wie van ons komt wel eens op een forellenput????

Started by ben, December 02, 2015, 09:11:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marco 67


HappyFisherman

Quote from: merijn1982 on February 11, 2016, 19:47:51
Ik krijg wel veel beet op de squirmy. Maar daarbij ook veel missers. Iemand tips om dat te voorkomen

Sorry dat ik van het topic afdwaal☺

Ja, met een vlieg gaan vissen ipv een plastic friemel 👍🏻😁😁
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Ik ga morgen weer naar de Ruigenhoek. Hoop ze op emergers en torretjes te kunnen vangen. Is voor m'n tennisarm ook wat gunstiger dan vaak te moeten werpen met een zinklijn.

gijsie20

Vandaag weer eens een paar uurtjes doorgebracht bij De Kool. Prachtig weer, en leuke omgeving. 3 vissen kunnen landen, allemaal op een snake fly. Waarvan 1 mijn grootste ooit op een forellenput.
Eigenaar vertelde dat er 25 in zitten van tussen de 5+ en 8 kilo. Nou zo eentje had ik er dus..ging met mn lijn en stuk backing naar het midden van de vijver, duurde even maar kon hem uiteindelijk toch landen  :)
Waren nog een paar andere vliegvissers, eentje ving er ook 3, de rest ving niks, behalve bot  :P

Gert

Vandaag op de Ruigenhoek begon zoals wel vaker veelbelovend. Binnen 5 minuten een snoeiharde aanbeet op m'n emergrer. De vis had zichzelf gehaakt en ging er gelijk zo snel vandoor dat meteen de tippet (0.16 mm) brak zoals wel gebeurt als je te hard aanslaat. Maar ik sloeg helemaal niet aan, was ik niet aan toe gekomen.
De rest van de dag was helaas erg rustig. In totaal 5 vissen met drie man. "Alles" geprobeerd. Gelukkig hebben we ook wel gevangen op droog.

merijn1982

Tight lines!!

wh82


p.forel

squirmy geen vlieg dan
dan is 90 % van de forelput vliegen geen vlieg