Bellyboat onderhoud

Started by Bone F, May 15, 2014, 22:37:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Ben ff benieuwd hoe jullie (bb gebruikers) omgaan met een BB na het vissen. Ik droog hem altijd aan de binnen en de buitenkant met de blatters eruit. Na gebruik in zout water uiteraard ff met zoet afspoelen. Waar ik benieuwd naar ben is of dat beetje water dat meestal toch tussen blatters en buitenhoes achter blijft vanzelf verdwijnt als je hem opgeblazen droogt of dat dat op termijn gaat stinken of erger.

vrgrtn
Frans

Mike

Ik hang m altijd ff op met de bladders eruit en al de ritsen open (Guideline Drifter)
Zout spoel ik er nooit af eerlijk gezegd maar ik gebruik m eigenlijk bijna nooit op echt zout water maar wel regelmatig op Ovm.
Ik denk dat ie vrij snel opdroogd als je m opgeblazen in de schuur opbergt.
Ik zou m wel een stukje leeg laten lopen want bij warmte kan er te veel spanning op de bladders komen te staan.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Heintje Davids

De Outcast SFC is de bellyboot die ik het meest gebruik, zowel op zoet als zout water en eerlijk gezegd doe ik er, behalve laten drogen, helemaal nooit iets aan. Normaliter probeer ik 'm in opgeblazen toestand zoveel mogelijk te laten drogen, laat 'm daarna leeglopen en gooi 'm op zolder. Na 2 dagen gaat ie weer in de tas en berg ik 'm op. Ik spoel 'm nooit af en controleer ook nooit of ie al helemaal droog is. Gaat al zo'n jaar of 8 goed.

Rossie69

na gebruik op ovm of zoutwater,zou het zekers gaan doen,het afspoelen van je bb.

Dit heeft mij de ritsen gekost.
heb nu weinig nog aan mn opbergvakken,van de bb.

dus als iemand nog een adresje heeft die nieuwe ritsen kan inzetten.
8)

Bone F

Quote from: Rossie69 on May 16, 2014, 11:30:23
na gebruik op ovm of zoutwater,zou het zekers gaan doen,het afspoelen van je bb.

Dit heeft mij de ritsen gekost.
heb nu weinig nog aan mn opbergvakken,van de bb.

dus als iemand nog een adresje heeft die nieuwe ritsen kan inzetten.

8)

Rossie ik zou die ritsen inspuiten met een kruipolie of WD40 en proberen los te pielen. Waarschijnlijk monnikenwerk maar dat zou moeten lukken. Daarna inspuiten met siliconen spray.

vrgrtn Frans

Rossie69

kwaad is al geschied.

heb ze alweer gesloopt  ;D