Iemand bekend met deze reels?

Started by Bekeerling, March 19, 2013, 18:24:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

http://www.hengelsportvanbenthem.nl/reels?product_id=2159

http://www.hengelsportvanbenthem.nl/reels?product_id=321

Iemand bekend met deze reels? Vooral de Tiemco lijkt me wel wat icm een Ron Thompson Axcellerator #6/7 of een Ron Thompson Monterra 7/8.

Sieger

Die Ron Tompson is een reel ideaal onder heel veel namen is uitgebracht.... Ook GFF, op zich prima, maar of de slip ook voldoende is om een karper mee te drillen... ??? Ik heb mijn twijfel.....
Wat ik me hier van herinner is dat er redelijk makkelijk vuil bij de slipschijven kan komen...

Tiemco is op zich ook een prima merk, maar geen fabrikant van reels.... M.i. Is dit ook een OEM reel die onder hun naam is uitgebracht. Het model komt me ook bekend voor, volgens mij heeft Scierra er ook zo een....
Hoeft op zich geen probleem te zijn natuurlijk en het zou een prima ding kunnen zijn... Ik ken deze zelf niet....

Zelf zou ik kijken voor een goede 2e hands op marktplaats of zo....


Sieger

Gert

Leuk speelgoed - met de nadruk op speelgoed.
Ik ken ze allebei niet, maar jij bent toch op zoek naar iets waarmee je serieus op karper kan vissen? Dan zou ik deze Russische reels laten liggen. Snap niet dat Tiemco zijn naam hieraan verbindt.
Ook een Ron Thompson hengel zou ik niet aanbevelen, maar je kunt er waarschijnlijk best een vlieg mee kunnen wegzetten en een vis kunnen binnenhalen.

Mijn mening....

Groet,
Gert

weerwolf

ik zou voor de tiemco gaan, de ron thomsons heeft veel speling op het lager.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bekeerling

Goed om jullie meningen zo te horen, de RT valt dus af, de Tiemco zou ik dan eigenlijk eerst even moeten bekijken en zien hoe de slip werkt. Qua hengels heb ik wel vertrouwen in Ron Thompson, alhoewel ik de tips van mensen hier ook zeker in gedachten zal houden. Er zijn echt zo veel merken hengels en reels, lastig om als beginner een weg hierin te vinden.

weerwolf

volgens mij is er een spreekwoord voor


alle waar naar zijn geld

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bekeerling

Ja precies, snap je punt Bert, en Weerwolf, wat betreft de alle waar naar z'n geld, die Tiemco kost normaal 109 euro dus zou mij eerlijk gezegd een middenklasser lijken dan?


weerwolf

Volgens mij (ff googlen) is hij redelijk zwaar. Zelf zou ik ook ff op marktplaats snaaien of 1 kopen bij 1 van sponsoren. Wordt zelfs 5 jaar garatie gegeven.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bekeerling

Ga mijn ogen zeker open houden, wil geen miskoop doen, eigenlijk zou ik gewoon in 1 keer door moeten sparen voor een top set, punt is alleen dat het lastig is dit jaar gezien het sparen voor de vakantie naar Noorwegen, wellicht kan ik gewoon proberen een karper op m'n 5/6 set te vangen, kijken hoe dat gaat en dan de karperset voor na de vakantie te houden.

harlin

DEZE heb ik in GFF uitvoering, slip telt niets voor na verloop van tijd.
Heb er 3, worden veel gebruikt, in  "ruige omstandigheden",
kunnen een stootje hebben en heb er de minste problemen mee ivg met duurdere reels.



M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rena

te koop STENZEL Regent 4 LA met reservespoel

Bovenstaande staat op deze site te koop!
Ik heb zelf twee oudere stenzels en die hebben een zeer fijne slip en zijn zoutwater bestendig.
Als deze reel net zo goed is als de mijne is ie onverwoestbaar.
Reserve spoel met zinklijn en je kan ook in Noorwegen aan de gang op pollak enz.

Vassenden

Op Marktplaats.nl staan twee Orvis reels te koop. Eentje voor # 7 tot # 10 lijnen en eentje voor #7 of #8 lijnen.
Prijsstelling zal vast niet hoger uitpakken dan Euro 100,--. Ga eens kijken zou ik zeggen of het wat voor je is.
Of bel eens met Ton Temming van Traditional Hengelsport of ze een goede tweedehands hebben liggen.

Groet,

Hans

Bekeerling

Heb ze gevonden ja  :) Zien er goed uit, dezelfde verkoper heeft ook Scierra hengels te koop oa in aftma 7.

Raymond

Ik zou inderdaad toch wat meer uitgeven aan een set voor karper. Punt 1, met die #5/6 ga je het sowieso niet redden tegen serieuze vissen. Punt 2, die RT reel is het ook niet voor karper, is wel een leuk reeltje als er niet zwaar gedrild hoeft te worden.

Maar in ieder geval, Ron Thompson, blijf er met je handen van af! Voor de rest, ik weet ook niet wat er allemaal op de markt te krijgen en dus al helemaal niet in hoeverre het voldoet. Je geeft zelf aan dat je op karper hebt gevist dus je kunt redelijk goed inschatten, denk ik, of een reel voldoet qua uitvoering en slip. Misschien heeft iemand van het forum zo'n reel van H&M en mag je hem eens zelf beoordelen. Wat de hengel betreft, ga voor een gerenommeerd merk en zoek reviews op internet. Alle waar naar z'n geld maar het hoeft ook niet allemaal heel erg duur te zijn. Misschien via marktplaats een gebruikte Vision? Ik zou in ieder geval wel voor minimaal een #8 gaan als jij 20+ ponders wilt gaan vangen.

Maar, je hebt nog even voordat de omstandigheden voor karper aanwezig zijn. Dus neem je gewoon de tijd om het juiste materiaal te vinden, succes!
::wtf::

Gert

Deze zal wel verkocht zijn inmiddels....
http://link.marktplaats.nl/647835002
Is een #9, misschien te zwaar (in lijnklasse, zeker niet in gewicht van de hengel), maar dat zou wel een koopje zijn voor 125 Euro. Ik zou het wel weten!
Van dit type vis ik met een #6 op karper, en met een #4 op forel.


hilco

ik heb een 6 reel van die jongens van A&M  die mag Bekeerling wel een keer proberen .

deze zou hij dan kunnen nemen ...
of nog een slagje zwaarder.

gijsie20

Die Tiemco heb ik ook, welliswaar in een 3/4. Vis er al jaren mee tot volle tevredenheid.

Bekeerling

Bedankt voor alle reacties mensen! Erg behulpzaam en ik heb besloten helemaal van Ron Thompson af te zien.
Ik heb net contact gehad met de adverteerder van deze Vision hengel en ga deze binnenkort bekijken  :)

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/hengelsport-vliegvissen/m656836793-vision-3zone.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Erg positieve verhalen gelezen online en ook dat de aftmaklasse heel precies komt met deze hengels, een 8 is dus ook echt voor een 8 lijn bedoeld.

Beertje

Quote from: weerwolf on March 19, 2013, 18:51:54
volgens mij is er een spreekwoord voor


alle waar naar zijn geld
Ik wil niet beleerderig overkomen,maar "alle waar naar zijn geld"is een gezegde en geen spreekwoord.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

dat duurde lang..........inderdaad het is een gezegde!!!

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bone F

Nou zal ik het vuurtje nog maar ff opstoken?
Bijna iedereen is tegen R.T. maar als niemand daar kennelijk iets van koopt( of misschien nog wel belangrijker daarmee niet gezien wil worden) hoe kun je er dan een mening over hebben. Een kennis van mij kocht lang geleden een zgn. "beginnerssetje"van R.T. en hij vist er nog regelmatig mee. Ik heb er ook wel eens mee geworpen en dat voelde goed aan. Voor de Nederlandse visserij hoef je je volgens mij ook niet zo druk te maken over de slip. Zoals bekend mag zijn vis ik ook wel in water waar dat er wel toe doet maar dan nog vind ik prettig het om met de hand de reel te remmen, dan kun je prima de druk doseren hetgeen met de "knop" tijdens de dril niet zo handig is. Volgens mij is het niet zo'n nieuw merk en is het al jaren op de markt. Nog een gezegde: Wat de boer niet kent........................

Gert


Bekeerling

 ;D

Ik heb ook een RT 5/6 en die werpt top, voor het karperen wil ik gewoon wat beters  8)

Raymond

Quote from: Bone F on March 20, 2013, 21:05:22
Nou zal ik het vuurtje nog maar ff opstoken?
Bijna iedereen is tegen R.T. maar als niemand daar kennelijk iets van koopt( of misschien nog wel belangrijker daarmee niet gezien wil worden) hoe kun je er dan een mening over hebben. Een kennis van mij kocht lang geleden een zgn. "beginnerssetje"van R.T. en hij vist er nog regelmatig mee. Ik heb er ook wel eens mee geworpen en dat voelde goed aan.

Nou, veel plezier dan ermee. Ik heb die dingen eens uitgebreid bekeken omdat een winkelier in Maastricht er een kleine 50 had opgekocht. Ik wil er nog niet mee vissen als ik er geld bij krijg. Maar goed, een mens moet doen wat hij wil doen...

Quote from: Bone F on March 20, 2013, 21:05:22
Voor de Nederlandse visserij hoef je je volgens mij ook niet zo druk te maken over de slip. Zoals bekend mag zijn vis ik ook wel in water waar dat er wel toe doet maar dan nog
vind ik prettig het om met de hand de reel te remmen, dan kun je prima de druk doseren hetgeen met de "knop" tijdens de dril niet zo handig is.

Euhhhh..., volgens mij ging hij er 20+ ponders mee proberen te vangen. Ik kan je zeggen na 25 jaar zeer intensief gevist te hebben op karper op alle soorten wateren op alle soorten manieren, die slip doet er zeker toe als je tenminste niet met 35 honderdste wil vissen. En zelfs dan nog, wil je de bek van de vis niet helemaal toetakelen...

In ieder geval, die Vision lijkt me een goede koop voor 75 euro, nou nog een goede reel erop!  ::duim::
::wtf::

Huib

Quote from: Rena on March 19, 2013, 19:44:21
te koop STENZEL Regent 4 LA met reservespoel

Bovenstaande staat op deze site te koop!
Ik heb zelf twee oudere stenzels en die hebben een zeer fijne slip en zijn zoutwater bestendig.
Als deze reel net zo goed is als de mijne is ie onverwoestbaar.
Reserve spoel met zinklijn en je kan ook in Noorwegen aan de gang op pollak enz.

idd nog steeds te koop, doe me een goed bod en wie weet.... onverwoestbaar, verkoop hem alleen maar omdat ik hem vervang voor een tibor