Airflo Delta Classic #6/7 9'6"

Started by wh82, March 27, 2017, 08:29:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh82

Iemand ervaring met die hengel? Ik denk er aan een 6/7 of heel misschien een 7/8 te kopen voor de dagen met meer wind op t OVM en heel af en toe eens zeebaars. Kan deze hengel voor relatief weinig kopen. Zou voor een eventuele aanschaf hoe dan ook gaan testen maar ben ook erg benieuwd naar jullie mening. Wellicht ook advies m.b.t. de lengte, ik denk nu vooral aan en #6/7 van 9'6".

Natuurlijk is keuze voor een hengel allemaal erg persoonlijk:  voorkeur, stijl, werptechniek etc. Zodoende: Mijn werptechniek is allesbehalve goed, bewust overigens. Ik ben geneigd de lijnsnelheid te laag te houden en afstanden kort. Dat komt omdat ik toen ik heb leren vliegvissen nagenoeg altijd op klein water viste met haast uitsluitend droge vlieg. Favoriete drijvende lijn is de Airflo Super Dri Elite dt4. Die doet alles prima maar afstand (hoewel heel goed mogelijk en ook nog vrij precies) is niet het primaire doel van zo'n lijn. Wind is ook niet de grootste vriend van de lijn want hij is vrij dik. Voor de nieuwe hengel zou t primair gaan om streamertjes en grotere nimfen.

Ik hou verder (niet alleen om financiƫle redenen) van weinig materiaal. Hoe meer ik mee moet sjouwen hoe vervelender. Ik ga ergens heen en leg een hengelkoker met daarin 2 hengels in de auto naast een klein rugzakje. That's it. Daarom het liefst iets dat vrij breed inzetbaar is. een 6 en een 8 zou wellicht compromisloos zijn maar ik ben niet op zoek naar perfect voor die ene situatie.

Alvast bedankt!