Waadpakken met rits

Started by Bone F, May 09, 2019, 23:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Hebben we het daar wel eens over gehad? Wat zijn de nieuwste ervaringen/aanbevelingen?

MarcelN

#1
Kan ik nóg niets over zeggen, ik heb een paar maanden terug bij Daniël de G4 mét rits gekocht, maar durf hem niet nog op OVM te testen.
Die gaat dus in September in Noorwegen en Slovenië pas te water denk ik. :-\ Rits en zout...... :( ik waag het er niet op.
Maar die Ton die grote vent die altijd staat te finten vanaf het strandje naast de 1e hoge strekdam, die heeft een simpel oversized pak van Ali met rits dus ruim onder de €100,- en is er zeer over te spreken, zo kan het dus ook :)

Bert J.

Ik heb een Scierra waadpak met rits gehad. Jarenlang plezier van gehad.
Toen het pak versleten was was de rits nog helemaal waterdicht. voor 80%
in zout water gebruikt. Zolang de rits van kunststof is, niks geen last.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

p.forel

Als je met duikpak  100ft of dieper kan duiken in droogpak dan zullen ze toch wel ritsen kunnen maken voor 5 ft diep

Bone F

Zal eens informeren of er een rits in een bestaand waadpak gemaakt kan worden, wie weet......

jo flyfishing

Ritsen voor duikpakken zijn redelijk stug (heb 20 jaar gedoken voor ik ben beginnen vliegvissen) , en denk ik niet zo bruikbaar.
Denk trouwens niet dat de rits zelf het probleem is alsmeer de verbinding rits-waadpak.

Bestaand waadpak aanpassen zal wel kunnen indien er geen borstzak op zit, anders wat gecompliceerder.

Om de aanpassingen te doen kan je eens informeren bij http://www.mrseal.nl/ in scharendijke.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

Ik gebruik sinds 2014 een SIMMS G4 met rits en het waadpak is nog steeds waterdicht (gekocht in de States, toen ik daar twee voor mijn werk was (600 dollar toen en de euro/dollarkoers was 1.3), terwijl waadpak hier 950 euro koste).
Ik heb dit pak gekocht gehad omdat ik tweemaal van een hernia geopereerd ben geweest en dit pak een stuk makkelijker aan en uit te doen is dan een gewoon waadpak. Verder is het ook handig als je plots moet gaan plassen. Je hoeft niet alles uit te doen zoals bij een ander waadpak, maar daar had ik het niet voor gekocht.  Ik moet wel zeggen dat ik hem niet gebruik voor het zoute, hier gebruik mijn 13 jaar oude G3 waadpak. Dit is wel al enkele keren geplakt geweest omdat in Rotterdam tijdens het vissen het pak soms beschadigd geraakt door de zeer scherpe kanten en dit zou ik zonde vinden van de redelijk nieuwe G4.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

p.forel

Jo flyfishing

Een rits voor waadpak hoef dan ook niet tegen enkele bar waterdruk te kunnen
En kan dan ook veel soepeler uitgevoerd worden dan van een droogpak waar echt enkele bar druk op komt

Steelhead

Ik heb inmiddels mijn 2e al. Beiden van Vision.
De eerste kocht ik 6 jaar geleden en de 2e 2 jaar geleden.
De eerste alleen maar vervangen omdat ik wat kilo's kwijt geraakt ben ;D
Ik ben er positief over, geen enkel lekkage probleem en ik hoef niet meer het water uit om te piesen.
Rits open en hup.
Scheelt hoop gedoe en vistijd.

Just my 2 cents.
my best memories are not that old!

Bone F

Tijdens een vergelijk bemerkte ik dat ik mijn Patagoniapak met schuifbretelsen net zo ver kan laten zakken als bij een rits pak waarbij ik "joepie" net over de rand kan houden 😆.