OVM (nieuw seizoen '13/'14)

Started by Bone F, December 18, 2013, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rick

Zonder tips toch een heel eind gekomen...Ik had ineens de goede streamer te pakken en dat leverde 3 harde aanbeten op binnen 5 worpen. 2 na een korte drl gelost en de derde bleef hangen.  Na een stevige druk leverde dit een mooie regenboog op van rond de 55cm.. 8)

Omdat ik vond dat de buit al binnen was heb ik er daarna een grote droge aangeknoopt om daar vervolgens met grof geweld een visje van rond de 40cm op te vangen...

Al met al heerlijk gevist.. ::goodjob::

MarcelN

Hoi Rick, ik neem aan dat je ter hoogte van de 3 palen stond, daar zag ik idd wat mensen staan, een oude man waar ik vaak mee vis gesproken en die vertelde het al dat ze ook in de binnenbak aan bibio's gevangen werden :o
Zelf de dag door gebracht dammetje naast de steiger, wat kleine bow'tjes gevangen en de man naast mij een heleboel en wat beekforel, die er overigens perfect uitzagen (@Franklin  ;) ) De beekforel lag gewoon in het ondiepe hoekje en hij ving ze met een zager imitatie.
ReneV. de haringen waren volop aanwezig tegen de Loswal, het leek wel of het water kookte, bizar gezicht zeg :D de meeuwen konden soms een visje van een cm of 10-15 pakken.
Bij de paal naast de LW stonden ze te nimfen, ook die vingen goed.
Nog 2 vetgemeste Polen zien staan op de steiger, die stonden wat te brabbelen, ik riep vanaf de dam hard 'Kurva' en ze keken meteen, Polen dus ;D die komen vast vanavond terug, ik hoop dat er gesurveilleerd wordt. >:(

Rick

Het was toch wel weer frustrerend om te zien hoe er een aantal '' vissers''  vanaf de loswal en de steigers stonden te vissen toen ik aankwam vanmorgen.
Er dobberde zelfs een bellyboot voor de loswal...
Dat bord staat er toch al een aardig poosje...
Toen de duikers te water gingen ging iedereen wel aan de kant maar toen ik weer terug kwam om weg te gaan stonden er gewoon weer 2 vanaf de loswal te gooien...

Hoezo hardleers...?  ::wtf::

Uiteindelijk verziek je het voor iedereen... :'(

MarcelN

Klopt, ik zag ze ook staan, vroeg nog of ze geld teveel hadden....mafkezen, daarna nog een soi, was een 'kleurrijk'dagje zo :-X

Bone F

"Kurva" betekend vast niet welkom....... ;D

Rick

Het betekent vele dingen maar zeker geen welkom.. ;D

gijsie20

Quote from: MarcelN on March 30, 2014, 20:05:53
Hoi Rick, ik neem aan dat je ter hoogte van de 3 palen stond, daar zag ik idd wat mensen staan, een oude man waar ik vaak mee vis gesproken en die vertelde het al dat ze ook in de binnenbak aan bibio's gevangen werden :o
Zelf de dag door gebracht dammetje naast de steiger, wat kleine bow'tjes gevangen en de man naast mij een heleboel en wat beekforel, die er overigens perfect uitzagen (@Franklin  ;) ) De beekforel lag gewoon in het ondiepe hoekje en hij ving ze met een zager imitatie.
ReneV. de haringen waren volop aanwezig tegen de Loswal, het leek wel of het water kookte, bizar gezicht zeg :D de meeuwen konden soms een visje van een cm of 10-15 pakken.
Bij de paal naast de LW stonden ze te nimfen, ook die vingen goed.
Nog 2 vetgemeste Polen zien staan op de steiger, die stonden wat te brabbelen, ik riep vanaf de dam hard 'Kurva' en ze keken meteen, Polen dus ;D die komen vast vanavond terug, ik hoop dat er gesurveilleerd wordt. >:(

Probeer volgende keer: kurwa jego mać

Hihi  ;D

Hidde

Zulke vangstberichten en dan alleen maar platvis vangen...
Snel weer langs..

MarcelN

Platvissen???
https://www.youtube.com/watch?v=CvqMHY1dW4I
Ik heb er geloof ik 4 platten aan gehad en een berg forel eraf, ik ga niet alles filmen hoor, binnenkort wél als het 'bal' is in de bak en ik tijd heb ;)

Hidde

Vanaf maandag 3 weken vrij.... Laat ze maar los gaan in die bak.. Hoop zo'n frenzy mee te maken.

Twan

Cool filmpje. Was het er druk? Gisteren waren er veel vissers!!

MarcelN

Ja het was best druk voor doordeweeks mannetje of 14 denk ik, Bas en Sepp waren er ook, die dreven de vis op in de linkerbak tot de doorgang steiger, daar werden ze eruit gelepeld :o ik gok met een slow sink grijs zonkertje onverzwaard om die stekelbaarsjes te imiteren, snel strippen en kaboem, de één na de ander.
Niet mijn ding, ik ga liever de rechterbak ná de bibio's, dan struinen die zware bakken nog langs het riet, die ga ik dan eens goed filmen incl aanbeten met 2 cam's tegelijk ook onderwater, die belaag je dan met een zagertje of shrimp  :-X
Maar die bibio's verwacht ik de komende 2 weken dat ze hatchen, leuk voor mijn zoontje om eens een échte grote te strikken, ik heb dat al zat meegemaakt en dat is niet leuk meer zo simpel, maar er zitten flinke grote verrassingen dan tussen! ::) (70+)

Bone F

Quote from: MarcelN on April 03, 2014, 20:12:24
Ja het was best druk voor doordeweeks mannetje of 14 denk ik, Bas en Sepp waren er ook, die dreven de vis op in de linkerbak tot de doorgang steiger, daar werden ze eruit gelepeld :o ik gok met een slow sink grijs zonkertje onverzwaard om die stekelbaarsjes te imiteren, snel strippen en kaboem, de één na de ander.
Niet mijn ding, ik ga liever de rechterbak ná de bibio's, dan struinen die zware bakken nog langs het riet, die ga ik dan eens goed filmen incl aanbeten met 2 cam's tegelijk ook onderwater, die belaag je dan met een zagertje of shrimp  :-X
Maar die bibio's verwacht ik de komende 2 weken dat ze hatchen, leuk voor mijn zoontje om eens een échte grote te strikken, ik heb dat al zat meegemaakt en dat is niet leuk meer zo simpel, maar er zitten flinke grote verrassingen dan tussen! ::) (70+)

I'm inn.................. ;D

MarcelN

Quote from: Bone F on April 03, 2014, 20:15:33
I'm inn.................. ;D
Voor wat...die bibio hatch of dat op zicht jagen erna op die big bows?
Met die hatch dagen is het veels te druk om fatsoenlijk te vissen, gekkenhuis.... dat jagen op zicht is een kunst apart en grappig als anderen de hele dag staan te klooien terwijl bijna elke worp raak is, wat je ziet haak je, of die eraan blijft  ::) .

Hidde

Die grijze zonkertjes worden die aan een zinkende lijn gevist?
Ga maandag weer en wil toch wel wat vangen.. Heb alleen nog steeds alleen een drijvende lijn..
Zinkende leaders heb ik wel..

MarcelN

In die binnenbak links staat haast geen water Hidde, dingetje net onder de oppervlakte door trekken snel strippend, je ziet vanzelf een boeggolf erachter.
Maar ook dit is op zicht vissen met die uitzettertjes, je moet ze kunnen spotten en niet zomaar die lijn erin pletten, je ziet het zo..het zijn groepjes van 10-20st.
Zoek en gij zult vinden ;)


jur606

hehe eindelijk (werdt eens tijd)
Nu nog de af en toe nacht/pan vissers te pakken krijgen en dat zou mooi zijn.




Franky Boy

Op de website van de VNV staat meer informatie.
Een hele waslijst aan overtredingen door die man!
Helaas werd de VNV in deze zaak nog niet als benadeelde partij erkend (Waar waren overigens de andere hengelsportorganisaties?)
http://www.vnv.nu/index1.php?id=3&cat=5277846c5c1f1&archief=0&page_id=533e5dbe3ff73

Gert

Quote from: Franky Boy on April 04, 2014, 11:36:32
Op de website van de VNV staat meer informatie.

Tsja, wat is MEER ....
De geldboete is op die site in ieder geval een stuk MINDER dan die 16.000,- toch?

Bone F

Quote from: MarcelN on April 03, 2014, 21:10:26
Voor wat...die bibio hatch of dat op zicht jagen erna op die big bows?
Met die hatch dagen is het veels te druk om fatsoenlijk te vissen, gekkenhuis.... dat jagen op zicht is een kunst apart en grappig als anderen de hele dag staan te klooien terwijl bijna elke worp raak is, wat je ziet haak je, of die eraan blijft  ::) .
Hi Marcel
Dat laatste is voor mij smullen. Hopelijk kan ik er zo nu en dan weer 1tje scoren! Dat ga je zeker horen/lezen.

gr. Frans

Bone F

Ben benieuwd hoe die taakstraf ten uitvoer gelegd wordt. Zijn kennis en mankracht gebruiken om illegale netten weg te halen misschien? Hoe hoog die boete(s) ook is/zijn het zal wel pijn doen. Nu dubbel opletten op wat hij doet want bij recidive zullen ze hem hopelijk dubbel aanpakken.

Franky Boy

W. gaat bijna zeker tegen dit vonnis in beroep.
Zo is hij nu eenmaal.
Maar of dat verstandig is?
Het Openbaar Ministerie had zijn zaak goed dichtgetimmerd; er was geen speld tussen te krijgen. De rechter volgde de eis van het O.M. dan ook helemaal. Ik zie niet in hoe dat in de beroepszaak anders gaat lopen.
Los daarvan staat dat het Waterschap waar W. zijn visrechten heeft gehuurd (o.a. Brielse Maas en Oostvoornse Meer) hem inmiddels ook een beetje beu begint te worden en daar gaat een veel grotere dreiging van uit dan van al die opgelegde boetes.

Joost S.

Maar mag hij wel gewoon door vissen, worden zijn vergunningen niet ingenomen? Dat kan toch niet waar zijn zeker?

Franky Boy

Zolang het Waterschap zijn vergunning niet intrekt, mag hij gewoon (wat heet gewoon?) door blijven vissen.
Een rechter mag bij een veroordeling op grond van de Wegenverkeerswet iemand's rijbewijs intrekken, maar een rechter mag bij een overtreding van de Visserijwet of de Dierenwelzijnswet niet iemands visvergunning intrekken. Dat komt omdat een vergunning een privaatrechtelijke huurovereenkomst is tussen twee partijen: de (beroeps)visser en de verhuurder van het visrecht (Waterschap, gemeente of privé-persoon). De rechter heeft daarover niets te zeggen.
Als verhuurder van het visrecht aan zo iemand ga je je wel afvragen of je zo'n beroepsvisser op je water wil hebben. Want dit was niet de eerste overtreding van de heer W. den B.
Meestal staan verhuurders van visrechten nogal huiverig tegenover het idee om een bestaande huurovereenkomst open te breken en op te zeggen. Want de huurder heeft in dit geval ook een zekere (wettelijke) bescherming.  ::wtf::
Maar genoeg is genoeg!