Mijn eerste Bellyboat avontuur.. de ronde bleek...

Started by Sieger, July 25, 2011, 21:04:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Stukje gekrabbeld op mijn blog: http://tight-loops.nl/?p=971

Hier ook maar even geplaatst.....

Ik had al meer dan een jaar een mooie bellyboat in de kast liggen en het werd toch hoog tijd om deze eens uit te proberen. Ik had tot zondag nog nooit in zo'n ding gezeten dus ik was erg benieuwd...

Zondag dus akelig vroeg op om met Jurgen naar de Ronde Bleek te gaan en de boot te dopen. De Ronde Bleek blijft toch iets bijzonders. In deze grote ex-zandafgraving zwemmen zoveel mooie vissen dat het meer dan de moeite waard is om er 1 1/2 uur voor te rijden.


Sieger in de Bellyboat...

Jammer genoeg heb ik geen vis kunnen landen vandaag. Wel een kort gevecht met zo'n grote rakker, maar na een minuutje liet ik de lijn slap hangen en weg was hij of zij.... Volgende keer maar opnieuw proberen.


Jurgen in gevecht...

Jurgen was beter in vorm. Hij wist die ochtend 6 vissen te vangen, niet de grote kapitale bakken die er zwemmen, maar toch serieuze vissen die een mooi gevecht leveren....


Gevangen en geland...

Het vissen vanuit de bellyboat is me prima bevallen. Zeker op dit soort plassen lig je heerlijk relaxed te dobberen op zoek naar die ene mooie vis. De boot blijft dus uit de verpakking en zal in de komende tijd meer gebruikt gaan worden...


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

had het toevallig vandaag gelezen (toen ik nog eens naar de foto's van Oostenrijk had gekeken), lekker he

geen kramp gehad ? :)

Sieger

Ja met kramp en al... dus het complete recept... in voeten en bovenbeen... auw... :o


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Sieger on July 25, 2011, 21:17:39
Ja met kramp en al... dus het complete recept... in voeten en bovenbeen... auw... :o
DAT is wat ik me ook het beste herinner, lol

Sieger



Sieger

A{b}r{a}xa{s}


Sieger



Sieger

GuusGeluk

Jammer dat je geen vis hebt gehaakt.... De bellyboot dopen is volgens mij wel een grote stap... Hier heb ik er ook al een aantal maanden eentje liggen, maar zit nog steeds in de doos... Een mooie forellenput is wel een ideale plek om te beginnen

christianvt

Leuk Sieger! ;D Alleen jammer dat je geen vis hebt gevangen...

A{b}r{a}xa{s}

...en een fotograaf met vaste hand aan de kant een 'must'  ;)

Sieger

Gehaakt nog wel, maar liet jammer genoeg los....

Ja ik denk dat een bb op een put prima uit te testen is. Ik ga hem daar in elk geval meer gebruiken... Of op een zandafgraving foto... (Bussloo, Rutbeek etc...)

Wel erg leuk hoor.... gewoon doen...  :)


Sieger

Sieger

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on July 25, 2011, 22:20:41
...en een fotograaf met vaste hand aan de kant een 'must'  ;)

Ingebouwde beeldstabilisatie helpt ook....  ;)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

wel voor de vangstbeelden,
maar niet voor een vastgelegde 'eerste instap' ;p

HappyFisherman

Begin aug ga ik met de Fam. op vakantie in n-Brabant en dan wil ik daar ook eens vissen! die kramp hoop ik dan ook te krijgen HAHA!
Weer een nieuwe ervaring, mooi man!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Kan best 'leuk' zijn, als je tijdens je eerste BB-ervaring kramp krijgt....zeker als je dan op een water zit waar de jeugd tot 14 met zeillessen bezig is en recht op je afkomt omdat ze ook niet weten hoe ze je moeten ontwijken...brrrrr ;)
Het beeld van die gekke zeilbootjes komt in mn dromen nog wel eens boven 'drijven'. :)

Sieger

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on July 25, 2011, 22:23:04
wel voor de vangstbeelden,
maar niet voor een vastgelegde 'eerste instap' ;p

AH...  ;D ;D ;D

@Bram: zeker doen man, is erg mooi daar en erg grote vis (als je ze vangt dan hè...)


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

GuusGeluk

gehaakt moet inderdaad het woord gevangen zijn.... Ik hoop er binnenkort ook een keer gebruik van te maken... Helaas zijn de grotere putten voor een bellyboot wat ver uit de buurt.....

Sieger

Dichts bijziende is de Kool denk ik... ook prima met de BB te doen... maar is nog best een eindje fietsen...


Sieger

vliegvisgek

of de haere doornspijk met bb daar mag het ook maar sieger ziet er wel heel mooi uit in zo,n bb vis vangen in de bb is echt een vreemd gevoel vond ik de eerste keer maar zekers verslafend dus eerdaags moet je maar eens de kool of eemhof bezoeken voor zo,n mooi anvontuur

johannes

kramp heeft een paar oorzaken en ook ongetraint hoef je geen kramp te krijgen.

Wat voor flippers heb je sieger?

Denk altijd dat je niks harder gaat als je hard gaat trappelen,

de bb is een heerlijk vismateriaal

leuk verslag     

Sieger

Quote from: johannes on July 27, 2011, 15:47:16
kramp heeft een paar oorzaken en ook ongetraint hoef je geen kramp te krijgen.

Wat voor flippers heb je sieger?

Denk altijd dat je niks harder gaat als je hard gaat trappelen,

de bb is een heerlijk vismateriaal

leuk verslag     

Ik heb de standaard flippers van Macfishing erbij Johannes... Heb inderdaad gemerkt dat harder of sneller eiken inderdaad niet veel te maken heeft met je benen veel bewegen. Op de momenten dat ik harder ging trappen, kreeg ik juist kramp... Daarna gewoon gelijkmatige halen, zelfde snelheid en geen kramp meer.... Tsja moet je kennelijk gewoon leren... :)


Sieger

DMeijer

Bij mijn eerste keer in de bellyboat, heb ik helemaal geen last gehad van kramp.
Wel van duizeligheid! Doordat de flippers van Inderk mij niet zo goed pasten, leek het alsof ik rechts harder kon trappen dan links. Ja, dan maak je van die pirouettes in het water ipv op het ijs.
Wat heb ik geleerd? Zorg voor goed passende flippers.

johannes

kort model van mcfishing is lekker om kramp te krijgen

het lange model ziet er goed uit

Sieger

Quote from: johannes on July 27, 2011, 18:58:05
kort model van mcfishing is lekker om kramp te krijgen

het lange model ziet er goed uit

;D
3 keer raden welke ik heb.... ::)


Sieger