Kyllburg mei 2015

Started by Troutbuster, January 20, 2015, 08:04:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

golddigger

Broeders(en zusters) in Petrus
Ik heb afgelopen week even een telefoontje gepleegd met Roger
Heb hem even op dit topic gewezen
Erg verhelderend te horen wat nu eigenlijk veranderd is
Beter dan speculaties te lezen
De veranderingen zijn als volgt:
Er wordt per keer minder vis uitgezet, maar wel vaker
Het totaal op jaarbasis is uiteindelijk meer vis
Tevens zijn er 2 extra controleurs aangesteld
Voor de rest veranderd er niets
Mocht dit verhaal niet duidelijk zijn, kan je Roger altijd bellen

On topic:
Jan veel plezier met je maten en goede vangst!
We lezen het verslag hier wel
Perry

Twan

Thnx voor de info Perry!!

Ik heb er 1 keer mogen vissen, toen ik net begonnen was met vliegvissen. Vangsten waren toen minimaal bij mij, maar dan lag aan mijn onervarenheid. Ook was het vroeg in het voorjaar en de vis was ook niet te spotten aan de oppervlakte. Was wel handig geweest voor de rookie, die ik destijds was haha. Nu een paar jaar later, met veel meer bagage (kennis en ervaring) uhuhuhuh oppschepper dat ik ben hahahaha  ;D ;D ;D, ben ik van plan om vaker naar de Kyll te gaan. Helaas is aankomend weekend alles volgeboekt op de Camping, anders was ik er geweest. Nu gaan we naar camping Bissen in luxemburg aan de Sure. Ik ben benieuwd wat dat gaat brengen!?!!



Hidde

Quote from: golddigger on April 04, 2015, 09:37:18
Broeders(en zusters) in Petrus
Ik heb afgelopen week even een telefoontje gepleegd met Roger
Heb hem even op dit topic gewezen
Erg verhelderend te horen wat nu eigenlijk veranderd is
Beter dan speculaties te lezen
De veranderingen zijn als volgt:
Er wordt per keer minder vis uitgezet, maar wel vaker
Het totaal op jaarbasis is uiteindelijk meer vis
Tevens zijn er 2 extra controleurs aangesteld
Voor de rest veranderd er niets
Mocht dit verhaal niet duidelijk zijn, kan je Roger altijd bellen

On topic:
Jan veel plezier met je maten en goede vangst!
We lezen het verslag hier wel
Perry


Dus nog steeds stoppen met vissen na 2 leuke vissen of wetende dat je in overtreding bent als je doorvist...
Daar hoef ik dus niet naartoe.. Stel dat ik een keer meer vang...... Moet je stoppen.. ..,

JB

Het is pas stoppen als je ze in je bezit hebt toch. Ik vang ze altijd te klein of te groot  8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

golddigger

Quote from: Hidde on April 06, 2015, 12:07:04

Dus nog steeds stoppen met vissen na 2 leuke vissen of wetende dat je in overtreding bent als je doorvist...
Daar hoef ik dus niet naartoe.. Stel dat ik een keer meer vang...... Moet je stoppen.. ..,
Als je dat altijd al deed, inderdaad dan moet je stoppen ::)

Koen

Quote from: Hidde on April 06, 2015, 12:07:04

Dus nog steeds stoppen met vissen na 2 leuke vissen of wetende dat je in overtreding bent als je doorvist...
Daar hoef ik dus niet naartoe.. Stel dat ik een keer meer vang...... Moet je stoppen.. ..,

::blabla::

je denkt toch niet dat ik daar heen ga voor 2 visjes per dag ofwel? Gewoon C&R en lekker vissen.

Valt me op dat de meeste negativiteit van mensen komt die er nog nooit of nauwelijks geweest zijn. Maar das niet erg hoor, blijven jullie maar lekker weg. Lekker rustig aan de water kant dan.

Troutbuster

 ::agree:: ::agree::

Gaat goed komen makkers!!!

Kyllburg heeft mij persoonlijk nog nooit teleurgesteld (en dat heeft niet alleen met  vissen te maken ;) ;)) !!

Gr

Jan
"Petri Heil"


MarcelN

Nu zit ik daar net eens via Earth te kijken en lande gelijk op de camping, da's niks voor mij, maar de omgeving lijkt mij wél weer wat, zag kastelen e.d
Nu zou ik bv wel met het gezin er eens doorheen willen rijden en soms heel soms even langs de waterkant willen genieten, hengeltje mee je weet het wel...beetje pielen.
Ik zag net veel bekende dorpen zoals birresborn of zoiets en andere gehuchten, lijkt mij wel leuk, hotelletje lekker uit eten beetje shoppen affijn iedereen blij ::)
Dus dan moet ik zo'n staatsvergunning hebben en een zeikerige beheerder van het water, maar ik wil géén visvakantie, gewoon soms prikken.
In Slovenië had ik de eerste dag ook geen vergunning, even rondrijden en onder brug beetje met droog zitten prikken en erg veel gevangen, allemaal kleintjes, maar was erg leuk in de middle of nowhere.

Kan dat daar ook?? Uiteraard wel een staatsvergunning regelen, maar waar ik ga vissen is puur toeval.

Twan

Quote from: Koen on April 06, 2015, 19:10:54
::blabla::

je denkt toch niet dat ik daar heen ga voor 2 visjes per dag ofwel? Gewoon C&R en lekker vissen.

Valt me op dat de meeste negativiteit van mensen komt die er nog nooit of nauwelijks geweest zijn. Maar das niet erg hoor, blijven jullie maar lekker weg. Lekker rustig aan de water kant dan.

::rofl:: ::rij::

Bone F

Nou kijk maar uit Marcel, illegaal vissen wordt daar aangemerkt als stroperij (wildthiebe) en dat kan vervelend uitpakken. Bv dikke boete en spullen kwijt. Er zijn wel rivieren/tjes waar je zonder overnachtingsverplichting kunt vissen, Gerolstein en de Ahr bij Dernau bv.

Hidde

Quote from: Koen on April 06, 2015, 19:10:54
::blabla::

je denkt toch niet dat ik daar heen ga voor 2 visjes per dag ofwel? Gewoon C&R en lekker vissen.

Valt me op dat de meeste negativiteit van mensen komt die er nog nooit of nauwelijks geweest zijn. Maar das niet erg hoor, blijven jullie maar lekker weg. Lekker rustig aan de water kant dan.

Waarom gelijk zo fel?? Probeer ik me een beetje in te lezen kom ik zulke info tegen van iets wat imho totaal niet strookt met waar ik van hou, lekker onbezorgt zonder ergens over te stressen vissen , veel of weinig vangst.
Ben niet negatief ! Was juist geinteresseert in stromend water ergens anders dan noorwegen en zweden.

MarcelN

Gerolstein had ik ook gevonden ja, nee illegaal vissen hou ik ook niet van en vissen doden al helemaal niet, maar ik had in Slovenië 2 weekkaarten gekocht á €260,- ofzo, ik was het helemaal zat de 2e week dat ik hem maar verkocht aan Lesly voor de klanten, moeten vissen is niet mijn ding, ook niet leuk voor de vrouw en kind papa hele dag weg, want dan moet je ook vissen ook voor dat geld bedoel ik :-\

@Koen, je kent Hidde nog niet geloof ik, die is zo niet hoor.

Koen

mooi  ;D


Staatsvergunning is niet zo ingewikkeld hoor. kan zelfs via de post, 35 euro voor 5 jaar ofzo. Kost geen hol. Dag vergunningen kosten meestal 10 euro ofzo. Meestal is een overnachting verplicht (camping  of hotel) maar er zijn ook stukken waar je zonder overnachting kunt vissen.

En inderdaad, illegaal vissen kan je zelfs je auto kosten als het onderdeel van de misdaad is. Maargoed, voor een paar tientjes kun je daar veel plezier hebben dus dat is het niet waard lijkt me.

MarcelN

Zeker mooi, moet je me nogmaals maar eens mail met wat links sturen hoe en wat voor die 'staats', een hotel zal wel wat meer weten denk ik, maar Duits....volgas is blazen toch?
Ik laat het de vrouw wel online uitzoeken ;D die hotels enzo

maurice

In gerolstein kun je bij de VVV en bij de ijzerwinkel naast de brug vergunningen krijgen voor 2 verschillende stukken.

Die van de VVV zeker de moeite waard om een dag of 2 tewachten op toestemming.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Wat de camping Kyllburg betreft kan ik me er prima vermaken en Youri ook.
Scheelt natuurlijk wel dat je mensen kent en ook andere dingen doet dan vissen alleen.
Zit wel een mooi zwembad in de buurt.
Kantine, dus drank en eten is goed.
Maar hey ieder zijn ding.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Vis heb ik altijd nog gevangen op de Kyll, maakt niet uit welk stuk.
Beekridders, vlagzalm, meun, barbeel, verdwaalde regenboog en bruineforellen hebben mijn vliegjes genomen.
Zelfs een vette 84cm Snoek mogen landen.


Maar net als Koen schreef,
Laat ze maar negatief blijven praten.
Hoe meer rust aan het water hoe meer ik geniet van natuur en het visje wat ik vang.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bone F

Quote from: Troutbuster on April 06, 2015, 19:37:47
::agree:: ::agree::

Gaat goed komen makkers!!!

Kyllburg heeft mij persoonlijk nog nooit teleurgesteld (en dat heeft niet alleen met  vissen te maken ;) ;)) !!

Gr

Jan
Heb je een vriendin daar??   ::slaugh::

Raymond

Ik vermoed dat Jan hiermee op z'n bourgondische inslag doelt. Maar, een vos verliest wel z'n haren maar niet z'n streken dus ik sluit niets uit... :D  ;D  :P ;)  :-X
::wtf::

Troutbuster

 ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst::
"Petri Heil"


Koen

Zoooo, Perry en ik zijn weer terug van 4 dagen Kyll in Kyllburg op de camping. Eerste dag was taai ivm met hoog water en eeeeerg koud water, brrr. Maar de dag er na was er vis uitgezet (wisten we ook niet, 500kg) dus was het weer zoals de kyll was. lekker vissen en genieten van de natuur. Elke dag ijsvogels gezien, zelfs 1 zien vissen en vangen :D, duizenden vogels en zowaar een muskusrat of bever rat ofzo. Dikke snoeken gezien en elk een vlagzalm mogen landen. De laatste dag zelfs droog gevangen. Mooi om te zien dat die rivier elk jaar toch weer anders is. Veel omgevallen bomen wat voor mooie vis plekjes maakt.

RiverHunter

Ook de kaart laten verlengen voor vijf jaar, kosten 41,00 € plus twee euro 20 voor een postzegel. Zal deze week wel terug krijgen.
8)
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Koen

Oh de dag vergunning is wel 15 euro geworden trouwens, maargoed, 10 euro was goedkoop.

Twan

Quote from: Koen on April 12, 2015, 15:12:02
Zoooo, Perry en ik zijn weer terug van 4 dagen Kyll in Kyllburg op de camping. Eerste dag was taai ivm met hoog water en eeeeerg koud water, brrr. Maar de dag er na was er vis uitgezet (wisten we ook niet, 500kg) dus was het weer zoals de kyll was. lekker vissen en genieten van de natuur. Elke dag ijsvogels gezien, zelfs 1 zien vissen en vangen :D, duizenden vogels en zowaar een muskusrat of bever rat ofzo. Dikke snoeken gezien en elk een vlagzalm mogen landen. De laatste dag zelfs droog gevangen. Mooi om te zien dat die rivier elk jaar toch weer anders is. Veel omgevallen bomen wat voor mooie vis plekjes maakt.

Toppie mannen. Goed om te lezen. Zoals al eerder vermeld wouden wij er dit weekend ook heen  maar helaas geen plekje meer voor ons op de camping. Wij zijn naar bissen geweest in luxemburg. 3 forelletjes gevangen en vandaag in dirbach geweest. Geen van beide een aanbeet gehad. Mooi water en omgeving dat wel. Helemaal geen stijgende vis gezien het hele weekend niet. Het Water is nog erg koud. Wel was er een week ervoor 600 vissen uitgezet in dirbach, desondanks hebben we er niet 1  kunnen spotten. andere hadden ook helemaal niets. Ook de controleur zelf niet. Volgens hem moest het water nog ook nog zakken en opwarmen. Wel was het water op beide stukken mooi helder.

maurice

Geluiden vanuit Kyllburg zijn goed.
Goede vangsten worden er gemeld, alleen speelt het weer soms niet mee.
::bbq:: ::proost:: ::proost::