Eiffeltrip Schonecken

Started by Christof van den Berge, August 10, 2013, 19:39:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Christof van den Berge

Zojuist terug gekomen van een zeer geslaagde 14 daagse vakantie in het prachtige Schonecken (gemeente Bitburg-Prum).
Samen met mijn partner en nog een stel met ieder een hond.

De mannen zouden gaan vissen, en  de dames gaan wandelen in de vele mooie bossen in de Eiffel.

Naast de vele uitstapjes met de rest van het reisgezelschap, naar de Brouwerijen in Bitburg, vulkaanmeren Daun, zwemmen in de Kronenburger See etc etc. Gelukkig ook een keer of zes kunnen vissen in de prachtige rivieren en beekjes die door de eiffel stromen.


De waterstand was zeer laag zoals in verschillende topic`s te lezen is.
Dus het was zoeken zoeken en nog eens zoeken.

Begonnen met het halen van een vijfjarige Duitse Staatvergunning, deze is voor 41 euro af te halen op het gemeente huis in Prum.

Mijn vismaat en ik hadden besloten om de eerste sessie te gaan vissen op de Nimms bij Nimsreuland om precies te zijn.

Dit is een werkelijke sluipdoor kruipdoor expeditie, met zeer laaghangende bomen en een ontzettend zanderige bodem waardoor waden bijna uitgesloten was.
Ook vanaf de kant was niet overal even simpel omdat de kanten zo een +- 1,5 meter hoog waren op dit traject.
Wel is het ontzettend gaf om in zo een sprookjesachtige omgeving te mogen vissen

Uiteindelijk zijn we visloos terug gekeerd naar ons vakantiehuisje, wat dus een beetje teleurstellend was.

We hadden met de partnes afgesproken om de ene dag te vissen en de andere dag met z`n vieren iets te doen.


Dus de dag 3 werd dus weer een vissessie en we wilden welleens een keer op de Kyl vissen, en zijn dus naar Stadkyll gereden.
Ook hier was het weer ontzettend laag water, en weinig vis te zien.

Uiteindelijk wisten mijn vismaat en ik 5 prachtige bruine forellen te vangen van rond de 30-35 cm in het parkje stroomafwaarts van het Aral tankstation.


Maar de meeste sessies hebben we gevist op de Nimms bij Schonecken.

Waar in de diepe pools echt prachtige Bruine Forellen, Regenboogforellen en vlagzalmpjes zwemmen.

Echt schitterende sterke gezonde vissen met een geweldige kracht!
Moeilijk vissen was het hier ook weer vanwege de dichte begroeiing en de op de ondiepe stukken de zanderige bodem.
De diepere poos waren dan ook gelijk zodanig diep dat ze niet te waden waren,  zo een +- 2mtr diepte was niets bijzonders.

De oevers van de nimms bestaan uitvele ondermijnde kleiwanden en gaten wat dus een geweldige schuilplek voor de vis is.
In het begin was het even zoeken maar toen we het eenmaal door hadden wisten we vele grote vissen te landen!

Vorige week een hele dikke 40cm regenboogforel weten te vangen tussen  deze twee bomen, doordat het zo diep is tussen de bomen kon de vis telkens de diepte inschieten en gaf hij zich dus nog niet zomaar gewonnen!




Afgelopen vrijdag op de laatste visdag wist ik een prachtige bruine forel te vangen van 45 centimeter met haakbek.
Toevallig kwam mijn vriendin net aan wandelen en die heeft het staan filmen.( moet nog eens even informeren hoe ik die moet plaatsen hier want dat is best wel de moeite waard)

Verde vele andere grote sterke vis gevangen, zie de foto`s hieronder.
Ook heel veel vliegen verspild door het lastige water en misschien enigszins nog geringe ervaring, maar dit was het allemaal dubbel en dwars waard!


Verder zijn we nog een keer op de Prum wezen vissen bij het traject Waxweiler wat eigenlijk zwaar tegen viel en waar ik enkel wat alvertjes en kopvoorntjes wist te vangen met een piepklein droog vliegje. Verder geen forellen gezien (leek wel totaal leeg)
Wel een prachtig traject kwa omgeving en natuur.



Kortom een geweldige vakantie gehad, en op naar 2014!


Mooie vis!

De zijoevers van de Nimms prachtig mooi uitgesleten

Moeilijk te bevissen

Dit soort stekken zat vol met vis.


Diepe pool ca 3 meter

Mooie bruine forel(jammer ben niet zo een fotograaf)

Mooi stekje midden in de natuur

Gevangen door mijn vismaat met de spinner.

Kleinste forel van de vakantie lag in de volle stroming te wachten om de nimf te pakken!





[hs width=300 height=300][/hs]
Mooi getekend.





Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

eendagsvlieg

Mooi verslag,

Het lijkt erop dat we dezelfde stekken hadden in stadtkyll. Bij de prakjes en moestuintuinjes. De tweede foto uit mijn post moet je dan bekend voorkomen.

Groet,


Eendagsvlieg

Inderk

#2
Lekker verslag.
stuwmeer bij Kronenburg hebben wij ook nog in de zon liggen bakken en gezwommen.
Und am Rathaus im Prum heb ik mijn Schein weer 5 jaar kunnen verlengen
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

lekker he om zo je vakantie te kunnen vieren.

leuk verslag met leuke foto,s.

regenbogen zitten er dus ook veel.

Waxweiler was 3 jaar gelden al,heel slecht.
ving tussen die hoge huisen net voor de brug 2 bruintjes.
Hendri en Robert bij de houten brug.


Heintje Davids

Leuk verslag Christof. Opvallend veel regenboogforellen; ik dacht altijd dat men deze in Duitsland niet meer in open water mocht uitzetten ivm de flora- en faunawetgeving maar blijkbaar heb ik het mis of men controleert daar niet zo streng op.

Christof van den Berge

Idd erg veel regenboogforel.

Is toch kwa drillen etc weer een hele andere vis om aan de haak te hebben.

Wat betreft de regels etc over het uitzetten ben ik totaal niet op de hoogte.
Weet wel dat de leden van de visver. Schonecken graag zelf vissen met de spinner op zondag en dol zijn op regenboogforel.
Misschien dat dat er iets mee te maken heeft, ook is er een meeneemlimiet van 6 stuks.

Wij hebben zelf alle vis terug gezet.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Marksman

Leuk verslag Christof, ziet er goed uit daar.

Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Heintje Davids

Quote from: Christof van den Berge on August 11, 2013, 15:47:17
Idd erg veel regenboogforel.

Is toch kwa drillen etc weer een hele andere vis om aan de haak te hebben.

Wat betreft de regels etc over het uitzetten ben ik totaal niet op de hoogte.
Weet wel dat de leden van de visver. Schonecken graag zelf vissen met de spinner op zondag en dol zijn op regenboogforel.
Misschien dat dat er iets mee te maken heeft, ook is er een meeneemlimiet van 6 stuks.

Oké, dat verklaart misschien wel het eea. Regenboogforel is met een spinner meestal wat makkelijker te vangen dan bruine forel -het zijn enorme rovers- en is in aanschaf ook goedkoper. En met een limiet van 6 vissen, wat redelijk veel is, zal het regelmatig uitzetten van regenbogen een stuk economischer zijn dan bruine forel. En regels zullen niet streng worden gehandhaafd want bij mijn weten is het in Duitsland zelfs verboden om niet inheemse vissen, zoals dus ook regenbogen, terug te zetten. Het maakt uiteindelijk voor ons vissers weinig uit, wij willen gewoon graag een leuke visdag hebben en persoonlijk zal het mij een worst zijn om welke soort het gaat :).

Troutbuster

Kicken Stoffel!! ::goodjob::

En dat op je #2'tje!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Plantje

Mooi werk Christof!

Regenboogforel is zeker mooi om te vangen. Zou mooi zijn als ze die flink blijven uitzetten. :)