat ie is ontkomen.
maar wel een mooi gezicht om ze te zien komen en happen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

nico

Het was inderdaad een zinkende vlieg, klein rood staartje pauwenveer lichaampje zonder hackle maar met een hoofdje afgebonden

HappyFisherman

Vanmiddag ben ik even langs de Regge gewandeld naar een stek waar elk jaar winde te vinden is. Onderweg wat kolken vlak onder de kant en ik had een karper verwacht, maar het waren een snoekvrouwtje met 3 mannetjes. Druk aan het paaien en verder nergens oog voor :)
Op de stek was verder niet veel actie te zien, wel 1x wat aan de oppervlakte zien draaien, maar verder niets. Toch nog even geprobeerd met een goudkop hares ear en een rood nimpfje er boven, maar geen beet gehad.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nick

Mooi gezicht is dat hoe die snoeken paaien