paar uurtjes snoeken.

Started by wouter veuger, September 22, 2013, 16:21:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

hehe,na een drukke werkweek en gisteren papa-dag,kon er vandaag eindelijk gevist worden,snoeken uiteraard.

ik had vorige week al mn nieuwe reel binnen,en die moest natuurlijk getest worden.
vandaag was ook de eerste keer dat ik mn flexi-stripper meehad (soort stripmand,maar dan anders,man man wat een verademing ,nooit meer ruzie met distels en ander gespuis :D)

ik wou eigenlijk op een kanaal beginnen,maar daar was een witviswedstrijd aan de gang (meestal is het wel lonend om na een wedstrijd even een streamertje erdoor te halen,helaas had ik niet de tijd om na de wedstrijd nog langs te gaan.

dus maar een stukje verderop begonnen,de tweede worp knalde er vanuit de kant al een mooie dikke snoek op mn streamer,maar die schoot binnen 3 tellen er alweer vanaf...,jammer.

een klein stukje verder kwam ik de volgende rover tegen,echter niet van het soort dat ik voor ogen had :o:

een onvervalste wolhandkrab.

ik stond echt te genieten zo heerlijk rustig in de polder,ik stond naast een bruggetje en zag vanuit mn ooghoek iets de brug op komen lopen,het bleek een hermelijn te zijn,af en toe zie ik ze wel eens,maar deze kon ik echt goed bewonderen,juist toen ik voorzichtig mn fototoestel pakte om hem vast te leggen speerde hij er toch maar vandoor.
prachtig beestje!

vlak daarna schoot een klein snoekje langs de streamer,maar ik kon hem niet meer verleiden.

ik besloot toch nog even terug te gaan naar de stek waar ik begonnen was,en daar wist ik toch nog een leuk snoekie te vangen:


een paar uurtjes heerlijk gevist,het snoekseizoen is begonnen! ( al mag het weer nog best wat ruiger ;))

JB

Altijd lekker, genieten van de natuur en dan ook nog de bijkomstigheid van snoek :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Jaspero

Eng die krab! Maar mooie snoek.
Bevalt de nieuwe reel?

Gerrit72



Mooie foto's! Lekker bezig geweest!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Mooi hè? Lekker van de natuur genieten! Lekker snoeken vangen.

wouter veuger

vergeleken met een aantal jaar terug ( vrijgezel versus gezinnetje ;)) heb ik maar weinig vistijd maar zo waardeer je het ook weer meer als je er even tussenuit kan om de buitenlucht op te snuiven ::agree::

@jasper: ja reel bevalt erg goed,en kan nu tenminste snel even van een drijflijn naar een intermediate wisselen op dieper water.

Plantje

Herkenbaar! Wel leuk natuurlijk zo'n gezinnetje, maar vroegâh ging je toch net iets gemakkelijker er even op uit.

Gert

Ok, ik heb al weer een achterstand zie ik - binnenkort ook maar eens hier in de buurt proberen of er snoek te vangen is.

Groet,
Gert

wouter veuger

nou ja achterstand...,ik maak nooit een wedstrijd van vissen hoor ;)

Gert

Nee, een wedstrijd hoeft ook niet, maar ik zie al diverse berichten voorbij komen van mooie vangsten, en ik ben nog helemaal niet aan het snoeken toegekomen.