eerste keer met de Bellyboat

Started by DMeijer, July 03, 2011, 23:24:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DMeijer

afgelopen zaterdag kreeg ik de gelegenheid om voor het eerst in een bellyboat te gaan dobberen. Met Inderk/Kermit (of gewoon Henk) had ik de afspraak gemaakt dat ik dan zijn bellyboat mocht gebruiken.
Jammer genoeg, waren de omstandigheiden niet ideaal voor een eerste tripje met een BB. harde wind, niet goed passende flippers en natuurlijk onbekend met de hardware
Gelukkig was Peter Berkenbosch ook in het water die mij het een en ander uitlegde. Ik heb ongeveer 1,5 uur gedobberd. Probeerde wel te vissen maar de meeste concentratie ging naar het peddelen. Vaak ging het mis en maakte ik pirouettes. De eerste keer dreef ik door de wind af en kwam in het riet terecht.
In mijn ooghoek ving Peter de ene vis na de andere. en ik had de ruimte om mij heen en vliegbomen was niet aan de orde deze keer ;-)
Al met al gezegd, heb ik een leuke ervaring gehad met de buikboot en kan mij goed indenken dat het heel relaxed vissen is met warm weer. Ik denk dat ik ook wel eens zo'n vaarding ga kopen.
Volgende keer neem ik een hipflask mee, voor een beetje extra brandstof, hé!
In ieder geval, heel erg bedankt Kermit voor het lenen van jou BB. Volgende keer zal ik denken om de flipperclips.
En ook Peter bedankt, om mij in de juiste koers te brengen.

peter

Dickie er staat een leuke volgens mij op het Prikbord
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}


johannes


Inderk

Nou Dick, ik heb van jou genoten toen ik je in de bellyboot bezig zag  ;D , maar ook later op de avond tijdens de BBQ.
We kunnen zeggen dat we ondanks de harde wind en niet te hoge temperaturen, er een geslaagde dag van gemaakt hebben.
En dat hadden we hoofdzakelijk aan jouw kookkunsten en overheerlijke eigengemaakte sateh saus te danken!
Trouwens die Glenfiddish was ook prima te drinken!
En..........we hebben een aandenken aan de BBQ op de stamtafel achtergelaten. ;D
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

wat dan Henk de paraplu als plank gebruikt ?

Dick dapper om in die duikboot te gaan van Henk.
en uh lekker he die navy seal flippers van hem :)

mooi dat het je bevalt,vissen komt nog wel is als je het bbten onder de knie hebt hahahaha

DMeijer

In de bellyboot zat ik net in het water. En ik merkte dat mijn (Simms) waadpak lekte. Toen ik het pak uittrok voelde ik echt nattigheid.
Blijkbaar is er een lek in de naden??
Dat was de enige minpunt van een geslaagde dagje Baggelhuizen. Dat ik wederom heb geblankt vind ik niet erg. volgende keer beter.
Grote pluspunt is ook dat Peter en Henk/Kermit/Inderk van mijn BBQ-brouwsels hebben genoten. Het pannetje met eigengemaakte sateh-saus werd schoongelikt door Kermit, zo schoon is het in de afwas terechtgekomen. LOL

vliegvisgek

ja dat is een nadeel ik heb al 2 pakken lek op de naden een scieera  braethable pak en een snowbee pak nu zeiden ze me neoprene is beter en gaat ook niet kapot oke dat zal wel maar dan heb je je kont ook nat met dit weer van het zweten nu heb ik de scierra cc6 en heb een caddis navigator 2 pro en heb tot nu toe geen last meer van natte kont gelukkig
wel is de zitting van de caddis heel stug dus laat ik mijn vrouwtje een schaapjes vacht maken voor op de zitting met klitterband


en dmeijer nu ga je nog verder je verslafing aan  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Jan Bruins

Geen foto's van meneer Meijer in de buikboot??

Zo'n historisch moment dienen je vismaten toch vast te leggen............
I don't drink water, fish f*ck in it...

Fred

Jammer dat onze tafel voor meer dan de helft is afgefikt, zij een leuke dag wij een halve tafel. LOL

DMeijer

Quote from: Jan Bruins on July 05, 2011, 10:49:15
Geen foto's van meneer Meijer in de buikboot??

Zo'n historisch moment dienen je vismaten toch vast te leggen............
Peter B. heeft foto's geknipt toen ik in het riet was gestrand en worden niet openbaar gemaakt!

Inderk

Dat had je gedacht meneer Meijer! HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Valt nog wel mee...  Zolang je niet de flippers i.p.v. de zonnebril aan de bovenkant hebt ist goed toch? :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

peter

Nou Dickie heb kermit je toch nog te pakken HaHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harlin

Je kan wel zien dat ie voor de wind heeft,
hij ligt helemaal achterover.  ???
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

A{b}r{a}xa{s}


Rossie69

 :P

in plane ja  ;D

ja Dick yspy is overal ;)

wel een leuke foto


hendri

ooh je heb wel een mooie diepgang! hihi

Jan Bruins

Mooi plaatje Henk.

Vooral de uitdrukking op z'n gezicht.......totale ontspanning  ::badgrin::
I don't drink water, fish f*ck in it...

DMeijer

gôh, wat een "leuke meelevende" commentaar krijg ik hier. >:(
Gelukkig is dit plaatje genomen nog voordat ik in het riet strandde.
Ja, opperste concentratie, wat dacht je dan. Moest mij vooral concentreren op de flippers en had behoorlijk last van de wind. en echt lekker zat ik ook niet in de BB.  :o
Maar ... DMeijer laat zich niet kisten ... en zal deze tak van de vliegvisserij ook wel onder de knie krijgen! Grootste voordeel ... minder kans op vliegbomen Haha ;D

Rossie69

wil niet stoken Dick

was en is ook geen bellyboot hoor.
das een hoop van zegen.

alleen geschikt voor kikkers  ;)

DMeijer

Henk (Rossie69), vandaar dat ik niet goed in die BB past.
Het is een KikkerBoot, met kikkerflippers.

;D ;D ;D ;D