2 keer pr verpletterd

Started by Rossie69, December 19, 2010, 21:27:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

khad er vanochtend al rekening mee gehouden, als het vanavond optijd klaar is op mn werk dan gooi ik de bb nog ff in de vecht.
en het was idd niet zo knetter druk vanavond, dus rond 20.00 klaar en hup naart water. bb oppompen waadpak an en gaan.
al snel lieten de windes zich weer zien.
en natuurlijk gretig als je bent, de eerste 2 sla je dan ook finaal mis.
maar ondertussen weet ik me te beheersen, en deze keer zit die haak wel in het lippie! de eerste van vanavond 47 cm! dus mn pr verbroken. die al vanaf 2008 op 38 cm staat.


vis weer netjes terug gezet ff op gang geholpen en weer terug naar de stek. niet veel later weer een aanbeet! mooie kolk en een een paar stevige staart klappen laten mn #3tje lekker buigen hoor! zelfs nog een korte run en toen kwam die omhoog. wow wat een bak! dit zal toch niet weer een nieuw pr zijn dacht ik bij mezelf.
maar euh ja hoor, met pijn en moeite krijg ik die lummel in mn veel te krappe netje! yess deze is binnen!!!!
ff meten 56 cm, ja hoor, pr van een half uur oud kompleet versplinterd!



en netjes weer terug.

ondertussen begint het mooi te schemeren, maar de volgende vissen lieten zich al weer zien. snel weer in de juiste positie met de bb en weer proberen. en ja daar ging mn vlieg weer. deze was iets kalmer, beetje kopschuden en wat geflapper en ook deze rakker is in de boot.
meten, 43 cm.


nog ff doorgevist, maar het was te donker om nog echt wat van de vlieg te kunnen zien. ben dus dolgelukkig terug gaan varen en lekker naar huis. koud pilsje had ik wel verdient dacht ik zo. :wink:

groet hendri