paar uurtjes 'stormvissen' op de berenkuil

Started by merijn1982, December 23, 2013, 12:34:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Afgelopen zaterdag vertrokken naar de berenkuil naar aanleiding van een advertentie van hun dat er 'zalmforeldag' was. heel de dag vissen voor 15 euro en er mocht op beide vijvers gevist worden! ik was wat huiverig omdat ik als ik er langskom ik eigenlijk nooit vissers zie en anderzijds  voor een mogelijke invasie van deegsmijters, maargoed het is 15 min. rijden voor me dus ik dacht waag de gok:)

met veel ( koude ) wind vertrokken rond half negen richting vijver, rond negen uur alles geregeld en gereedgemaakt en klaar om te vissen. maar wat een wind!! eerste wat me opviel was dat er niks te zien was, geen kolkje, geen vis voor de kantjes o.i.d. dus maar begonnen met een glaslijn en een donker streamertje, helemaal niks... op dat moment drong het tot me door dat op beide vijvers in totaal drie vissers waren inc. mijzelf?? is het nog te vroeg? of het weer?? ( uiteindelijk waren we met 6 vissers, waarvan 3/4 die met gesponserde jassen van de berekuil liepen. dus regelmatige klanten ) de eigenaar kwam na een half uurtje 3 vissen voor mij uitzetten in het water. veel uitgezette vis was er dus niet. .en had het idee dat er niet veel vis inzat van vorgaande dagen/weken.
na wat wisselen van vliegen en vooral stunten met de wind:) zag ik een vis happen op een blaadje dat in het water was gewaaaid even later gevolgd door een vis die een takje (?!?! ) aanviel aan de oppervlakte.. snel de glaslijn gewisseld voor drijvend en een lange leader voorzien een muddler ( lekker groot, dus viel goed op in de golven ) en na twee worpen inderedaad een vis erop. mis!! snel weer werpen en gelijk weer, nu hangen:) dit gaat lekker!! na de dril, onthaken e.d. snel de boel weer in het water om nog een vis te vangen. helaas na twee worpen een misser, daarna weer en zo ineens was het afgelopen..
heb nog twee uur gevist en uiteindelijk weer de glaslijn gepakt, streamertje eraan en snel strippen. nog 2 beetjes gehad, waarvan 1 finaal mis en andere even aan de lijn en toen los:(

Andere vissers vingen ook niet tot weinig dus vond het na 4 uur vissen mooi geweest!

Tight lines!!

Nol78

Toch even lekker buiten geweest Merijn.
En een mooi visje gevangen.

Gr Nol

merijn1982

Ja ff lekker uitgewaaid:-) is inderdaad een mooi visje. Zo rond de 50 cm. Alleen had graag iets meer gevangen;-)
Tight lines!!

Nol78

ik zou er ook graag op voorntjes gaan vissen, ben alleen mijn vispas verloren samen met mijn portemonee.
moet dus helaas wachten op de nieuwe.

merijn1982

Ohh dat is goed balen!! Heb je hem al wel aangevraagd?? Anders zou je een kopie van je afschrift mee kunnen nemen als je gaat vissen. Ik heb gister nog ff een poging gedaan op voorn in de haven maar was een drama! Dus was snel weer thuis:-)
Tight lines!!

gijsie20

Ahja toch nog 1 visje..op de Eemhof was het zondag niet veel beter  ;D Ook maar 1 visje...de rest klaagde ook al  :-X
Was 2 weken geleden ook nog in de jachthaven van Eemnes (Oekriet) viel ook weinig te beleven...vroeger ving ik er toch altijd veel baars op de flubber met de spinhengel.