Goeie vrijdag

Started by HappyFisherman, April 02, 2012, 15:58:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Quote from: Sieger on April 04, 2012, 20:25:02
Wil wel weer eens vis voelen...  :)

Dan kom ik wel ff naast je staan, mag je mijn hengel af en toe wel even vasthouden  8) :P :-X
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

@Sieger : klopt ja !...was ik half vergeten.  Henk weet nog wel vliegjes die het goed doen daar. ;)

Sieger

Quote from: HappyFisherman on April 04, 2012, 20:27:30
Dan kom ik wel ff naast je staan, mag je mijn hengel af en toe wel even vasthouden  8) :P :-X

Oef gelukkig... alleen de hengel...  ;D


Sieger

peter

Bas dacht dat je zoiets al had of niet meer !!!!
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Sieger

Kan het ff niet volgen Peter... Wat bedoel je?


Sieger

peter

ik dacht dat Bas al zo eeen hengel had of heeft gehad  ,dat bedoelde ik Sieger
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Sieger

Ah sorry, had even zijn reactie gemist... Nee Bas had een X-act in aftma 4... dus een ander type....  :)


Sieger

Rossie69

#57
nou heel het forum weet nu toch zo onderhands wel wat voor streamers er gebruikt zijn.
en neem aan dat Kermit bedoeld wordt.
maar lees maar op baggeldag zou ik zeggen.

ps geel Sieger of oranje.

tungsten op haakje 10 staartje maraboe geel,lijfje christal chenille zelfde kleur als staartje.
oja 5 wikkelingen looddraad voldoet ook erbij op nog eens.

tis dat ik mag werken,anders was ik langs gekomen.


peter

Oke Sieger HaHa waar bemoei ik mij toch weer mee
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}

Voor de volledigheid...dat was een Loop Xact #5 ...waar ik dus absoluut niet mee uit de voeten kon trouwens.
Met de Loop Evotecs daarentegen werpt het (wat mij betreft) juist heerlijk, maar zijn vrij snelle hengels en niet echt voor het priegelwerk dichtbij.
Dat priegelwerk moet met deze Loop Opti Creek gaan gebeuren. :)

Sieger

En dan zeg ik het nog verkeerd ook.... ;)

Ik denk trouwens dat het De Kool wordt voor mij... Scheelt 1 1/2 uur in de auto en er wordt heel behoorlijk gevangen zag ik.... (maar kon voor morgenochtend ook nog wel weel wijzigen... Pfff lijk wel een....  ::) )


Sieger

Useless

Quote from: Sieger on April 05, 2012, 14:10:11
... Pfff lijk wel een....  ::) )
Is ook een leuke voor een prijsvraag. Je hebt vast nog wel ergens een ongebruikt hengeltje staan als prijsje  ;)

Arno

Ha Sieger zo zit ik smorgens ook regelmatig in de auto ga ik de snelweg op dan gelijk een keuze Emst of toch De Heare dan bij afslag 't Harde De Heare of toch door naar Eemhof.

maar de Kool zou ik de buikboot meenemen en dan met een boobie aan de zinklijn proberen.

maar is er dit weekend geen wedstrijd op de Kool,ik dacht dat ik ergens iets gelezen heb???

Gr Arno

Sieger

Quote from: Useless on April 05, 2012, 14:18:57
Is ook een leuke voor een prijsvraag. Je hebt vast nog wel ergens een ongebruikt hengeltje staan als prijsje  ;)

Nou nee... Heb eigenlijk alles wat ik echt niet gebruik inmiddels overgedragen.... ;)

Nog 1 tje op marktplaats, maar die moet toch echt voor euri weg....

@arno.... Heb nooit zo'n zin om die hele toestand mee te nemen.... Dus gewoon vanaf het kantje, ik zie wel... Heb net wel ff gebeld... Ze zijn morgen in elk geval gewoon open... Thanks....


Sieger

vliegvisserdorian

hoe diep zit de vis op de kleine vijver bij de eemhof met dit weer? dan kan ik morgen nog ff wat leadertjes knopen

siempie

Quote from: Gert on April 02, 2012, 22:40:10
OM TELEURSTELLINGEN TE VOORKOMEN: DE EEMHOF IS OP VRIJDAG DICHT!!!

(Sorry voor het geschreeuw, maar vorig jaar stonden we daar voor de kat z'n viool voor een dicht hek, dus 't is maar dat je het weet).

Ik ga met m'n maat naar de Ronde Bleek, heb al een vlot gereserveerd.
Zal wel lekker koud zijn.

Groet,
Gert

Troutbuster

Quote from: vliegvisserdorian on April 05, 2012, 15:57:05
hoe diep zit de vis op de kleine vijver bij de eemhof met dit weer? dan kan ik morgen nog ff wat leadertjes knopen

Niet diep (of "knee deep" zoals Rex Hunt ooit riep)

Het is daar niet echt diep, 1,5 meter max!

Groen buzzertje met goudkopje #14 of #16, beetverklikker op 1 meter (ff uittesten wat de best vangende diepte is) en gaan met die "Banaan"! ;D ;D

Succes!!

Jan
"Petri Heil"


siempie

gebruik je altijd beetverklikker bij forel?

golddigger

De beetverklikker heb je nodig om je buzzer op een bepaalde diepte te laten "zweven"
Perry

vliegvisserdorian

4meter leader is dus wel genoeg? meer kan ik niet wegzetten namelijk zeker niet met een beetje wind

Koen

beetje veel. ik deed 2 a 2.5 meter. je vist toch met een indicator. meestal zat ik maar op 50 cm dieptje ofzo.

siempie

doe je deze manier van vissen alleen bij buzzers, en ook alleen bij forellenvijvers? diepte zoeken door elke keer je indicator te verschuiven en zeer langzaam binnen te halen?

vliegvisserdorian

gebruiken jullie eigenlijk getrokken, gevlochten of gewoon "rechte" leaders voor streamertjes en buzzers?

A{b}r{a}xa{s}

met rechte leader ....dan bedoel je toch gewoon 1 stuk nylon van 1 dikte ? :)


vliegvisserdorian

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on April 05, 2012, 22:09:18
met rechte leader ....dan bedoel je toch gewoon 1 stuk nylon van 1 dikte ? :)

ja wist niet helemaal hoe dat het hete :P