Eerste snoeken van het jaar met filmpje en nieuwe camera

Started by Willem, January 04, 2014, 13:03:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Allereerst beste wensen aan iedereen hier!

Gisterochtend heb ik een tweede spiegelreflex gekocht, een Nikon D3100. Speciaal voor het filmen wilde ik deze. Daarna ben ik met een maat de polder in gedoken om wat snoek te vangen. Door de knetterharde wind was het lastig, gelukkig nam die eind van de middag wat af.

Voor het resultaat, bekijk het filmpje maar. Ben benieuwd wat jullie van de kwaliteit van het beeld vinden met de nieuwe camera!

http://www.youtube.com/watch?v=vGdoRzm3dUU

Groeten,

Willem

Marksman


W3stland

Filmpje vond ik super.. Muziek er zo hard overheen vind ik minder.. Of neemt deze helemaal geen geluid op?
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Mike

Die bliksem inslag aan het einde is echt vet!
De rest ook natuurlijk..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Blijkbaar een heel productieve dag.   ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Willem

Geluid heeft ie wel, maar dit is nou eenmaal mijn stijl van filmpjes maken, haha. Zo zie ik het zelf juist het liefst.

Thanks allemaal!

merijn1982

Wederom een mooie film!! Leuke vissen ook. Helemaal goed!! Enne die muziek.. is ook niet mijn stijl maar vind het er wel bij passen! En als het jou ding is lekker blijven doen:-) ben benieuwd naar je volgende verslag. Erg leuk!
Tight lines!!

Koen


FSCHAMP

Quote from: Koen on January 04, 2014, 17:10:46
Niks mis met Iron Maiden  8)

Inderdaad, is ook mijn muziek, alleen wist ik niet dat je ze mocht gebruiken in You Tube filmpjes. Hebben jullie geen problemen hiermee?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Willem

Youtube blokkeert hem alleen in een paar landen maar verder geen problemen mee  ;D

Henkie


JurjenF

Ja, lekker gevangen en een leuke film. Idd is de muziek eronder wat minder. En 'het' probleem met filmen met een dslr blijft het scherpstellen. Lastiger maar beter controleerbaar is het handmatig scherpstellen. Maar 'in actie' wel moeilijk. Blijf ons blij maken met je films!
Fishing is cheaper than therapy

FSCHAMP

Quote from: Willem on January 04, 2014, 17:42:02
Youtube blokkeert hem alleen in een paar landen maar verder geen problemen mee  ;D

Bij ons krijg je dan ook een e-mail dat het kan zijn dat ze kosten gaan aanrekenen omdat je geen Sabam (royalty's) op deze muziek betaald hebt en die kunnen een paar honderd tot duizende euro's zijn.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72



Willem, weer helemaal goed! Mooi gedaan.
Superaanbeet op 03:20 ! Bij mij komen zeker de helft van de aanbeten vlak onder het kantje (nazwemmers).
Mooi hoe jij hem op de film hebt staan, zo'n lekker schrikmoment  :)

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit59

Willem,

Opnieuw weer een prachtig fimpje. Super!
Echt mooi met die sfeerbeelden, zeker op het laatst. En natuurlijk de mooie snoeken....
'k Heb alleen een paar keer zitten kijken naar die eerste (blauwe) streamer.
Wat is dat voor materiaal? Ik kon het niet thuisbrengen in ieder geval. Een heeeeele mooie!

Willem

@JurjenF, ik heb idd bij dit filmpje alles handmatig scherpgesteld. Is te doen maar in actie wat minder.

@Gerrit59, is een tubefly die voornamelijk bestaat uit flashabou, paar saddle hackles, wat latteral scale flashabou, bucktail en wat cactus chenille. En een epoxy kopje.



Vandaag deze simpele PVC Rig in elkaar geknutseld voor het filmen. Ben er wel positief over, kan er een stuk stabieler ermee filmen. Alleen moet ie nog even zwart gespoten worden.





wouter veuger


FSCHAMP

Willem,

ik heb op je website de andere filmpjes bekeken, knap werk. Nu, hoe gebruik je dat rig eigenlijk?  Maak je een vaste opstelling voor dat je begint te vissen?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Tight lines!!


Joost S.


Willem

Thanks allemaal!

@Cornico, bedankt! Het is inderdaad een hoop gezeul met die spullen maar heb het wel over voor een mooi filmpje. Ik bewerk alles nu met Sony Vegas (gaat wel over de 50 euro  ;D) waar inderdaad die optie van het stabiliseren bij zit. Kwam ik achter nadat ik dit filmpje online zette. Werkt opzich leuk, maar soms gaat het beeld heel erg vertekenen daardoor.

@FSCHAMP, die rig hou ik in m'n handen en die 2 buizen naar achteren zitten op m'n schouders. De camera kan omhoog en omlaag draaien. Hierdoor is het makkelijker om wat stabieler te filmen. Is dus meer voor de sfeerbeelden en als ik iemand anders moet filmen. Als ik mezelf wil filmen zet ik hem op een statief of op m'n rugtas.



Willem

Ach toen ik hem kocht (nou ja, mijn ouders, haha) was ie volgens mij 84 euro. Zal idd vast wel goedkoper kunnen.

Zal even een kijkje nemen op het forum!

Heintje Davids

Altijd weer mooie filmpjes Willem en respect dat je de moeite neemt om de filmzooi iedere keer weer mee te zeulen. Ik moet zeggen dat je mij in ieder geval zo geïnspireerd hebt om toch ook maar eens naar de filmfunctie op mijn camera te gaan kijken waar ik voorheen eigenlijk nooit de moeite voor heb genomen. Afgelopen zomer zei Marten al eens tegen me dat mijn camera ook een prima filmfunctie bezat maar goed, eigenwijs als ik ben dacht ik toen nog zoiets van: "Zal best, maar als ik wil filmen dan koop ik wel een filmcamera en geen fototoestel." Nu ik jouw filmpje met de D3100 heb gezien ben ik nu toch maar eens naar mijn eigen D5000 gaan kijken en heb een en ander geprobeerd. En wat schetst mijn verbazing, je kunt ook met deze camera eenvoudig filmpjes maken. Weliswaar niet in full HD maar wel in HD en de 1e proefjes en de kwaliteit vielen me niets tegen. Heb voorlopig weer iets om uit te proberen!

Willem

Kijk dat is nou leuk om te horen! Succes met het filmen  :D