Leuk bindmateriaal voor (snoek)streamers (?)

Started by Gert, November 16, 2011, 12:53:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Van de week ff bij m'n moeder op visite geweest - viel me bij binnenkomst meteen iets op: lagen 4 verschillende klossen met glitterspul. Had ze van de buurvrouw gekregen, die had het ooit gekocht maar er nooit wat mee gedaan. Het zou vooral bedoeld zijn om sjawls en omslagdoeken van te breien.

Eentje sprong er erg uit - ik moest gelijk aan Jungle Cock denken (komt er op de foto niet zo goed uit vind ik).



Als je het afrolt ziet het er zo uit - breedte is ong. 5 mm.



Lijkt me wel aardig spul om in een snoekstreamer te verwerken.

Iemand suggesties voor een patroontje?

En iemand misschien interesse in een stukje? Zit 150 meter op de rol, dus kan wel wat missen.

Heb trouwens alle 4 de klossen ingepikt. Eentje is ook van dit spul, maar dan vooral rood. En 2 met een dikke draad van glitter, eentje paars en eentje donkerblauw. Altijd goed om als glitter in streamers te verwerken. Alleen ff kijken hoe het zich houdt als het nat is.

Groet,
Gert

PS
Ik ga er GEEN sjaaltje van breien ;D

Jan Muisers


Bling bling.

Gert, een patroontje : De "fantasie vlieg".

svs voor dit patroon :

1. uit proberen.
2. uit proberen.
3. uit proberen.
4. stairway.
5. als afsluiter..uit proberen.

Een zeer vangerig patroontje.  ;D

Een nieuw product betekend altijd nieuwe vliegen en dat betekend : juist ja...uit proberen. Het mooie ervan : ALLES MAG...NIETS MOET.

Ben benieuwd wat het gaat worden, Gert.

Jan.

HappyFisherman

Strengetjes losknippen en als rib gebruiken. Of die flapjes als dekschildje over een thorax inbinden en kleine stukjes draad aan laten zitten als pootjes.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Dank voor de tips tot zover ;)
Heb ff wat zitten knopen.
Dit is het geworden:



Haak 3/0. Body gewikkeld van de "Stairway" en 6 slierten ingebonden. Zonkerstripje eroverheen en een kopje van hertenhaar.
Zal 'm eens gaan proberen.

Jan Muisers


Kijk...perfect,toch.

Kan me de vlieg goed voorstellen als het iet wat donker is en de bling in de maneschijn zijn werk doet. (glittering van schubben)

Succes, Gert.



Gert

Hahaaaa!!!
Vandaag op de Bosdijk geweest, en binnen een kwartier had ik er een snoek aan hangen!!!
Maar helaas.... en stom stom stom.... m'n landingsnet een eind terug in het gras neergelegd en kon niet bij de vis komen om hem/haar met de hand te landen. En toen brak de lijn op de knoop met het onderlijntje.
Zonde natuurlijk voor die snoek, die met zo'n streamer in de bek verder moet. Maar daar hebben ze niet zo lang last van hoop ik.

Ga er in ieder geval nog een paar bijknopen ;D

En er waren heel veel vissers vandaag op de Bosdijk - ook nog van hier?
Voor zover ik gehoord heb werd er niet (veel) gevangen.

Groet,
Gert

harlin

Quote from: Gert on November 26, 2011, 17:08:16
En er waren heel veel vissers vandaag op de Bosdijk - ook nog van hier?
FFC Tight Lines zou daar heen te vissen dacht ik, man of 12??

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

ook goed
zat al wel aardig in de richting. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Jan Muisers


Mooooooii, Gert. Hoe gaat tie heten : de Stairway streamer ?  ;)

Fijn gevoel, he....zo'n visje op je eigen vlieg.

sebas-vh

Quote from: Gert on November 26, 2011, 17:08:16
Maar helaas.... en stom stom stom.... m'n landingsnet een eind terug in het gras neergelegd en kon niet bij de vis komen om hem/haar met de hand te landen. En toen brak de lijn op de knoop met het onderlijntje.
Is bij mij ook al een keer gebeurt. Je sjouwt dan de hele tijd dat net mee en dan vang je niks. En laat je hem 1 keer liggen, is het meteen raak..  :-\

Maar je streamer is iig goed gekeurd!! :D
Gr Sebas

Gert

Quote from: Jan Muisers on November 26, 2011, 19:17:06
Mooooooii, Gert. Hoe gaat tie heten : de Stairway streamer ?  ;)

Zat ff te denken aan Stairway to Heaven, maar ik ga toch maar voor Winding Stair

En dit is de Pike Trap:



Maar die moet nog getest worden.