waar te vissen (eerste keer)

Started by chris33, April 11, 2013, 19:58:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chris33

Heb al veel tips gekregen, mijn dank! Wat is nu een prima plek om te beginnen. Met genoeg ruimte om te werpen en waar momenteel vis zit?

Ik wil beginnen met droge vliegen. Is de ijssel een optie?

Gr

HappyFisherman

Begin eens in een gemeentevijvertje als het iets warmer is (zondag ;) ).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72

Chris, wat al niet kan. Toch zou ik niet voor de IJssel kiezen, maar voor een cultuurwatertje of ander klein water, waar je actieve vis in het oppervlakte ziet (meestal met zonnig of wat warmer weer). De kans is dan wat groter dat je vis gaat vangen. Misschien nu nog wat vroeg voor de droge vlieg (al las ik dat een andere forummer al vis had gezien, die steeds tegen zijn indicator aantikten). Gewoon proberen, doen ze niets dan met een nimfje proberen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rene V.

Hoi Chris,

Kijk ook eens in kleine industrie/overslag gebieden.Vaak in het weekeinde lekker rustig en ruimte om te werpen zonder al te veel publiek.Vaak zijn de vangsten daar verrassend omdat er nooit zoveel gevist wordt.In de winter zijn dit ook de delen waar ik  grote snoek vangt.

Succes Rene V.

chris33

Goedenavond,

Oke, dus eigenlijk rustig water. Woon in Nunspeet, en dichtstbijzijnde water is het veluwemeer. Elburg heeft wel haven, maar daar wil ik niet mijn eerste keren proberen. Met die drukte. Zal eens in de omgeving zoeken naar ideaal water.

Bedankt voor de tips!! :)

weerwolf

Elburg zit je ook nog met de vergunning. Ik heb een aantal weken geleden bij de trailerhelling leuk gevangen. Bij de trailerhelling allemaal voorn en aan de overkant pakte ik baarsjes ( bij de reddingsboot)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

chris33

Ben lid van HSV Poepenkolk in combinatie met grote vis pas. Elburg vis ik eigenlijk altijd. Dat is wel leuke plek om te gooien idd. Doe ook veel dropshot vissen. Maar dacht wil niet voor lul staan met mijn werpkunsten (voor de eerste keer) wil eigenlijk lekker in me eentje aankloten :D

Maar het is idd wel een leuke optie.

GuusGeluk

Vissen zonder ook maar iemand in de buurt vind ik het mooiste wat er is. Toch zijn vijvers in het dorp en de stad toch wel goede plekken om dit weekend te vissen. Zondag wordt het warm... Ga zelf lekker met de droge vlieg vissen.. Nu al zin in... Nu nog snel even zonnebrand zoeken in huis, haha... Anders krijg ik weer een kop als een kreeft..

chris33

Goede tip! Anders verbrand je nog...

Ik ga denk ik de polder in; even kijken nog