Kyllburg 1 t/m 4 juni

Started by Troutbuster, May 31, 2012, 07:26:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

nou nu je alles een beetje gelezen hebt ?
Bas ?

doe ik hier oo maar een slot op ?

;D

veel plezier ;)

Herman

Quote from: Troutbuster on May 31, 2012, 07:26:14


Wat de visserij zal brengen is altijd de vraag, maar gezien het feit dat Sonnenschein ook vergunningen uitgeeft voor het stuk Mahlberg, Sankt Thomas en Ush/Zendscheid, hebben we behalve "die strecke" Kyllburg, keus genoeg! ;D



Helaas lees ik dit een beetje te laat voor de mannen om het een klein beetje te verpesten met de opmerking dat Sonneschein wel aangeeft dat er vergunningen zijn voor andere strecken dan Malberg........................... maar ze niet mag uitgeven......
Keus genoeg, als je maar naar de wateren zonder overnachtingsverplichtingen gaat......
Veel plezier iig.
Denk dat jullie er inmiddels wel achter zijn.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

@Rossie: nog maar ff geen slotje... Misschien dat t verslag hier wel onder komt te staan.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

ze zijn op,Herman.
gelukkig maar.

dus kunnen we weer gewoon gaan,lezen kijken en genieten.

was ook maar een geintje  ;D


HappyFisherman

Gister en vandaag hebben ze prima gevangen! Ben benieuwd naar de foootooos (da's Twents voor fotografisch materiaal ;) )
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

en nu maar hopen dat Bas vangt aan de Twentse strontbeestn (Twents voor vliegen)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Broeders!!

We zijn er weer
Terug in ons koude kikkerlandje (waar alleen de gemoederen hier op het forum tot verhitte temperaturen opliepen! ;))
wat een weekendje!!

Bij aankomst in Sonnenschein bleek helaas dat we alleen op het stuk Mahlberg mochten vissen, terwijl we onze zinnen hadden gezet op het voor mij zeer bekende stuk Kyllburg
Maar goed je bent er en vissen maar 8)
Voor Bas, maar ook voor mij was het stuk Mahlberg een onbekent stuk Kyll

Vrijdag prima weer, wat wind die af en toe lastig uit de hoek kwam, maar vis steeg en al gauw kwamen we in "vang mode"
We waren gestart in het bovenste deel Kyll wat grensd aan het stuk Kyllburg
Het insectenleven was flink op gang en met een lekkere vistemperatuur van 16 graden gestart met de droge vlieg
Een Iron Blue Dun op #14
Al snel kwamen de eerste forellen binnen handbereik, mooie vissen, bijna allemaal van redelijk fors formaat!
Mijn #2 kreeg het in de "vuurdoop" zwaar te verduren, zeker toen ik na een aantal forse forellen ook nog eens een giga kopvoorn haakte van ca 60 cm!! 8) 8)
Bas kon van afstand zien wat een bakbeest het was en na een zware drill, de "lifting power" ;) van het #2'tje zwaar op de proef gesteld te hebben schoot de Iron Blue Dun uit de "MUIL" van de kopvoorn. :(
Ik kon met het #2'tje gewoonweg geen druk genoeg zetten om het beest dichtbij te krijgen in de stroming waar ik heupdiep in stond op die plek.

Maar gelukkig bleven de forellen "stijgen als gekken"  ;D ;D en deed het IBD'tje en ook de IBD F-fly #16 zijn werk meer dan voortreffelijk!!!
Voor het avondeten stond de teller al op een dikke 20 st.!!

Na de magen in het Italiaans Restaurant in Kyllburg te hebben gevuld, zijn we de avondsessie aangevangen in het stuk stroomafwaarts van het bruggetje bij Mahlberg.

En Ja!!!! eindelijk weer eens een "eveningrise" life meegemaakt!!
Man, man wat een insektenleven!! en wat een gekkenhuis!!
Forel all over the place die met zeer aggressieve aanbeten de droge vliegen van de oppervlakte gristten of ze in maanden niet hadden gegeten!!

Mooie grote vissen, afgewisseld met wat kleinere waren ons deel en jullie zullen niet verbaast staan van het feit dat aan het einde van de avond de gezamelijke teller van Bas en ik op  een 50 vissen stond (minimaal want in de roes van de vangdrang raak je de tel zo kwijt!)

Zaterdag beloofde een mooie dag te worden.
Qua weer, maar ook qua visserij.
Het was, in de roes van de geweldige vangsten van de dag ervoor, allemaal net ff wat minder!
Toch hebben we die dag samen zo'n slordige 30 vissen onthaakt (en nog meer verspeeld >:()

Om een uur of 8 had Bas er tabak van, en ging alvast moe maar voldaan richting de auto, maar ik wilde nog een mooi stuk bevissen waar ik redelijk wat vis zag stijgen.
Bas zou, ontdaan van het "vliegvisharnas" zo terug komen om wat plaatjes te schieten want met alle actie en drukte van de goede visserij was dat een beetje achterwege gebleven!

Bas vertrok naar de auto en ik ging het water in
Al snel werd mijn IBD F-fly'tje te grazen genomen door een mooie forel
en nog een, en nog een!! ze waren weer los!! ;D ;D ;D

Ik zag op een meter of 12 voor me een "vette" rise en vleide mijn IBD'tje er achter.
Een driftje van 50 cm en "tsjakka"  een joekel van een bruine rakker dook letterlijk op mijn vliegje en nam een run stroomopwaarts van een paar meter, heftig bonkend!!
Dit was een grote, en een beetje angstig brulde ik "Baaaaaaaaaassss, je MOET snel komen nu" !!!!
Intussen zo zwaar als mogelijk drillend met het #2 rapiertje en 12/100!
Het zweet brak me uit en Bas  bleef gevoelsmatig uren weg!!
Na een minuut of 5 wat wel een uur leek, werd de forel eindelijk een beetje moe (ik ook trouwens ;)) en zag ik Bas in mijn ooghoeken opduiken!
"Grote"?? vroeg ie
Een understatement want toen de vis zich liet zien waren de ooh's en de aaah's niet van de lucht en liet Bas de camera flitsen!

Uitendelijk het "beest" binnen bereik en kunnen landen
45 cm +!!!
Wat een vis!! en wat een drill!!
Een mooiere afsluiting van de dag kon ik me niet wensen!

Zondag was er baggerweer verwacht en ja hoor, 's ochtends regende het gestaag, met af en toe een wat "drogere" periode!
Na wat afwachten, en een poging om de ondergrens van het stuk Mahlberg (ergens bij Fliessem) te bereiken (niet gelukt!!) toch besloten te gaan vissen, maar na een uurtje of 3, zo nat als een puit, een paar vissen op de nymph te hebben gevangen, terug gegaan naar het hotel. De plannen waren om wat af te wachten wat te gaan eten en wellicht eind van de middag en 's avonds met droog weer nog een sessie te doen.

En, het werdt droog!!
Bas had de vangdrang al redelijk bevredigd, en besloot in het hotel te bljven (ook om de forum perikelen te volgen ;)) maar ik wilde nog wel ff!

De zondagavond sessie leverde nog een 10 tal vissen op de droge vlieg op maar dat was het dan.

's avonds in het hotel nagenietend met een lekker glaasje Iers levenswater ;) het weekend herkauwen!

Een top weekend met veel vis, bijna alles op de droge vlieg, en het Iron blue dunnetje was weer een topper van formaat!!!
Een "slordige" 90 st hebben we beiden in 3 dagen gevangen en dat kan veel slechter!!
Ook het doorsnee formaat heeft ons aangenaam verrast!

Mahlberg?? een ook voor mij nieuw, onbekent maar schitterend stuk om naar terug te keren!!

Binnenkort een uitgebreid verslag voorzien van foto's in de rubriek "storytellers".

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Lekker verhaal Jan en mooi dat jullie goed gevangen hebben... Top!

Kom maar op met de plaatjes.... :)


Sieger

rein

leuk te lezen Jan, mooi dat jullie zo'n mooie tijd gehad hebben :) !!

Johan

Top
je krijgt gelijk zin om te vissen na het lezen van dit.

johan

maurice

ha ha nieuw PR voor Bas. meerdere vissen op een dag


wacht met spanning op de plaatjes.

mooi gedaan mannen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

aan een versie mét plaatjes wordt gewerkt :)

lol, heb van de foto's van jan er ook nog pas 1 gezien geloof ik

Jan Damman

Leuk verslag Jan en wat een vangsten, daar kan ik alleen maar van dromen het gaat zeker een keer gebeuren!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

golddigger

Lekker gevist mannen
Appart dat die ibd-tjes het zo goed deden
Zo te lezen was het wel een mooi stukje Kyll
Is de hengeldruk minder dan Kyllburg?
Daar was het gekkenhuis de laatste weken
1 dag met 45 vergunningen!!!! :o
Dan is Malberg misschien een leuker stuk
Ik ben benieuwd naar de foto's
Perry

Cornico

En dan te bedenken dat Malberg en Kyllburg ooit wel eens in dezelfde vergunning zaten.
Maar ook toen al was het altijd druk in de Strengerhals en voor de camping en kwam je achter/onder het gemeentehuis vrijwel nooit iemand tegen.

John

Mooi verhaal Jan!!  ::top::

Krijg gelijk zin om m'n hengel op te tuigen en te gaan vissen... 8)

maurice

Jan maak het verslag even compleet en plaats even de vangende vliegen erbij
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

dat kan ik je al wel vertellen Maurice, 90+% aan de (iron) blue dun en een blue dun F-fly variant
(ikzelf ong. half om half blue dun F-fly en deer hair sedge..en een kanjer aan die 'testvlieg' :) )

Troutbuster

Quote from: maurice on June 05, 2012, 14:39:26
ha ha nieuw PR voor Bas. meerdere vissen op een dag


wacht met spanning op de plaatjes.

mooi gedaan mannen.

Maurice, hier alvast een voorproefje en het bewijs dat Bas een topper op stromend water aan het worden is!!! ;)

Gr

Jan

[attachment deleted by system]
"Petri Heil"


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

pberkenbosch

Lekker hengeltje heh Bas?  8)

Mooi mannen.. heerlijk vermaakt lees ik wel..

Troutbuster

Binnenkort in de rubriek Storytellers, een compleet verslag
Het concept ligt al bij Bas in z'n mailbox!

Gr

Jan

(trouwens Maurice, de best vangende vlieg dat weet je reeds, de Iron Blue Dun zoals jij er een setje hebt dus...... ;))
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

Heb het gelezen Jan, mooi stuk, en inmiddels verwerkt. :)
Op de site te bekijken via : Mahlberg 1-4 juni 2012

Gerrit72


Jan, geweldig verhaal! Mooi dat jij en Bas zo super gevangen hebben (en dan in zo'n omgeving), helemaal goed! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.