Wissenbach 15-04-2012

Started by dryfly, April 16, 2012, 20:22:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dryfly

's-Morgens om half zes in de auto om voor het eerst dit jaar weer op een buitenlandse beek te vissen op forel. De keuze is gevallen op de Wissenbach vlak bij Wissen. Waarom nu deze beek? Omdat dat een van de beken was uit het boek vliegvissen in duitsland die het ongeveer dichtst bij Bergisch Gladbach ligt waar ik onderweg Philip ophaal. Door wissen stoomt ook de Sieg waarin de Wissenbach uitmond. In wissen aangekomen eerst de dagvergunning halen en zo snel mogelijk naar het water.

We hadden de beek al zien liggen op de weg naar Wissen en zag er mooi uit.. Niet breed, ongeveer tussen de 4 en 8 meter en het water stond redelijk laag. Het was nogal fris 's-Morgens en zagen geen activiteit aan de oppervlakte dus maar begonnen met 2 nimphjes. Na een half nog steeds geen vis gezien maar keek naar beneden en zag iets bewegen. Ik dacht eerst aan een bosje krieoelende uit de kluiten gewassen bloedzuigers, maar het bleken een vijftal beekprikken te zijn.



http://youtu.be/4QglAwiqQvE

Half uur later heb ik toch mijn eerste visje gevangen, volgens mij is het een smolt (jeugd stadia van een zalm). Aangezien er in de Sieg zalm zit is het volgens mij wel mogelijk. Hij lijkt naar mijn idee erg veel op de smolts die in Ierland heb gevangen. Maar als jullie zeggen nee het is een forel want....., dan hoor ik het graag.




Philip




Het was over het algemeen niet wild die dag, we hebben ondanks dat het lekker weer was en er ook af een toe een meivliegje voorbij vloog niet veel activiteit gezien.


Wel allebei onze eerste kopvoorn gevangen





Nog wat kleine forrelletjes gevangen maar verder kwamen we niet.





Ik had eerlijk gezegd meer verwacht van de visstand (groter en meer), maar al met al toch een bijzondere dag gehad met een smolt (denk ik dan), beekprikken en mijn eerste kopvoorn.

Volgende keer misschien maar naar de Sieg zelf...



Ne pas pipi contre le vent

maurice

mooie kopvoorn en bruineforelletjes en ???????
leuk water.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Binnenkort toch ECHT die fischereischein eens ophalen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marcelk

Misschien is het nog een tikje te vroeg.
Vind het nog steeds behoorlijk fris buiten en kan me voorstellen
dat de vissen nog niet echt actief zijn en behoorlijk diep zitten.


Nu maar hopen dat het een keer een beetje warm gaat worden.
Heb zelf nog wat tripjes op de agenda staan en dan hoop ik wel
op wat ander weer dan we nu hebben.


Sieger

Mooi plekje Jurgen..... goed om toch te onthouden... Heb er nog een paar achter de hand... ;)


Sieger

Raymond

Op deze Wisserbach heb ik in 2010 ook gevist. Erg goed gevangen maar wel alleen maar klein spul. Elritsjes, forelletjes en kopvoorntjes.

De Sieg raad ik je af, is geen ruk te vangen. In vier dagen tijd is er door 20 vissers maar één forel gevangen in juni 2010. Niet doen dus, is jammer van het geld...
::wtf::

Gert

Als je de foto uitvergroot is er ook dat rooie puntje op de vetvin te zien, en dan zou het inderdaad om en beekforelletje gaan.
(Is bij die andere 2 heel duidelijk te zien).

Dryfly, op de originele foto zal dit wel duidelijker zichtbaar zijn denk ik.

Maar hoe dan ook: jullie hebben in ieder geval al lekker over de grens staan vissen.

Groet,
Gert

dryfly

@ Gert en Klaas: zal dan wel een forelletje zijn, was toch leuk geweest als het een smolt was.

@ Raymond: Dan sla ik de sieg maar over en ga ik voor een ander riviertje, maar welke daar ga ik nog eens even over na denken.

Ik had ook nog een mooi filmpje van die beekprik, maar ik krijg het niet voor mekaar die up te loaden via you tube, misschien gaat me dat nog lukken
Ne pas pipi contre le vent

aalbrecht

Quote from: Raymond on April 16, 2012, 21:17:28
Op deze Wisserbach heb ik in 2010 ook gevist. Erg goed gevangen maar wel alleen maar klein spul. Elritsjes, forelletjes en kopvoorntjes.

De Sieg raad ik je af, is geen ruk te vangen. In vier dagen tijd is er door 20 vissers maar één forel gevangen in juni 2010. Niet doen dus, is jammer van het geld...
wij ook maar wel div vissen mogen vangen en 2011 zijn we weer geweest ook weer div vissen mogen vangen en mooi ook in 2010 op de wisser zijn door ons denk toch een 10 tal vissen pp gevangen maar nu pynaker er geen vis meer uit zet en zijn verguningen weer aan het stadsbestuur heeft gegeven zal het wel snel afgelopen zijn daar maar als je naar de sieg wil weet nog wel een paar mooie steken groet aalbrecht even zoeken in map duitsland kom je denk ik nog wel wat tegen
vliegvissen is een passie

Raymond

De vraag moet zijn, heeft Robert Pijnacker daar ooit een vis uitgezet...???
::wtf::

aalbrecht

weet het wel zeker dat hij vis heeft uitgezet in 2010 daarna niet meer
vliegvissen is een passie

dryfly

Ne pas pipi contre le vent

maurice

leuk filmpje.
mooie vis om te zien.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Dat zie je ook niet elke dag :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...