Snowbee Waldron Vice (gebruikerservaringen)

Started by Jan Bruins, January 19, 2011, 15:19:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan

Wat ik heb begrepen neemt Lawrence inderaad geen nieuwe opdrachten meer aan, de lopende worden nog afgehandeld en dan zou het afgelopen zijn.
Ben het natuurlijk helemaal met je eens Jan en Klaas zei het ook al, de vise bouwt je vliegen niet maar de man er achter.
maar goed ik vindt binden enorm leuk en zit gemiddelt zo'n 20 uur per week achter de vise en houd van goed gereedschap.
heb mijn C&F vise er voor verkocht en even door gespaard om deze te kunnen kopen.
Als die binnen is zal ik een paar foto's plaatsen, en wat voor mij echt de doorslag gaf was dat ik op deze vise de volledige garantie op roesten krijg, iets wat bij mij een groot probleem is.
De zuurte graad in mijn handen is heel hoog, en tot nu toe wou nietmand daar garantie opgeven.

Verder ben ik ook nog samen met 2 anderen een vise aan het bouwen alleen dat project vergt erg veel tijd en ik verwacht dat die niet op korte termijn klaar zal zijn.
Deze vise zal geheel uit rvs bestaan en kan dus ook niet roesten, als deze klaar is zal ik ook wat foto's plaatsen.

Johan

Sieger

Kan ik me goed voorstellen Johan, 20 uur achter de vise... dan moet het gewoon goed zijn... Dan gaat elk dingetje dat je niet bevalt op den duur enorm irriteren....

Ben benieuwd hoe die nieuwe je zal bevallen...


Sieger

Jan Muisers

Het belangrijkste is dat jij er tevreden mee bent, Johan. Het maakt dan niet zoveel uit of hij van A komt of van B.
De maker van jouw nieuwe vice heeft ze ontwikkeld met medewerking van een "ervaren vliegbinder".

Ook ik heb al eens over een LAW nagedacht, vond echter dat deze toch een beetje te duur was. Heb eerst met een true rotary gebonden. Omdat ik deze functie nagenoeg niet gebruikte, heb ik, nadat ik de bek van mijn vice gesloopt had, voor een HMH gekozen. Simpel met 1 hand te bedienen en er zit eigelijk niets op wat stuk kan gaan. En het belangrijkste : met weinig druk wordt de haak goed vast gehouden.

Ik ben ervan overtuigt dat je aan je nieuwe veel plezier zal beleven, omdat je aan het binden zelf plezier ondervind.

Jan.

A{b}r{a}xa{s}


Jan Bruins

Hij is binnen, de Snowbee Waldron.

Voor wat ik er mee wil en kan doen, PRIMA.

Maar........de afwerking had toch wel ietsie pietsie beter gemogen voor dat geld.

Twee onderdelen heb ik vast moeten zetten met Locktite en bij het ronddraaien zit er iets speling in. (niet op de as maar op de handel)

Ook heb ik de handel iets bij moeten schuren omdat ie anders tegen de as aanliep.  Hoezo "precision engineering"

En de delen van de bek zitten ook niet 100% tegenover elkaar. (scheelt 0,5 mm)

Moet wel zeggen dat de bek mooi klemt, met weinig kracht zet je de haak muurvast.

Ik ben er best content mee, maar voor wat ie gekost heeft had het beter gemoeten.

Effin in Nederland zal ie wel bijna niet meer verkocht gaan worden want de nieuwe importeur heeft de prijzen drastisch verhoogd, scheelt zowiezo honderd euries met onze oosterburen !!
I don't drink water, fish f*ck in it...

A{b}r{a}xa{s}

Veel plezier met je nieuwe vise Jan.
Jammer dat de afwerking toch wat achterblijft voor die prijs.
De punten die jij noemt daar had/heb ik geen last van.
Maar bij mij was de extensie met het achtergrondje en bobbin-holder wel een drama.

Johan

Gefeliciteerd Jan, met je nieuwe vise.
Dat je er maar vele mooie vliegen mee mag binden.

Jammer voor je dat er toch wel het één en ander  aan mankeerde, maar dat is precies wat ik aangaf.
voor het geld had het inderdaad beter gekund.
maar ondanks dat blijft het een mooi stuk gereedschap, waar je veel plezier aan zult beleven.

Johan

Jan Bruins

Ik had de vice net besteld toen het bericht van Johan bij mij doorkwam.
Typisch een geval van jammer dan en hoop je dat het wel een beetje mee zal vallen.
Misschien is het van mijn kant ook wel een beetje muggezifterij, maar toch.......
Na de opmerkingen van Johan ga je het ding kritisch bekijken en dan vallen je toch een aantal zaken op.
Ik kan er probleemloos haakje #24 in klemmen.  (kleiner heb ik niet en bind ik ook niet......,denk ik)
De rest van de probleempjes valt natuurlijk prima mee te leven, maar in het begin baal je even dat het niet allemaal perfect is.
Het is een robuust ding waar ik weer jaren mee vooruit kan, tenzij...................ik eens een keer tegen iets heel moois aanloop.
Ik moet tenslotte de vliegen binden en niet de vice.
Een bobbinholder had ik al een keertje van Inderk gekregen en deze voldoet prima, nu nog evenjes op zoek naar een sightplate.




I don't drink water, fish f*ck in it...

Inderk

Quote from: Jan Bruins on February 20, 2011, 19:05:00
Ik had de vice net besteld toen het bericht van Johan bij mij doorkwam.
Typisch een geval van jammer dan en hoop je dat het wel een beetje mee zal vallen.
Misschien is het van mijn kant ook wel een beetje muggezifterij, maar toch.......
Na de opmerkingen van Johan ga je het ding kritisch bekijken en dan vallen je toch een aantal zaken op.
Ik kan er probleemloos haakje #24 in klemmen.  (kleiner heb ik niet en bind ik ook niet......,denk ik)
De rest van de probleempjes valt natuurlijk prima mee te leven, maar in het begin baal je even dat het niet allemaal perfect is.
Het is een robuust ding waar ik weer jaren mee vooruit kan, tenzij...................ik eens een keer tegen iets heel moois aanloop.
Ik moet tenslotte de vliegen binden en niet de vice.
Een bobbinholder had ik al een keertje van Inderk gekregen en deze voldoet prima, nu nog evenjes op zoek naar een sightplate.
Een achterplaatje zou ik misschien kunnen regelen voor je........
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Net zoals de rest van het forum geloof ik ook heeft na Apeldoorn :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Johan

Jan,

Ik ben er van overtuigt dat een je goede vise hebt, en trek je van mijn bevindingen niet al te veel aan.
waarschijnlijk beoordeel ik een vise heel anders dan de meeste doen.

misschien ben ik wel een te grote muggenzifter, zo heb ik ook de C&F vise gehad en na een tijd was ik daar ook niet meer tevreden over en begon me aan allerlei kleine dingen te ergeren.
Ik ben ooit begonnen op een imitatie regal vise en heb daar ruim 12 jaar op gebonden, daarna een Griffin mongoose en van af toen tot nu heb ik geen vise gehad waar ik tevreden over was, aan mijn nieuwe vise die ik nu heb zijn ook al 2 dingen die me niet aanstaan, gelukkig wordt dat aangepast en vervangen, dat is dan het grote voordeel van custom made.

Kijk ik bind enorm veel en een groot deel van mijn leven is gewoon vliegbinden, ik kom op veel beurzen en dan zie en hoor je veel, en heb je veel vergelijkings materiaal tot je beschikking.
Ik denk dus ook dat ik veel dichter bij het vuur zit voor dat soort dingen.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Lawrence Waldron zijn naam hier aan verleend heeft.

Echter neemt dit niet weg dat je gewoon een goede vise hebt en als ik me mond had gehouden je die dingen waarschijnlijk niet had opgemerkt, sorry daar voor, is nooit mijn bedoeling geweest, mijn enige doel was om je aankoop nog eens te overdenken want voor dat geld is er beter te koop.
Je keus was echter al gemaakt, dus ga nu gewoon lekker binden en trek je van de commentaren niks aan.
Uiteindelijk bind jij de vliegen en niet de vise.

Johan

Jan Bruins

Johan,

dank je voor deze opsteker.  :)
Voor mijn vliegbinden zal ie ongetwijfeld prima geschikt zijn en zoals ik al eerder zei,  ik ben er best tevreden mee.
Maar voor dat geld had ik inderdaad beter kunnen krijgen.
Ik heb mijn opmerkingen om die reden ook geplaatst.
Na alle feedback die ik gehad heb voor de aanschaf, meen ik ook feedback te moeten geven na aanschaf.
Anderen moeten hier dan maar hun eigen conclusies uit trekken. (en zeker op het web een prijsvergelijk doen)
Van de 4 probleempjes heb ik er al 2 opgelost en de derde gaat ook nog wel lukken denk ik.
Blijft over dat de bekken niet 100% tegenover elkaar zitten, maar zolang ik probleemloos haakje #24 kan klemmen heb ik hier dan ook geen enkel probleem mee.
I don't drink water, fish f*ck in it...

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM