Jammer!

Started by Inderk, February 22, 2015, 22:41:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Dat de link in dit bericht het niet meer doet.

Was een prima handleiding
Lussen maken in een vliegenlijn
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bone F

Mooi duidelijk videootje.Ik maak de loops nog steeds met behulp van een aansteker. Zo'n heatgun is natuurlijk veel mooier. De juiste krimpkous vinden is lastig, iemand een tip?  Het moet krimpen bij ca. 100°.

Beertje

Ik denk dat je dat in elke goed gesorteerde electronica winkel kunt kopen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jo flyfishing

Online of afhalen in Aalst of Gent
http://www.gotron.be/kabels/krimpkous/standaard.html?limit=25
online = verzendkosten 7,5€

Ook hoor ik dat er krimpkous met en zonder lijm aan de binnenkant zou zijn. je wilt natuurlijk die zonder lijm.

Los daarvan goede ervaringen met Airflo lijn om zo'n lusje te smelten maar mijn loop evotec lijn brak op die plaats toen ik de lus testte (niet vergeten : altijd testen ! ) .
Ligt dat aan mij, of het materiaal van de lijn, ik weet het niet. Had een waxine lichtje gebruikt, niet ideaal dus.

Nochthans hoor ik Brian Elward (Dyckers) zeggen dat ze met smeltlusjes ad lijn tonijn hebben bovengehaald...

iig ik heb terug een voorraad loop-on connectors gekocht op de beurs in Roselies. Dat is ook stevig, 20 ponds trace wire begeeft het eerder dan de loop-on connector (praktijk ervaring vasthangen tijdens het snoeken   >:( )

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

Ik heb vaak gehad dat ik de lijn oververhitte. Ik zet nu gewoon een stukje 50lbs Amnesia vast met een spijkerknoop die ik zeker met een druppie UV bond. Bevalt ook prima.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Zelf even een looplusje maken met behulp van holle gevlochten lijn. Die kocht ik in BC per meter voor weinig. Is een heel stuk goedkoper dan die gekochte loop on connector. Voor de zware visserij(roofvis, zalm etc) vind ik dat nog steeds de beste verbinding . Uiteraard wel de verbindingen zekeren d.m.v. wikkelingen en niet dus NIET alleen maar door een beetje secondenlijm!!
Is mij nog nooit losgeraakt.

Inderk

Ik bedoel de instructie van het oplossen van de mantel in aceton, en dan de kern verwerken tot een lus m.b.v. een naald.
UV bond of secondenlijm en een paar wikkelingen er om heen leggen
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Rossie69

Is ook een mooie.

Zelf heb ik van Ruud Kremers de loops gemaakt.

Bone F

Quote from: Inderk on February 23, 2015, 19:06:05
Ik bedoel de instructie van het oplossen van de mantel in aceton, en dan de kern verwerken tot een lus m.b.v. een naald.
UV bond of secondenlijm en een paar wikkelingen er om heen leggen
Dat geknoei met aceton is niet meer nodig hoor. Als je de buitenmantel verwarmd stroop je hem er met je  duimnagel  of achterkant van een aardappel mesje bv. er zo vanaf. Je kunt ook redelijk dik nylon bv. 30/°° strak knopen op de plaats waar je de mantel eraf wilt halen, vervolgens geef je een harde ruk en de mantel vliegt eraf.
suc6 F.