Effectieve visdag in Duitsland plannen.....

Started by iMarco, May 11, 2015, 23:07:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iMarco

Hoi,

Even een korte vraag voor de Duitsland gangers...  ::hulp::
Vanuit het oosten van het land willen we volgende week Duitsland in voor een dagje. Negen uur in de ochtend vertrekken (als het tegen zit) en voor het donker thuis diezelfde dag. Dan willen we onze waadbroek even testen op stromend water (net gekocht) en wat ervaring opdoen op een stromend watertje. Eind deze maand naar de Glomma dus we willen niet helemaal cold turkey in het Noorse water landen.

Nu kan ik het hele forum gaan doorspitten maar dan ben ik 3 uur verder.... Wie heeft wat snelle tips voor een leuk stroompje dat niet al te gek ver rijden is...?

many thanks...

Marco

EB86


HappyFisherman

Als je je waadpak wil testen op leuk water zou ik naar baggelhuizen gaan :)

http://www.wizardoffishing.com
Stekjes genoeg, kun je ze zelf uitkiezen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

#3
9uur vertrekken!!!
weinig effectieve tijd die je overhoud.

misschien dat je hier geluk hebt, geen makkelijk water maar toch.

Bocholter AA bij Ramsdorf

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hyppo

IJssel, Regge, Dinkel, Vecht. Stroomt allemaal en kan je waarschijnlijk op de fiets naar toe. Bocholter Aa kun je niet waden.

Plantje

Om je waadpak te testen zou ik niet direct de Vecht of de IJssel aanraden. De IJssel kan nog, maar even goed opletten met de stroming. En verder ben ik het wel met Hyppo eens.

iMarco

Bedankt voor jullie reacties. De Bocholter Aa lijkt me echt mooi maar minder om te waden maar die hou ik zeker in mijn achterhoofd.

Via wizardoffishing.com heb ik inmiddels de Ahr in Insul gevonden en twee vergunningen geregeld. Handige site is dat zeg. Kijken of het wat wordt met de visjes daarzo....



iMarco


Marco B

Waadbroek testen: gewoon in de badkuip gaan zitten
Wil je stroming: kraan een half uurtje aan zetten :)
Duitse riviertje zijn toch geen vergelijking met die enorme bak water die Glomma heet :)
Maar als je gewoon lekker een dagje wilt vissen, natuurlijk lekker doen!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

maurice

Quote from: iMarco on May 12, 2015, 16:35:00
Oei oei oei slecht verhaal!

Idd ja, komende jaren beter met rust laten.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

EB86

Quote from: iMarco on May 12, 2015, 15:25:39
Bedankt voor jullie reacties. De Bocholter Aa lijkt me echt mooi maar minder om te waden maar die hou ik zeker in mijn achterhoofd.

Via wizardoffishing.com heb ik inmiddels de Ahr in Insul gevonden en twee vergunningen geregeld. Handige site is dat zeg. Kijken of het wat wordt met de visjes daarzo....

Hoe heb je de vergunningen geregeld? Gebeld of kan het tegenwoordig ook online? Ik moet nog even mijn staatsvergunning verlengen :)

iMarco


Quote from: Marco B on May 12, 2015, 17:10:25
Waadbroek testen: gewoon in de badkuip gaan zitten
Wil je stroming: kraan een half uurtje aan zetten :)
Duitse riviertje zijn toch geen vergelijking met die enorme bak water die Glomma heet :)
Maar als je gewoon lekker een dagje wilt vissen, natuurlijk lekker doen!

[emoji1] klopt allemaal . Maar wat je van ver haalt Is het lekkerst wordt altijd gezegd geloof ik.

iMarco


Quote from: EB86 on May 12, 2015, 17:18:31
Hoe heb je de vergunningen geregeld? Gebeld of kan het tegenwoordig ook online? Ik moet nog even mijn staatsvergunning verlengen :)

Ik heb gewoon gebeld. Online kopen was er niet bij voorzover ik heb kunnen vinden. Ik heb nog gevraagd of ik een staats vergunning nodig heb maar dat wat daar niet het geval.

M

Raymond

Ai ai ai... zeer zeker heb je daar een Duitse staatsvergunning nodig, informeer toch nog maar eens goed.
::wtf::

iMarco


Quote from: Raymond on May 12, 2015, 19:27:48
Ai ai ai... zeer zeker heb je daar een Duitse staatsvergunning nodig, informeer toch nog maar eens goed.

Ik zou niet weten waar ik dat nog beter naar kan informeren dan bij de verstrekker van de plaatselijke vergunning. Er is mij expliciet aangegeven dat dit niet nodig is. Waar zie je dat?

maurice

Ga er maar vanuit dat Raymond dat uit ervaring weet.
Ik heb ook buiten een forellenput nog geen water in Duitsland mee gemaakt waar een staatsvergunning niet nodig was.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

iMarco

Ja ik ben ik bang dat ik daarvan uit moet gaan. Het Is alleen wel mooi balen. Ik ga ze nog wel even bellen morgen en het nogmaals vragen. Dat zou betekenen dat ons dagje Duitsland niet doorgaat want die vergunning krijgen we nooit meer op tijd rond. Damn....

Raymond

Die vergunning kun je gewoon op ieder gemeentehuis in een wat grotere Duitse plaats kopen. Is niet eens zo duur dus gewoon doen.

Als je nou eens plant om wat vroeger te vertrekken dan 9 uur? Dat is nl. uitslapen voor de vliegvisser die de avond van te voren te lang aan de bar is blijven hangen. Ja ook daar heb ik ervaring mee... ;)
::wtf::

iMarco

Goede ervaringen! Helaas is negen uur geen vrije keuze.... Goed om te weten dat dit ook bij het gemeentehuis kan. Dan ga ik dat eens proberen te regelen aangezien de grens 10 minuten rijden is... 8)

maurice

Vergeet de volgende dingen niet mee te nemen,

Pasfoto
Vispas 2015
ID of paspoort (sowieso) verplicht.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

iMarco

En mijn allerbeste Deutsche sprache... dank heren.

iMarco

Zo blij als een kind. .. Mijn eerste "wilde" vlgzalm en forel....




Afgelopen maandag was het dan zover: met de juiste vergunningen (jaja echt nog gelukt) naar Insul om te vissen in de Ahr. Tussen twaalf en vijf hadden we na een vijftal lossers ieder één visje. Daarna ging het beter en sloten de dag af met ieder circa 8 vissen.
Voornamelijk gevangen aan nimfen op half water in de pools. Ondanks activiteit aan de oppervlakte pakten ze geen droge vliegen (op één voorn na dan[emoji38]).

Geen grote aantallen van grote afmetingen maar met een zeer voldaan gevoel om acht uur weer naar huis gereden.

De volgende dingen houden me nog wel bezig:

Wat mij opviel was dat de afmetingen van de forellen beperkt was (25-35 cm). Is het iemand bekend of ook grotere forellen veelvuldig voorkomen in de Ahr en zo ja vereist het vangen daarvan een andere techniek?

Verder had ik verwacht dat de vissen meer statisch (natuurlijke drift van de vlieg) gevangen zou moeten worden maar moest juist snel worden gestript op een uitzondering na.  Is dit gebruikelijk?

Op de ondiepe stukken met stenen en snelle stromingen en kolkende water is een aanbeet echt niet te zien bij het laten meedriften op de stroming. Vissen jullie deze stukken ook af en zo ja op welke wijze en tref je hier andere vis aan dan in de pools?

Zeker voor herhaling vatbaar!

Beertje

#24
Ik heb enige weken geleden een fischereischein" gehaald op het stadhuis Van Uelsen. €30,- en levenslang geldig. :) ;) ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.