"The Bunch" op snoekenjacht.....!

Started by Sieger, November 20, 2011, 22:40:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag voor het eerst dit seizoen op snoekenjacht geweest... Heb een stuk op mijn blog geschreven  http://tight-loops.nl/?p=1071 voor grote foto's kun je daar kijken....




Het was vanochtend al een klein wereldje toen ik wakker werd (veel mist en nauwelijks zicht) en dat werd de hele dag niet echt veel anders... Niet dat dit nou heel veel uitmaakt en het gaf de dag een heerlijk sfeertje..... Mist en kou... echt herfst-snoek-weer... Heerlijk...


Mist, en Koud... Heerlijk Snoekweer...

We waren allemaal mooi op tijd en stonden al snel aan de waterkant. Iedereen de hengels opgetuigd en de streamers plonsden vrolijk in het water.. Nog geen 2 minuten later had Tinus al de eerste volger... zo snel dat hij er zelfs van schrok en de aanbeet bleef dan ook uit....


Bukken...! Tinus in actie...

Zo krijgen we in de loop van de dag allemaal wel een volger of aanbeet, maar kan er helaas geen enkele vis op het droge worden gebracht...Eerst maar even een hapje eten en een lekkere bak koffie (dank je Tinus...  ;) ) .


Mike op jacht naar een groenjas...

Na de pauze even langs de andere kant van de sloot. Het werpen hier is hier een behoorlijke uitdaging trouwens... De kanten zijn goed begroeid met struiken en om de paar meter staat een (niet geknotte) knotwilg... Een voor een maken we allemaal wel kennis met een dicht bijstaande boom.. Denk dat er nog wel een streamertje te vinden is daar...


Lastig werpen met al die bomen...

Ik zie ergens op een onmogelijke plek een stuk water dat gewoon naar snoek ruikt.... Midden tussen de bomen toch maar even proberen of ik erbij kan.... Na een paar worpen is het raak... Een dikke klap op mijn streamer en hangen! Een mooie zware dame van 79 cm geland... De eerste van de dag is binnen, dat geeft de burger moed...


De eerste is geland... 79 cm...

Even later heb ik er al weer een aanhangen... De vis zwemt voor mijn voeten en het net ligt al in het water... Ik roep Tinus om ff te kijken en dat maakt de vis kennelijk wakker, want met de kop al in het net, schudt ze het hoofd en weg is ze.... (^@^@*$&)) dat is een krachtterm die ik hier niet wil herhalen, maar wel van harte naar boven kwam... Blijft toch balen als je hem al gerekend hebt...  :)


Jurgen ... beet of toch niet...

Tinus staat op een bruggetje te werpen en krijgt ook een bonk op zijn lijn en schrikt er (alweer) zo van dat hij pardoes misslaat... Misschien maar goed ook, want ik zou erg benieuwd zijn geweest hoe die vis aan land had moeten komen...  :) Aan de andere kant van het water zien we dat daar veel meer ruimte is om lekker te werpen... Omlopen dus en even later staan we heerlijk in een groot weiland... De koeien zijn er net uit zo te zien...


Onder toeziend oog...

Gauw een plekje gezocht en ik zie weer zo'n plek waar echt snoek moet zitten... Een kruising met een andere sloot en een paar mooie ligplekken voor de dikke dames...Ik sta  zo'n 5 minuten te werpen en plotseling staat de lijn strak en hangt er een heel mooie vis aan...


Lekkere dril....

Dik, vet en een nog een stuk groter dan mijn vorige... Ik wil haar al aan de kant brengen, maar ze heeft er nog geen zin in... draait zich om en zwemt weer weg... Niet heel veel later ligt ze toch aan de kant... Wat een vetzak... dikke buik en 90 cm....!!! Een nieuw persoonlijk record aan de vliegenhengel.. Ik ben helemaal blij...


Mijn nieuwe pr... 90 cm snoek aan de vliegenlat... :-)

Ondertussen krijgen Tinus en Mike verschillende volgers, maar helaas. Zij kunnen er vandaag geen landen... Jurgen wel, hij staat een paar meter naast me als ik ook daar plotseling een kreet... SNOEK! hoor... een korte dril en de vis ligt op de kant... Heerlijk... smile van oor tot ook en gauw op de kiek...


Jurgen met zijn snoek van de dag...

Inmiddels is het al een heel eind in de middag en is het beste er bij ons wel af... We lopen terug naar de auto en genieten nog even van het landschap... Mist(iek) maakt er een heel mooi plaatjes van... Het was vandaag een kleine wereld, maar het was onze wereld en we hebben genoten...!!!


Woehaaaa vette dame...!


Sieger

Bert J.

Gefeliciteerd met je PR Sieger! Mooie snoek en mooie foto's!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Sieger

Dank je Bert...

Overigens zijn de meeste foto's gemaakt door Jurgen van den Hout (dryfly hier...) Thanks Jurgen...!


Sieger

peter

HaHa Sieger je houd wel van mooie Dames zo te zien

Mooi Bloggie
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

forel

Mooie foto's en Gefeliciteerd met je PR

maurice

mooie vissen Sieger, hier zijn ze nog niet los.(@#$&**@#@##)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Ziet er goed uit Sieger!

Ik heb eens gekeken op Google Maps, maar daar (en in de wijde omgeving) is echt één en al viswater! Of verkijk ik me daarop? Dit zit als het goed is ook allemaal in de vispas of niet?

Gefeliciteerd met je pr!

catchem


HappyFisherman

Lekker hoor! Ik weet alleen niet of de weekmakers in je handschoenen wel zo goed zijn voor de slijmlaag van de vis (hebben we het hier al eens eerder over gehad  ::denken::)...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Dank je mensen.... Was een heerlijk dagje...

Het is daar inderdaad vergeven van het viswater en in het Bosdijk gebied mag je gewoon met de vispas aan de gang. Andere polder zijn verhuurd aan verenigingen (bv Reeuwijk) dus wel even goed uitzoeken.... En niet in alle gebieden mag op zondag worden gevist...!!!

Bram: De handschoenen zijn van leer aan de binnekant...  dus weekmakers ???


Sieger

Sieger

Klopt Rob en ze zijn na de tweede worp meestal al nat.... Zie het inderdaad ook niet... lijkt me beter dan door het geglibber de vis te laten vallen....


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

John

Mooi verslag Sieger ::top::.

Moet deze week ook maar weer eens de snoek hengel optuigen. Kijken of ze hier ook los zijn.

Marksman

Leuk verslag heb je gemaakt, fotos zijn ook schitterend.

johannes

mooi verslag sieger en heerlijke plaatjes

willywam

Wat zal jij gisteren avond op de bank aan het nagenieten zijn geweest :).
mooi verhaal .

gr willy(wam)

harlin

Quote from: Sieger on November 20, 2011, 22:40:35



Woehaaaa vette dame...!


AANVALLEN
zal je bedoelen. ;D

Mooie achtergrond, geen storende elementen op de plaat. ::)

Had je trouwens niet liever een 80er gehad?
die vechten in de regel wat meer. ;)

Ik denk dat je nog zit na te genieten met je nieuwe pr. ::duim::

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

Mooi zo Sieger

mooie snoeken hoor.

super een nieuw pr.


Sieger

Quote from: peter on November 21, 2011, 18:12:08
Sieger waar had je ze op??????

Heb gevist met een Loop Multi Power hengel in aftma 7 en 9 voet... echt een lekkere hengel voor dit werk, geen stok, veel gevoel en mooi precies werpen... Evotec 85 lijn erop en een Airflo Intermediate Predator polyleader (met titanium onderlijn)....

Als streamer heb ik deze gebruikt:



gemaakt voor Rolf Renell door Hardy Benthin... Dus te koop bij Rolf via de website:  http://www.fliegen-shop.de/1901_Hechtstreamer_HB_Mammut_2/

Echt een heel mooie pulserende beweging en licht om lekker mee te kunnen gooien....  ;)


En euh.... zit nog steeds na te gloeien...  ;D


Sieger

Troutbuster

Mooie plaatjes, mooie snoek Sieg, en HG met je PR!
a.s. zaterdag ga ik op uitnodiging met een man of 12 de Bosdijk "snoekloos" trachten te stellen  ;) ;) ;)
Ik ben niet zo'n snoekvliegvisser, niet echt mijn ding, maar een of twee x per jaar, of per seizoen, waag ik een poging.
Heb je nog tips & Tricks, dan hoor ik het graag

Verslag volgt!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Quote from: Troutbuster on November 21, 2011, 19:35:53
Mooie plaatjes, mooie snoek Sieg, en HG met je PR!
a.s. zaterdag ga ik op uitnodiging met een man of 12 de Bosdijk "snoekloos" trachten te stellen  ;) ;) ;)
Ik ben niet zo'n snoekvliegvisser, niet echt mijn ding, maar een of twee x per jaar, of per seizoen, waag ik een poging.
Heb je nog tips & Tricks, dan hoor ik het graag

Verslag volgt!

Gr

Jan

Kruisingen, hoekjes, oneffenheden etc in het water zoeken Jan en ze lagen zondag vooral in het midden van de sloot en kwamen allemaal van onderaf omhoog.... Niet te snel binnenstrippen (het wordt kouder...) en goed voelen... ze bonken er niet allemaal als een gek op...

Oh ja ook niet te veel OH'en enzo... dan mis je er ook nog wel eens één....  :o


Sieger

peter

Mooi spulletje Sieger,gave straemert
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Forelletje

Mooi verslag Sieger en een prachtige dikke dame geland ;).
Ik zit er aan te denken om zaterdag de Meijenpolder eens te gaan bezoeken al die vangesten van jullie .... ik snoek messchien 2x per jaar en dat is altijd een keer daar.
Prachtige hollandse polder  90 cm snoek heb ik er nog niet gevangen maar rond de 80 cm en kleiner natuurlijk wel .
Messchien zijn er meer lieden die de Meijen eens willen bezoeken laat maat weten OJA je moet wel van wandelen houden  ;D

Richard

harlin

Quote from: Forelletje on November 21, 2011, 22:39:08
Messchien zijn er meer lieden die de Meijen eens willen bezoeken laat maat weten OJA je moet wel van wandelen houden  ;D
Hoe zit het daar met de verguning Richard,
ik kom dit tegen op het net:
QuoteVergunning
De Meijepolder kan alleen bevist worden door de leden van de AUHV en de Bodengraafse Hengelsportvereniging. Meer inlichtingen over de vergunning zijn te vinden op de website van de AUHV
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN