bruine forel vissen in de Vecht

Started by Beertje, November 01, 2012, 14:31:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

IK was deze week bij Frank van Bethem,en die vertelde mij dat je tegenwoordig ook in de Vecht in Duitsland op Bruine forel kunt vissen.
Heeft iemand van het forum hier al ervaring Mee?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Cornico

Wel ervaring, maar niet kortgeleden.
Het moet zo'n 30 jaar geleden zijn dat wij bij Schöppingen in de buurt in de bovenloop van de Vecht visten.
Een lekkere visserij toen waar we op geattendeerd waren door Arie 't Hart, die toen ook lid van de visclub daar was.
Vergunning halen bij cafe Bleifrei ( what's in a name) en om de hoek lekker vissen op een stuk van naar schatting zo'n 2 a 3 km.
Toen regenboog, bruine forel en saibling.

weerwolf

Misschien dat onze vissers uit enschede hier meer van weten?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

ben

Het klinkt mij te mooi om waar te zijn!!!

maurice

het blijkt dat er dit jaar een of 2 zijn gevangen, uitzetten word al lang niet meer gedaan.
vooral geen beekforel meer, (volgens een hengelsport winkel in gronau)
de 2 gevangen vissen komen waarschijnlijk van een kwekerij of forellen vijver (prive water)

maar rond om gronau moet je ook gewoon nog een regenboog of beekforel kunnen vangen.
echter gebeurt dit ook maar zelden.

ook in Nederland is er op een beek bruineforel gevangen hier in de buurt.
2 of 3 jaar geleden hebben ErickW en ik zelf er een paar zien zwemmen op een beekje hier in de buurt.
vangen is een ander verhaal natuurlijk.

dit jaar hebben Bram en ik ze zien springen en zwemmen, en Bram heeft er zelfs een gevangen ook in Duitsland maar nog geen uurtje van Enschede.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Had jij helemaal niks dan?   ::nanana:: ::nanana:: ::nanana::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Heee.... ff zereneus Broeders, is het wel dan niet aan te raden en/of de moeite waard, om eens een tripje te maken naar de bovenloop van de Vecht??

Lijkt me wel gaaf!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Beertje

Om wat duidelijker te zijn;hij vertelde, dat ze bij het plaatsje "Schuttorf"gevangen worden.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Troutbuster

Hmmm..
Stroom opwaarts van Schuttorf ziet de Vecht er niet zo vissig uit!
Veel stuwtjes en wat meertjes
Stroom afwaarts echter lijkt het wel te doen.

Ik ben benieuwd wat hier de toekomst brengt qua forelvisserij, en hoe het zit met vergunningen etc.

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

Quote from: Beertje on November 02, 2012, 12:02:24
Om wat duidelijker te zijn;hij vertelde, dat ze bij het plaatsje "Schuttorf"gevangen worden.

daar heeft vroeger tot een jaar of 5 terug een betaal vijver gezeten,
je kon er vissen of forel (regenboog en bruine) paling en snoekbaars.
deze is als ik het goed heb nu in Lingen.

maar als je het een keer wilt proberen laat maar horen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

het wordt tijd dat die forellen daar in de vecht in dl eens ff in de buurt van hardenberg komen kijken. er gaat een wereld voor ze open als ze zien hoe leuk ze daar kunnen zwemmen.  ;D ;D

ben

Of lekker zonnen aan het Vechterstrand (Terra Nautic) of de Snoekbaarzen bekijken op de Penanten!!!

maurice

Quote from: hendri on November 03, 2012, 16:17:47
het wordt tijd dat die forellen daar in de vecht in dl eens ff in de buurt van hardenberg komen kijken. er gaat een wereld voor ze open als ze zien hoe leuk ze daar kunnen zwemmen.  ;D ;D

nee daar niet maar wel ergens anders ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

willyzuid

Heeft iemand ervaring met het aan vragen van de vergunning?
Ik heb geen ervaring met vissen over de poal,maar hoor dat je zonder prufung geen fischereischein krijgt.
En zonder schein krijg je geen genehmigung.
Of is het niet zo zwart/wit.
::hulp::

John

Quote from: hendri on November 03, 2012, 16:17:47
het wordt tijd dat die forellen daar in de vecht in dl eens ff in de buurt van hardenberg komen kijken. er gaat een wereld voor ze open als ze zien hoe leuk ze daar kunnen zwemmen.  ;D ;D

Volgens mij hebben ze daar al een keer bezoek gehad van een Zeehond uit Nordhorn..die was óók op zoek naar die forellen :D ;)

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

willyzuid

 ::goodjob:: maurice.
alle info was er wel dus.
Ben soms een beetje te lui om de zoek functie te gebruiken.

Ik denk dat het staatsambt in de kyll niet zo moeilijk doet vanwege toeristische belangen?.
Geld ook voor de duitse inseln...bornholm en fehmarn.
Als je daar een motorbootje huurt moet je een vaarbewijs en een marifoon certificaat hebben.
In het laag seizoen wordt er een oogje dicht geknepen,zekers als je er ook nog een weekje overnachtingen aan vast knoopt bij dezelfde boots verleiher.

Moet toch weer eens nodig bij bocker in gronau langs voor de laatste weetjes.

maurice

Gronau kost de vergunning €16  per jaar.
Bocker wist mij niets te bertellen over forel in de buurt,
buiten dat ze ze een jaar of 10 uitgezat hadden in diverse beekjes.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Zou mij ook wel cool lijken als er in de Vecht forel te vangen is. Vooral als deze forellen op verkenning naar Nederland uit gaan! :)

hendri

mij ook wel plantje! ::goodjob:: ::goodjob::

ben

Er is toch ook zeeforel in de Vecht gevangen???!!!

Hans-oet-remunj

Wat ik me afvraag, loopt er een herintroductie programma op de vecht ? Ik ken de vecht niet echt, maar op veel rivieren in het oosten en zuiden is de waterkwaliteit behoorlijk verbeterd. Geen idee hoe dat zo met de vecht zit ( en migratie routes / morfologie van de rivier).   

Zit er ook iets van kopvoorn/ serpeling / barbeel ?  Dat zijn toch wel de soorten die je normaliter op een potentieel salmoniden water verwacht waar de salmoniden tijdelijk verdreven zijn door watervervuling oid...


HappyFisherman

In de rivierenspecial van het VNV blad van 2 jaar geleden staan verschillende stukken over de Overijsselse Vecht.
Vliegvissen is bevlogen vissen...