Een dagje voorn, baars, brasem en snoek in Maassluis

Started by Koen, January 13, 2013, 18:10:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Vandaag hadden Perry en ik afgesporken om es achter de wintervoorn in Maassluis aan te gaan. Sebas vh zou er ook zijn met een paar maten van hem. Zo gezegd zo gedaan, om 10.10 zat ik op de fiets vanuit Blijdorp naar Maassluis. Perry zat op de scooter vanaf Den Haag. Voor mij was het 18 km fietsen maar binnen een uurtje wel te doen. Eenmaal aangekomen kwam ik Sebas tegen en Perry was nog onder weg. De vaste stokvissers vingen de ene na de andere dus vis was aanwezig. Perry mocht de eerste vangen en de tweede voordat een klein baarsje mijn roze nymph opslokte. Twas best koud, maar met een plekje in de zon was het nog wel te doen. Ook ik mocht op een greentag een paar mooie voorns op mijn #2tje vangen. Perry ving er zo als gewoonlijk veeeeeel meer. Allemaal mooie grote voorn met een enkel kleintje. Er waren ook flink wat snoek vissers (dood aas) aanwezig. Aardige lui en er werd hier een daar een snoekje gevangen. halverwege de dag wilde Perry wel verkassen dus dat deden we dan ook maar. Eenmaal om de hoek hadden de snoekvissers net een snoek van 122cm!!!! terug in het water laten glijden. Wat een beest en dat midden in de stad. Eenmaal op ons nieuwe plekje duurde het niet te lang voordat Perry weer een voorn had, gevolgd door een tweede. Ik daarin tegen had alleen maar wat tikjes maar niks om op aan te slaan. Hier en daar een plastic zakje. Tot op het moment dat ik mijn beedverklikker met een tik onderwater zag gaan. Ik sla aan en .... vast ...... nee toch niet. Mijn #2tje helemaal krom. Het bleef diep, was krachtig. Ik zeg tegen Perry, haal het schep net maar, dit is zwaar. Wat is het dan vraagt ie, brasem? Uhm geen idee, heb het nog niet gezien. Terwijl Perry staat te kutten om mijn net van mijn fiets te halen zie ik eerst mijn verklikker boven komen, gevolgd door wat tippet (0.10) en een heeeeeele dikke snoek!!! Mijn nymphje op haakje 14 zat ergens in de zijkant van zijn bek. Rustig aan dan maar, maar de snoek hield het na een 5 minuten wel voor gezien en liet zich gemakkelijk scheppen.




88cm!!! nieuw pr.

Ik was blij dat die niet explodeerde naar het zetten van het haakje. Meestal met de streamer doen ze dat wel. Anyway. Na de snoek gingen we nog even verder. Ik wist nog een mooie kleine brasem te haken ... in zijn staart, en Perry wist er ook nog een voorntje te vangen. Om 16.30 vonden we het wel mooi geweest. Beide koud en verkleumd, maar wel een mooie dag gehad :) Ik mocht weer 18km terug naar huis en Perry mocht nog een uurtje op de scooter. Als die niet halverwege is bevroren zou die ook al wel thuis moeten zijn :)

Best leuk wintervoorn vissen  ;D

Rossie69

zo hoppa,mooie vis en een lekkere dag gehad.

goed gedaan jongs.


Christof van den Berge

Goed bezig!!!
Gaaf man een snoek zo midden in de bebouwde kom, en dan nog aan een #2tje ook!

::goodjob:: ::goodjob::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

sebas-vh

lekker dagje was het zeker!! :D
Super vis, jammer dat ik hem net niet heb kunnen meemaken..
Moeten snel maar weer eens een keer gaan en neem ik volgende keer alleen een vliegvishengel mee
Gr Sebas

Koen

volgende keer kan die voorn de boom in en ga ik alleen met de snoekstok :P 122cm lijkt me wel mooi :P

Koen

hmjah, das waar. maar we hebben wel snoek zien jagen hoor.

golddigger

B.b..b...bb...ben   oo.oo.ook weer thuis
Tandjes wat koud die terugweg
Maar wel een fantastische dag gehad met Koen en de anderen
Kan nu weer wat tikken, de vingers zijn eindelijk ontdooid
In het zonnetje was het goed uit te houden
Zeker voor herhaling vatbaar,zo'n super dag
Perry

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

R.S.N Flyfisher

Leuke snoek Koen  :)
En dat op een #2 met 10/100 haha  ::goodjob::

Carry

Ey koen ziet er goed uit
Toch op die plek waar ik zei hè ;)
Ik had daar een brasem met me plug ;)
Volgens mij moet dat anders om zijn haha

Gr. Carry

Jan Damman

Mooie vangst Koen en een geweldige middag  zo te lezen.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

Lekker bezig Koentje!!! ::goodjob::

Allemaal lekker gevangen dus!! ::top::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72



Koen, mooie vis man en een mooi avontuur;

::goodjob::


Was idd afzien vandaag, zit ook nog te ontdooien bij de kachel ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Koen

Quote from: Carry on January 13, 2013, 19:22:38
Ey koen ziet er goed uit
Toch op die plek waar ik zei hè ;)
Ik had daar een brasem met me plug ;)
Volgens mij moet dat anders om zijn haha

Gr. Carry

haha ja, maar er zat er nog 1. Perry en ik hadden nog 1 zien jagen :)

dartmayor

Mooi gevangen heren.

Beter dan ik heb gedaan vandaag.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

MarcelN

Lachu mannen! Ik had 1 voorn en 1 snoek 70+, had er graag bij geweest, is om de hoek ::goodjob::

Koen



maurice

hey Koen mooie snoek hoor.
je blijft Pr`s breken ga zo door.
PS kun je me dat een keer leren het breken van PR`s??
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Koen

haha, ik stel voor dat je es een keertje met Rob gaat vissen  ;D of met Perry, dat werkt ook  ;D

Koen

Rob, ik heb een idee, want nu als je met mij mee gaat?  ;D

harlin

en dan maar zeggen dat je een #8-9 voor snoek nodig hebt, ......
lekker op de 2, is goed te doen dus. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman

Beste snoek Koen, leuk ook op zo'n licht stokje.

Canadian_Streamdance

leuk verslagje! gefeliciteerd met je nieuwe pr Koen! toch wel speciaal met een 2tje haha ::goodjob::

wouter veuger

mooie snoek,en dat op een 10/00 tippie! ::goodjob::