Mijn eerste Bellyboat avontuur.. de ronde bleek...

Started by Sieger, July 25, 2011, 21:04:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


dryfly

@happyfisherman: Ik vis daar meestal met een # 7 en een zinklijn, Daar heb ik over het algemeen het meeste succes mee op de ronde bleek.

Deze keer 5 gevangen met wooly buggers zwart en olive met zinklijn en 1 op een simpel rood goudkopnimfje met gouden rib op een droge lijn.

We gaan zeker nog een keer in de herkansing sieger, en dan gaan we ook meteen voor iets beter weer.
Ne pas pipi contre le vent

Sieger

Doen we zeker Jurgen... Weer was op zich toch niks mis mee... nat worden doe je toch in zo'n ding...  ;)


Sieger

Arjan Maat

Hoi Sieger,


Misschien kunnen we met het forum eens iets afspreken op de Ronde Bleek? Afgelopen zaterdag ging het redelijk goed ;-) Maar dat had je op FB inmiddels van wat positief commentaar voorzien.

Hierbij een aantal foto's van zaterdag,





En de volgende is van een bekende die ik al een jaar of 4 niet meer had gezien, wij kende elkaar nog van de Blauwe Hoef. Nadat Gerard en vlieg van mij had gekregen ving hij "ff" de grootste van ons 2 die ochtend.



Gerard Merci he ;-)

Tot snel.

Sieger

Goed plan Arjan... Maar eens zien of we iets kunnen afspreken... Mooie vis daar en heerlijk dobberen..


Sieger

corkster2

bellyboot het is mooi als je bepaalde plekken niet kan bereiken maar ik ga er niet in ik heb het idee dat ik zo om knal met een bellyboot  :o :o

ps sieger ik heb een winston ascent er bij gekocht op marktplaats die andere hengels kunnen ze nog niet leveren zoals de passport en de VSL  eerst was de datum januarie 2011 toen mei jullie 2011 en nu hebben ze nog niks gehoord

HappyFisherman

Volgende week maar eens een dagje een vlot huren daar, want ik heb (nog) geen BB en ik ben er dan redelijk in de buurt op vakantie...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Mooi Bram... Hopen dat je er een paar pakt....

@Corkster... Misschien in Duitsland? Daar hebben ze meestal veel op voorraad... Vooral de Passport schijnt erg mooi te zijn, zeker voor het geld....


Sieger

corkster2

Quote from: Sieger on August 01, 2011, 18:56:27
Mooi Bram... Hopen dat je er een paar pakt....

@Corkster... Misschien in Duitsland? Daar hebben ze meestal veel op voorraad... Vooral de Passport schijnt erg mooi te zijn, zeker voor het geld....

bedankt ik ga eens kijken

Rossie69

Sieger je kan ook je benen te ver onder je kont trappelen,daar wil het ook wel is door komen.
gewoon lekker relaxt trappelen,korte haaltje dan gaat het wel goed.
maar langere flippers is wel aan te bevelen ja.

willywam

ik ga er zelf ook regelmatig naar toe,
met de belly ,
probeer maar eens een hele kleine zwarte booby met een zinklijn.
elke keer nog knallen geweest.

gr willywam

willywam

moeten we toch weer een keer iets af gaan spreken.
zeker te weten koen(tje) is helemaal gek van vliegvissen en zeker nu hij ook een belly heeft gekregen.
de zaterdag gaan we weer naar de ronde bleek om de eerste meter te vangen ,volgens koen zitten ze
achter in de hoek . ;D.
ik zal er wat foto,s bij zetten als we zijn geweest.

groeten willy,

drefter

Ik ga zondag laat in ieder geval nog wat achter voor mij.

Gr Martin

willywam


HappyFisherman

Vanmorgen tegen 11 uur, na de ergste regen, begonnen. De groene bus van Bert stond er al en volgens mij heb ik Dick de vliegbomer ook op een vlotje zien zitten (kan me vergissen hoor?!). Gezien de diepte van het water eerst 5 min met een streamertje gevist, maar ik was al van plan om heerlijk met de droge vlieg te gaan vissen. Goeie keus geweest, want na een kleine 6 uurtjes vissen had ik er, vanaf de kant, 9 geland en wel 30 aanbeten gemist! 6 kleintjes, 1 veertiger en 2 vijftigers (54 en 58). Alles gevangen op sedges.

Mooi water, volgende x op zo'n vlot!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: HappyFisherman on August 14, 2011, 18:11:11
Vanmorgen tegen 11 uur, na de ergste regen, begonnen. De groene bus van Bert stond er al en volgens mij heb ik Dick de vliegbomer ook op een vlotje zien zitten (kan me vergissen hoor?!). Gezien de diepte van het water eerst 5 min met een streamertje gevist, maar ik was al van plan om heerlijk met de droge vlieg te gaan vissen. Goeie keus geweest, want na een kleine 6 uurtjes vissen had ik er, vanaf de kant, 9 geland en wel 30 aanbeten gemist! 6 kleintjes, 1 veertiger en 2 vijftigers (54 en 58). Alles gevangen op sedges.

Mooi water, volgende x op zo'n vlot!

Mooi werk Bram! Foto's...?

Dick was er inderdaad ook....


Sieger

HappyFisherman

Geen foto's gemaakt. De vis zsm weer teruggezet... Volgende x dus met 2 man, want da's net ff wat leuker en praktischer.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

drefter

Bram ik was er ook maar heb je niet gezien ik heb er maar twee gevangen hier een foto van de laatste die ik ving.

Gr Martin


HappyFisherman

Toen jullie gingen lunchen stond ik net lekker te vangen rechts achterin :) Anders was ik dan ook ff wat gaan eten...
Vliegvissen is bevlogen vissen...


BV

Bram, Bert, Sieger en Drefter,

Mag ik weten met welke aftma jullie vissen op de ronde bleek?

Op hun site staat advies #8 maar dat lijkt me zo zwaar om te vissen.
Ik heb zelf enkel een strakke en een zachte  #6 , maar owv het advies twijfel ik of ik een zwaardere moet kopen..


Thanks op voorhand

Bart

HappyFisherman

Vandaag met een wat zachtere 6/7 gevist met 20/00 tippet en dat was wel werken met zo'n 50er en dan te bedenken dat ze er 2x zo groot zitten! Vandaag vis zien springen waar je bang van wordt! Gewoon eens uitproberen met die strakke 6 en kijken waar't schip strand ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ik vis er met een 7 vind ik gewoon van 'veiliger' vooral als je zo'n vette jongen vanuit de diepte moet halen... Jurgen vist er ook met een 7 voor de nymph en hij vist met een strakke 6 als hij met de droge vlieg aannde slag gaat...

Vind zelf een 8 ook wel zwaar, maar Jan denkt aan zijn eigen vis en wil graag een zo kort mogelijke drill...


Sieger

ErickW

Wat een mooie plas is dit toch, ben er nog niet geweest, maar wil er zeker een keer naar toe.
@Bram, vissen vanaf een vlot lijkt mij wel wat. Binnenkort een keer wat afspreken daaro?

drefter





Ik vis met een #6 MF en een 18/00 onderlijn gaat prima.

Gr Martin








Quote from: BV on August 14, 2011, 22:29:14
Bram, Bert, Sieger en Drefter,

Mag ik weten met welke aftma jullie vissen op de ronde bleek?

Op hun site staat advies #8 maar dat lijkt me zo zwaar om te vissen.
Ik heb zelf enkel een strakke en een zachte  #6 , maar owv het advies twijfel ik of ik een zwaardere moet kopen..


Thanks op voorhand

Bart