Klaar voor het zeebaars seizoen 2016

Started by Caspar, April 10, 2016, 11:13:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Caspar

Gisteren bij Dyckers geweest om nog een aantal dingen aan te schaffen voor het zeebaarzen. De Patagonia's zitten echt top!!
Airflo Di3 7/8
stripmand
waadschoenen
spoedcursus EP streamer binden.


Thx Edwin!!



Let it Fly.


Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Succes er mee, we lezen de verslagen binnenkort wel 👍🏻
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Tight lines!!

Caspar

Ja, er zullen er regelmatig een paar aan de stenen gedoneerd worden.  ??? :-\
Let it Fly.


Kruijff

Vanaf wanneer wordt het zinvol op zeebaars te vissen? Met andere woorden, wanneer begint het seizoen een beetje? (den helder, julianadorp)

Groet
Gr Ed

Caspar

Ik heb alleen ervaring bij Europoort/Maasvlakte. Het belangrijkste is de watertemperatuur. Een gr. of 12.
Maar zo richting eind April moet het wel lukken hoor. De eerste schijnen hier al gevangen te zijn.
Let it Fly.


FSCHAMP

Casper ik dat je beter zit bij een graad of 14 bij Europoort/Maasvlakte en als het weer blijft zoals het is, zal eind april nog tevroeg zijn denk ik, maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Ik zag net de eerste vis al bij iemand voorbij komen. Maar dat zal toeval zijn. Ik wacht voorlopig nog ff!!
Tight lines!!

Caspar

Dit weekend begonnen met het binden van de EP Streamers.Ik heb het nog nooit gedaan, maar oefening baart kunst.

Let it Fly.


merijn1982

Ik ben ook maar aan het bijbinden. Komende weken zal ik toch wel weer voor de eerste jeer van het jaar die kant op gaan.
Tight lines!!

Caspar

Gisteren is er al 1 gevangen op de vlieg door een kennis.
Let it Fly.


merijn1982

Ja ik heb al meerdere vangstberichten gehoord. Wel allemaal scholenbaars. Maargoed baars is baars en wie het kleine niet eert....
Tight lines!!

Caspar

Let it Fly.


merijn1982

Nou idd!! Handige site trouwens. Gelijk ff opgelagen bij me favorieten op me telefoon
Tight lines!!

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

merijn1982

Tight lines!!

Caspar

Ik heb dat doosj ook gekocht. Alleen is de grote versie net te groot voor m'n rugzak. Dus ff ruilen voor de kleinere.
Let it Fly.


Bert J.

Gele doos is voor thuis. Zwarte voor in de auto en twee kleine doosjes voor tijdens het vissen.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Joost S.

#19
Ik heb een vraag. Ik moet in Rotterdam iets ophalen. Zat er aan te denken een middagje zeebaarzen er achter te plakken.

Ga dat dan voor het eerst doen. Alleen ik heb 2 beperkende factoren.

1. Een hond
2. Geen waadpak

Ik had gelezen dat je met je hond uit moet kijken voor scherpe mosselbanken ed.

Ik zoek dus een stek waar de hond, al dan niet aangelijnd, veilig kan rennen en zwemmen. En waar ik zonder waadpak wat lijntjes kan strekken.


Bestaan dergelijke stekken rondom rotterdam? (Voor Zeebaars uiteraard, mag ook best een stukje rijden zijn)

Of moet je met een hond  (of zonder waadpak) er gewoon niet aan beginnen?


MarcelN

#20
Ik zou er niet aan beginnen zonder waadpak en met hond, maar áls je gaat is de enige optie het strandje rechts van de strekdam bij de stenen glooiing.
Oftewel het verste punt van de maasvlakte helemaal omrijden.
Kan de hond mooi spelen met al die andere honden daar (in zee  ;D )
Of anders de lagune links van de snackbar stenen glooiing, daar heb ik ze ook zeebaars zien vangen.

Joost S.

Hmmm... Ok....

Denk dat ik dan toch een keertje alleen ga. Even wachten tot de hond oppas weer terug van vakantie is.

Dan heb ik meer mogelijkheden en vrijheid.




MarcelN

De plekken die ik noemde lijken mij niet gevaarlijk voor jezelf en hond, ik merkte daar weinig stroming en goed beloopbaar ook voor een kind, had ik ook eens bij mij ;)
De honden die ik er zag waren uiteraard zeehonden.

Dick

en dan zeg je wel eens wat van mij, dit is ook wel veel bert