Ambleve 18 tot 25 Juli

Started by sietzedevisser, July 04, 2014, 16:00:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik vermoed dat het graden Fahrenheit (°F) is ipv Celsius (°C).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

appie78

Nou, gisteren met Sietze de Ambleve bezocht. Was dus precies de verkeerde dag van de week, het had zondag en maandag plaatselijk flink geregend. Samengevat:

- erg hoog water
- erg bruin water
- erg harde stroming

Ik wist niets te haken, Siezte toch nog 5 met Chech nimpfen, waarvan 1 hele mooie.

Gauw vergeten.....

Nootjez

Waarom gauw vergeten?
is toch een leuke dag aan het water geweest... 

by the way, uit de dagen dat je visloos blijft kan je veel leren! ;)

FSCHAMP

En zelfs de slechtste visdag is nog altijd veel beter dan de beste werkdag.  Dat is mijn moto, en zoals Nootjez zegt je leert van zo'n dagen veel meer dan dat je heel veel vis vangt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

appie78

Ach, jullie hebben natuurlijk gelijk. Maar als je 3 uur in de auto zit en dan bij een onverwacht hoge, bruine en onstuimige rivier komt is dat wel ff balen uiteraard.

Uiteindelijk hebben we ons ook wel vermaakt maar zo nu en dan een visje maakt de dag toch iets leuker.

Hieronder een plaatje van de waterstand van de Ambleve van de afgelopen dagen. Op het hoogtepunt van de 2e piek kwamen wij zo'n beetje aan (de 5e augustus). Ideaale situatie om te waden is als de rivier een rond de 10m3/s zit, en een paar dagen stabiel is ivm de helderheid.



Dit betreft de Ambleve bij Martinrive, geen idee waar dat exact ligt maar het plaatje geeft denk ik wel een goed beeld. Als de 20m3 in beeld komt kan ik een waadstok van harte aanbevelen.

Albert

Plantje

Ik vind filmpjes over vissen vaak wel leuk om te zien, maar deze heb ik na de 2:30 minuten toch even links laten liggen. Mooi gebeached die enorme forel (want o o o, je schoenen zouden toch eens nat worden!). En inderdaad, dat gehannes om die dreggen met weerhaken uit de bek te krijgen....pfffff... Gelukkig wordt de vis weer netjes en soepel in zijn element terug gezet!

Dit is geen filmpje van je eigen hand of wel Appie?

sietzedevisser

Dit zijn filmpjes van (waarschijnlijk) een of andere lompe local

appie78

Plantje,

Denk je nu echt dat ik op een forum over vliegvissen zulke filmpjes over forel vangen met een spinhengel en dreg zou plaatsen? Het ging mij erom om te tonen dat er de afgelopen tijd toch flinke jongens (op een verkeerde manier) gevangen worden, en de Ambleve bij Stavelot op dat moment heel interessant was/is om de vlieg te laten landen.

Op dit moment echter regelmatig veel regen en een flink onvoorspelbare rivier.

Albert

Plantje

Nee Albert, het leek me al sterk dat je dat zou doen! Is gelukkig ook niet zo :)

Satch

Quote from: goswit on August 04, 2014, 14:03:49
Dat koel helder water  is dat niet iets te warm Satch   :-\

Ik lees even een oud topic terug. Die graden kloppen inderdaad niet echt. Het was beschreven in F(ahrenheit)  ::)
Dus dat betekent omgerekend tussen de 12,8-18,3 graden zijn. Waarbij ik de laatste al weer aan de warme kant vind. Daarnaast omdat het deze 'winter' ook nauwelijks sneeuwt zal de waterstand komend jaar weer vies kunnen tegenvallen. Maar geen idee in hoeverre de Ambleve hier net zoveel hinder aan ondervindt als de Ourthe.