Weken van geduld

Started by Henry, May 25, 2011, 07:14:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henry

Worden vandaag beloond. Na veel lezen, horen en vaak zwijgen , want wat weet ik er nog vanaf.
Een extra vrije dag genomen, vroeg wakker, en zo dadelijk dus op weg om de nodige spullen te gaan halen. Hengels en alles wat er bij hoort , de hobby binnen de hobby spullen moeten er ook komen.
Kleine twijfel nog waar ons vehicle ons gaat brengen, Utrecht,Amsterdam.

Gisteren al een envelope in de brievenbus van Abraxas ( nogmaals bedankt man) met een mooie verrassing. Daarvan moeten er toch minimaal twee vandaag water zien.

Een prachtige dag om de oude Hobby een flink nieuw leven in te gaan blazen.
Zal vandaag ergens vertellen wat het geworden is aan materiaal. Durf geen tijdstip te vertellen. Maar vermoedelijk wordt het ergens erg laat in de avond. 8) :D ::scheet::

maurice

veel plezier en zorg dat je wat vangt.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

moet lukken met die vliegen van Bas...........
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Veel plezier! Je zult merken dat je al snel weer HELEMAAL verslaafd bent!

christianvt

Veel plezier vandaag! ::duim::

HappyFisherman

Suc6 en veel plezier!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

Nou de spullen zijn in huis.
Waar zijn we geweest bij traditional in Utrecht. Fijn en goed geholpen, ze nemen echt de tijd voor je.
Me zoon heeft een Orvis streamline 9 #5 set . Ik zelf ben met een Orvis Frequent flyer 9 #4  met een Orvis Battenkill reel 3/4 met een  Clearwater Wf-4-F line.
Wat bindspullen erbij. Stonfo vice lever. Niet de duurste die ze hebben maar werd aangeraden en heb er zelf ook wel een aardig gevoel bij.
Wat veren , kopjes dubbing spul, dus we kunnen dat ook weer oppikken. In ieder geval zijn het producten voor zeker 3 verschillende nymphjes. Geen echte beetverklikkers erbij voor me zoon maar een of ander gifgroen goed ( strike putty genaamd) wat op kauwgom lijkt.

Ik moet zeggen dat Ton Temming (Traditional) de tijd neemt voor zijn klanten ( weet trouwens niet of ik het zo maar neer mag zetten ivm reclame , wat zeker niet de bedoeling is).

Eerst nog even een belangrijk telefoontje met me advocaat plegen, daarna snel met me zoon naar de waterkant.

Ik heb nu al het gevoel ik wil weg dus de verslaving zit er zeker aan te komen.

Nu jullie vraag waarschijnlijk, waarom de complete set voor je zoon, die zit toch in een kartonnendoos. Nou Orvis kan zich naar mijn idee niet echt veroorloven om troep op de markt te zetten. Natuurlijk zal het wat anders gooien dan de Frequent die ik heb en ook wat zwaarder aanvoelen. Maar hij heeft nog geen enkele ervaring met dit soort visserij (de mijne is ook niet je van het) maar het gevoel dat ik bij die streamline kreeg was goed , ook de reel zag er wel degelijk genoeg uit. Ik denk als je wilt gaan beginnen met deze tak van de visserij dat je zeker met dat setje een leuk begin maakt.

Mens ik laat jullie me eerste ervaringen vanavond wel even weten.

Ohja Bas je hebt een Brother  in Blanken gevonden   8) ::scheet:: ::zucht::  ::jumpers::

christianvt

Toppie ::duim:: Heel veel plezier allebei nogmaals!

HappyFisherman

Dat strike putty heb ik ook. Best handig spul, maar ik weet alleen niet of het biologisch afbreekbaar is...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Quote from: HappyFisherman on May 25, 2011, 12:57:12
Dat strike putty heb ik ook. Best handig spul, maar ik weet alleen niet of het biologisch afbreekbaar is...
Dat zal toch wel?

Quote from: Henry on May 25, 2011, 11:58:36
Nu jullie vraag waarschijnlijk, waarom de complete set voor je zoon, die zit toch in een kartonnendoos. Nou Orvis kan zich naar mijn idee niet echt veroorloven om troep op de markt te zetten. Natuurlijk zal het wat anders gooien dan de Frequent die ik heb en ook wat zwaarder aanvoelen. Maar hij heeft nog geen enkele ervaring met dit soort visserij (de mijne is ook niet je van het) maar het gevoel dat ik bij die streamline kreeg was goed , ook de reel zag er wel degelijk genoeg uit. Ik denk als je wilt gaan beginnen met deze tak van de visserij dat je zeker met dat setje een leuk begin maakt.
Simpel beginnen is prima! Dan heeft je zoon tenminste ook nog wat te wensen als hij het wel leuk blijkt te vinden!

HappyFisherman

Quote from: Plantje on May 25, 2011, 13:09:06
Dat zal toch wel?

Het staat er niet op en de verkoper wist het ook niet. Ik beschouw het dus ook als niet biologisch afbreekbaar.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: HappyFisherman on May 25, 2011, 13:25:56
Het staat er niet op en de verkoper wist het ook niet. Ik beschouw het dus ook als niet biologisch afbreekbaar.

Weet niet welk merk het is maar van Loons is wel biologisch afbreekbaar....

Description of the Loon Biostrike - Accessories:

Biodegradable high float strike indicator putty for wet flies and small dry flies.


Sieger

HappyFisherman

Quote from: Sieger on May 25, 2011, 13:58:59
Weet niet welk merk het is maar van Loons is wel biologisch afbreekbaar....

Description of the Loon Biostrike - Accessories:

Biodegradable high float strike indicator putty for wet flies and small dry flies.


Dank Sieger, die heb ik ook. Kan ik het tenminste met gerust hart gebruiken ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

die van mij heb ik maar weg gedaan,was net plakaat.
kon dr niks meer mee aanvangen,hahaha powerbait eraan kan ook helpen mischien ;)


Henry

Nou Even wezen klooien want vissen kunnen we het niet noemen.
wel Drie fototjes gemaakt met de foon. De laatst is niet goed scherptepunt lag verkeerd. Maar zag dan ook totaal niks op dat amoled scherm van de Galaxy s.
Tja wat moeten we zeggen. Het eerste half uurtje drama, daarna ging het langzaam aan wat beter . En ja het beginnersgeluk hebben we ook meegemaakt. Een flinke pruik in me reel, even niet opletten en je draait de verkeerde kant op  ::zucht::.
Nou ja het water kan je hier onder wel zien waar we even hebben staan klooien



De welbekende pruik al aardig uit het gevaren gebied gehaald



En Last but not least, puur beginners geluk  ::newbie::
waarbij dus het scherpteveld Totaal verkeerd lag :D

En waar we ook gelijk kunnen zien dat het niet aan Bassie zijn vliegen ligt.  ::dance::


Al met al een enerverende dag geweest. Kan nu al zeggen dat ik best moe ben. En ja hier gaan we nog uren mee door althans ik zeker.
Wees maar blij dat ik as zondag niet mee kan met de OV3 , want dan hadden jullie net zulke filmpjes kunnen maken als ze van Bill dance hebben gemaakt


Sieger

Quote from: Henry on May 25, 2011, 17:17:26


De welbekende pruik al aardig uit het gevaren gebied gehaald


Hoi Hendry... ff een kleine 'tip' volgens mij heb je de reel verkeerd om op de hengel... Als ik zie hoe de lijn erop zit, dan heb je een linkhandige reel... zoals hij er nu onder hangt zou het een rechtshandige zijn, maar die worden in NL bijna niet zo (standaard) verkocht....



Sieger

A{b}r{a}xa{s}

mooie gedaan Henry...en vis gevangen, wat wil je nog meer ?! :)
Hoe ging het je zoon af, vond hij het ook leuk ?

Henry

Quote from: Sieger on May 25, 2011, 17:29:33
Hoi Hendry... ff een kleine 'tip' volgens mij heb je de reel verkeerd om op de hengel... Als ik zie hoe de lijn erop zit, dan heb je een linkhandige reel... zoals hij er nu onder hangt zou het een rechtshandige zijn, maar die worden in NL bijna niet zo (standaard) verkocht....



Klopt hier kwam ik tijdens het Klooien ook achter  :o. Was zo druk bezig met het hengeltje op zich en de voorpret dat me dat in ze geheel ontschoten is. Maar had tijdens het klooien geen zin meer om de reel andersom te monteren.
De volgende keer zit die zeker goed. ( Hoop ik ) :-X

Henry

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on May 25, 2011, 17:30:16
mooie gedaan Henry...en vis gevangen, wat wil je nog meer ?! :)
Hoe ging het je zoon af, vond hij het ook leuk ?

Nou wat ik nog meer wilde, ehmm moet ik dat echt zeggen. Drie groepen leuke karpers zagen we steeds rond dobberen
Lukte me zowaar een nymph , een natte vlieg en een droge er tussen te krijgen maar geen van hen had blijkbaar trek. ja als we toch bezig zijn :D
ja me zoon vond het ook erg tof. Dus we zullen vast en zeker nog veel vaker aan de waterkant te vinden zijn.
Alleen het werpen valt voor hem niet mee, ziept teveel door  maar gaat ook goed komen.

Sieger

Ah ok.... dacht dat je het misschien niet in de gaten had....

Hoe dan ook heel veel plezier van je nieuwe spullen en snel alles weer onder de knie krijgen.... Leuk samen met je zoon op stap.. :D


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

ghehehee...scherp opgemerkt Sieger :)

maar goed dat die karpers altijd pas bij de 2e keer vissen bijten...anders had je nu een probleempje gehad met het drillen Henry ;)

Henry

Quote from: Sieger on May 25, 2011, 17:36:22
Ah ok.... dacht dat je het misschien niet in de gaten had....

Hoe dan ook heel veel plezier van je nieuwe spullen en snel alles weer onder de knie krijgen.... Leuk samen met je zoon op stap.. :D

Dat onder de knie krijgen lukte aardig de lijn zat regelmatig overal behalve waar ze moest wezen  :o.

me zoon baalde soms regelmatig, maar die gaat zo alweer met de lat even in de sloot klooien.
Volgende week zaterdag krijgt die van de winkelier wat werp instructies.

Ik merkte het doordat ik steeds tegen de draad in aan het binnen draaien was , vandaar ook de flinke pruik hahahahah

Henry

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on May 25, 2011, 17:36:31


maar goed dat die karpers altijd pas bij de 2e keer vissen bijten...anders had je nu een probleempje gehad met het drillen Henry ;)

Die kans is heel sterk aanwezig, zelfs met het voorntje van wat zal die geweest zijn, 14 cm had ik al moeite om binnen te krijgen. Maar hou wel van een risicotje ..... :-X

Henry

Quote from: speycast on May 25, 2011, 17:19:55
de streamline van orvis  vind ik een lekker hengeltje vis al jaren met een 6# 9ft op snoek 

als deze ook weer aan het einde van zijn latijn is gewoon weer een verse streamline 6#

Ik heb overigens een beetje gelogen  8)
Het is geen 9 #4 maar een 8 1/2 #4 ..klein verschilletje. En dat is een frequent. Die van me zoon de streamline is wel een 9 #5

Maar ik had eigenlijk gelijk al een lekker gevoel bij de hengel zelf.

Henry

Op zich wel een klein min puntje en die viel mij gelijk al op bij het setje van Orvis de streamline, de reel die is niet echt super. de lijn blijft er zeer vaak achter hangen. dus die wordt volgende maand zeker vervangen. Waarschijnlijk voor dezelfde reel als die ik heb de Battenkill maar dan voor een #5/6

Zo dadelijk eerst maar eens proberend e Vice in elkaar te zetten en eens een klein bietje aan klooien.
Wilde absoluut geen Vice uit het india assortiment, hoefde ook niet het topsegment te hebben maar wel een die een flink aantal jaar meekan en waarvan ik zeker geen spijt krijg.