Urlaub im Ferienhotel Gasthof zur Post in Untertauern

Started by gerrit, July 06, 2012, 17:37:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nootjez


Nootjez

Onze reis ligt vast!

Van 22 tot 29 Juni gaan we de taurach onveilig maken :)
Wie gaat er nog en wanneer?

Ondertussen gaat het in sneltrein voort met vliegen binden voor Oostenrijk.

hans1906

 Hoi Taurach gangers,
                               ook ik heb weer een studio in Zur Post geboekt, alleen dit keer de eerste week van september omdat mijn vorige bezoek in begin juni 2012 het water nog te koud was.

In ieder geval is het eten en drinken daar zeer goed.

obi-130

ook ik ga er weer heen van 9 tot 23 augustus en inderdaat het eten ::proost:: ::duim::
hier een op warmer

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger



Sieger

Nootjez

Bij mij begint een maandje vroeger al het festijn.
Hoop echt dat 22-29 juni niet te vroeg zal zijn. Met het weer moet je natuurlijk altijd wat geluk hebben.

Aan degene die er al geweest zijn, wie heeft er nog tips voor vliegen?

hertenhaar sedges heb ik al in alle maten, geuren en kleuren gemaakt. En uiteraard zware tungsten nimfen.
Wat steenvliegen mss?

grtz

Sieger

Ik heb er heel goed gevangen met spiders.... Zwarte (hackle zwart, lijfje zwart met zilver ribbing) en een Green Welsh spider...

Ook een zwarte GRHE (gold ribbed hears ear) met een zware tungsten kraal deed het prima... Als je geluk hebt zit je in een goede droge vliegenperiode, maar die heb ik niet echt gehad.... Weet van horen zeggen dat het dan erg mooi is.... 

Ik neem gewoon weer een flinke variatie mee en kijk wat er zwemt...

Op het bergmeertje... lekker met natte vliegen aan de slag, vooral als er een kabbeltje op het water ligt.....


Sieger

Nootjez

Nog een dikke 2 weken en dan komt die heerlijke vakantie er eindelijk aan. Het is er pas sinds vandaag gestopt met sneeuwen, hoop dat dat niet te veel invloed meer zal hebben op de waterstand dan.
Op hun facebook zag ik wel al enkele geruststellende foto's.

De voorbereidingen gaan ook voort, had vandaag een erg productieve dag (enkele fazantpluimen en een hazenoor :) )
Allemaal met zware tungstenkraal:




Sieger

Gunstig bericht voor de vroege visser....;)

Ferienhotel Gasthof zur Post Untertauern/Obertauern - Familie Kohlmayr
Kurze Info für unsere Petri-Jünger. Nach den laufenden Hochwasser-Berichterstattungen der letzten Tage, stellen sich natürlich viele unserer Gäste die Frage, ob die Taurach derzeit überhaupt befischbar ist. Glücklicherweise wurden wir vom Hochwasser verschont - die Taurach ist bereits seit Montag wieder klar und mittlerweile wieder optimal befischbar. Auch die Zufahrt zum Tauernkarsee ist wieder schneefrei und deshalb freut es uns, dass auch dem Saisonstart auf der Tauernkaralm nichts mehr im Wege steht! In diesem Sinne - PETRI HEIL!


Sieger

Troutbuster

Mooi vooruitzicht Tom!!

Veel succes en strakke lijnen!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ron

Ik ga van 5 aug tot 12 aug voor de éérste keer heen .

Nootjez

nog 9 dagen  8)

enkel nog tippetmateriaal in 12, 14, 16, 18, 20 en 22 /100e aanschaffen, voor de rest is alles klaar :)

Voor zij die al geweest zijn, loont het de moeite om de belly mee te nemen voor op het meertje?

HappyFisherman

Er liggen bootjes klaar voor de gasten om in te vissen. Je krijgt de sleutel van het boothuis bij de receptie en wij hoefden nergens voor te reserveren...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nootjez

mooi zo, dat is dan weer wat plaats uitgespaard in de koffer die toch elke keer propvol zit :)

HappyFisherman

Stel je voor:

Je rijdt over een steil landweggetje naar boven en na zo'n kilometer of 2 kom je ineens het bos uit en ligt er een kristalhelder bergmeer aan je rechterkant. Het ruikt er 'gezond', het enige dat je hoort is af en toe een specht of een koeiebel (van zo'n milka beest) en het oppervlak van het water wordt alleen verbroken door af en toe een stijgende vis...

Dan wil je helemaal niet je bellyboat nog op moeten blazen en al die rotzooi inpakken!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nootjez

Zo, heb daarnet de laatste minuten gewerkt.

Van vrijdag op zaterdag vertrekken we! Nu alleen maar hopen dat het weer wat gaat meevallen.
Voorlopig geven ze frisser (12 tot 18 °) en maar 1 echte regendag.
Ik zou er voor tekenen :)

Sieger

Veel plezier daar.... (en niet alles opmaken hè.... wij mogen ook nog... ;) )


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nootjez

Ik ben ook zo Bram,
Ik had net mijn eerste #7 gekocht en enkele snoekstreamers op een beurs, en de eerste worp een snoek van 72 cm :)

btw, zijn de roeibootjes voorzien van een ankertje?
anders knutsel ik zelf nog iets in elkaar

grtz

HappyFisherman

Ja, niet vergeten omhoog te halen voor je gaat roeien  ::) ::muur::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nootjez

Bedankt, toch handig als er zo al een paar "verkenners" voor mij geweest zijn  ;D

obi-130

ik had geen anker bij mijn boot neem maar een stuk touw mee stenen zijn er genoeg
veel plezier daar weet haast wel zeker dat je na 1 keer daar toch snel een 2 de keer komt
grrrrrrrrrrrrrr gerrit

Nootjez

Zo, 'k heb een waaagen, volgelaaaden  ;D

Ik zal zeker tussendoor eens een fototje/verslagje posten, want ik heb de laptop mee en er is gratis wifi!
Ook heb ik de lange onderbroek, muts, sjaal en handschoenen mee.  >:(

grtz