terughalen oude bekende gezichten op vliegvissers.nl

Started by fly only, May 09, 2013, 11:11:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fly only

Beste lui,

Mede door gebrek aan tijd ben ik niet de actiefste op dit forum. Maar geregeld bezoek ik deze website voor het laatste nieuws en communicatie binnen onze hobby. Ik heb begrepen dat een aantal maanden geleden wat ongenuanceerde forumleden verwijderd zijn. Als gevolg van ongenuanceerd en soms respectloos commentaar zijn een aantal leden van het forum gegaan. (zover ik begrepen heb).

Dit vindt ik jammer. Zelfs johan de put heb ik langs zien komen. Als er mensen zijn die dit soort bekende kopstukken kennen in vliegvisland, wil ik deze oproepen om die mensen te motiveren om weer is te komen kijken op dit forum. Ik vindt dat interessant. Deze mensen geven kleur aan een forum, mede door hun talent en de wil om dit te delen. Wellicht zijn er meer mensen die de wat bekende kopstukken missen.

Natuurlijk kan ik ze zelf aanschrijven, maar mij kennen ze niet. En ons kent ons.
Dit wilde ik even kwijt. Kijken wat er uit komt op een positieve en open wijze.

Tight lines.
Groeten,

Ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

weerwolf

Sterk punt, er is nu wel rust maar ook weinig interessants om te lezen doordat er reeds zovelen zijjn vertrokken

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Heintje Davids

@Ad Ik vind het een lofwaardig streven maar volgens mij heeft iedereen die zijn lidmaatschap heeft opgezegd, dit met zijn volle verstand gedaan. De een omdat ie het op de man spelen zat was, de ander omdat ie vond dat moderators niet objectief waren en er was ook een categorie die vond dat nieuwkomers teveel invloed hadden. En voor iedereen gold dat het hun persoonlijke zienswijze was en voor hen een reden om op te zeggen. Ik maak me stug dat het overgrote deel nog steeds anoniem meelurkt en wanneer men het nodig vindt maken ze vast wel weer uit zichzelf een nieuw account aan wanneer men denkt dat hun probleempunt is opgelost. Maar er moet toch heel wat gebeuren voordat ik iemands ego ga strelen door te vragen of hij of zij alsjeblieft weer terug wil komen. Het zijn allemaal volwassen mensen. En bekijk het eens van de andere kant, misschien opent de afwezigheid van een aantal mensen wel de deur voor anderen en verlaagt hun drempel om wat meer te gaan posten. Inherent aan dit soort fora is volgens mij dat er zo nu en dan een wisseling van de wacht plaatsvindt en dat een nieuwe generatie het stokje overneemt. Ik waardeer dat je een poging doet om hier wat nieuw, of eigenlijk oud leven  ;), in te blazen en misschien heb je wel gelijk maar aan mij persoonlijk niet besteedt. Natuurlijk zou ik het ook leuk vinden als een aantal verloren zonen weer aanwezig zouden zijn en een bijdrage zouden leveren, maar dat moeten ze wel zelf willen omdat ze het leuk vinden. Just my 2 cents!

Gerrit72




Heintje, da's mooi verwoord. Een mooie constatering Ad, het was mij ook niet ontgaan.
Ondanks dat er even minder 'kennis' voorbij komt, ben ik blij met de relaxte sfeer.
Ik zou het toe juigen als de verloren zonen terugkeren, ik verwacht dat dat uiteindelijk
ook zal gebeuren.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Beter kan ik hier niet op antwoorden. Een quote van een van mijn voorbeelden:

"Old friends pass away, new friends appear. It is just like the days. An old day passes, a new day arrives. The important thing is to make it meaningful: a meaningful friend or a meaningful day."

His Holiness, the Dalai Lama


Sieger

Beertje

Sieger!!, ik wist niet dat jij zo poëtich was.Maar des al niet te min,het zijn mooie woorden. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

fly only

Dat is dan duidelijk. We wachten af. En blijven respectvol posten. Mooi stuk Hein(tje).  ::goodjob::
Het zal dan wel goedkomen. Ik zie ineens sieger posten. Goeie zaak  :). Uiteindelijk komt alles goed.

fijne avond.
ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Gerrit72



Sieger, da's een hele mooie!  ::goodjob::



(Is de Dalai Lama ook een vliegvisser?)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Quote from: Gerrit72 on May 09, 2013, 23:18:12
Is de Dalai Lama ook een vliegvisser?

;D Nee zeker weten van niet... Maar wel heel mooie ideeën en uitspraken... ;)

Trouwens vissen kun je erg goed daar in de Himalaya en dat weet ik ook zeker...  :)


Sieger

weerwolf

alleen de prijs om er te komen het het korte seizoen laat het overgaan
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Inderk

Beste mensen,

Ik ben in de lurk modus gegaan, en dat bevalt mij uitstekend.

Daar heb ik zo mijn redenen voor.

  • Mailtjes krijgen n.a.v. foto's van viswater en dat ik maar even moest mailen/bellen als de winde er is en hun de stekken maar even moest wijzen zodat zij "ook eens een winde konden vangen" En dat n.b.!!! van mensen die niet eens actief op dit forum zijn!! (Stekkenpeezende lurkers) waarbij ik hoop dat ze dit lezen, men realiseert zich blijkbaar niet dat ik een ½ uur heen moest rijden en meestal zonder resultaat, en hoeveel tijd er geïnvesteerd is, en dat zomaar deelgenoot maken aan onbekenden?
  • Respectloos personen verwittigen met opmerkingen die gebaseerd waren op aannames, waarbij men geen bronvermelding gaf omdat dat onmogelijk was
  • Mailtjes van mensen die ik maar even moet leren hoe ze moeten binden en vissen, Omdat ik zoveel weet en wel altijd bereid ben om anderen te helpen.............. Nou op die manier en met een toonzetting zoals in de mail help ik NIEMAND!!!
  • Dat er onderscheid gemaakt werd door mensen over het linken naar bepaalde sites. HET GAAT OM KENNIS DELEN!!!! NIET OM DE PERSONEN DIE KENNIS HEBBEN!!! Eigen frustraties en persoonlijke vetes of wat men ook heeft tegen een ander speelt men niet uit op een forum, maar ga je als volwassene mee om en zoek contact met elkaar en praat het uit. Puur kinderachtig gedrag van de bovenste plank !!

Verder, dat er kennis is vertrokken is geen ramp.
Als je echt geïnteresseerd bent, dan wil je alles weten en leren, stel dan eens een vraag nadat je hebt gezocht op het www. of vliegvisvereniging meldt waar je hebt gezocht, wat je hebt gevonden en stel dan je vraag wat je niet begrijpt...... Je zult zien dat je dan naast een gerichter antwoord veel sneller en meer kennis krijgt! Plus dat er waarschijnlijk meer mensen gaan zoeken naar een antwoord dus die neem je mee in de kennisniveau stijging.  (is een frustratie van een aantal vertrokken forumleden dat men gewoon vragen stelt, zonder zelf te willen zoeken naar antwoorden)
Wees actief! Ga niet achterover leunen, en sta open voor goedbedoelde kritieken!

Ik ga tot nader bericht weer in de lurk modus..........(totdat ik weer zin heb om er uit komen)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


peter

Das een are Kermit ,je heb gelijk tot gauw weerziens in Baggelse
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

fly only

Beste inderk,

Wat een zorgvuldig opgesteld bericht. Respect. Tot ziens.  ::goodjob::

TL
Ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

RiverHunter

Inderk, perfect, alhoewel ik zelf ook wel het makkelijk vond om het zo in de armen gegooid te krijgen :) ;)

Maar respect 8)

Ron-O 

catchem

Ik mis na het vertek van wat mensen wel eens het tegengeluid als dingen niet helemaal kloppen (soms ook in mijn geval), wat humor, gezelligheid en slap geouwehoer

@Inderk, Gaan lurken omdat lurkers je lastig vallen snap ik niet helemaal, maar je moet doen waar je gelukkig van wordt, ik hoop dat je vaker zin hebt om uit de lurkmodus te komen (en samen met jou anderen).

Heintje Davids

@ Henk, veel van wat jij meldt herken ik wel. Ik heb in het verleden ook wel mailtjes gekregen van forumleden met vragen over stekken, vismethodes enz. Soms heel vriendelijk, soms heel dwingend en soms bijna onfatsoenlijk waaruit blijkt dat ook een forum maar een doorsnijding van de samenleving is. Ook wel berichten dat de schrijver vond dat ik me maar eens wat rustiger moest gaan gedragen wanneer ik het ergens niet mee eens was. Wanneer ik dan mijn posting nog eens rustig teruglas kon ik eigenlijk nooit iets vreselijks ontdekken en geloof me, ik ben best kritisch, ook op mezelf. Wat ik er maar mee wil zeggen is dat je de zaken nog zo netjes en genuanceerd kunt opschrijven, er is altijd wel iemand die het niet begrijpt of niet wil begrijpen en de gelegenheid aangrijpt om je persoonlijk aan te vallen. Het zij zo, je kunt het niet iedereen naar de zin maken.

Net als jij verbaas ik me wel eens over de vragen die gesteld worden door beginners. Niet omdat ze vragen, maar meer omdat uit de vraag blijkt dat men zelf werkelijk geen enkele moeite heeft gedaan om het antwoord te vinden. Maar ik realiseer me ook dat ik, net als jij, in een andere tijd groot ben geworden, want het betreft over het algemeen vrij jonge vissers. Wij hadden geen internet, mobiele telefoons enz en moesten alles zelf uitvinden; soms met wat hulp van anderen, maar meestal alles obv zelfredzaamheid. Mij kost het wel eens moeite om aan de andere mentaliteit te wennen, maar bij de jongere generatie moet alles sneller en moet er meteen gescoord worden. Dat is niet slechter of beter maar wel anders en zeker anders dan ik gewend ben en dus voor mij soms moeilijk te begrijpen en te accepteren. Ik generaliseer voor het gemak natuurlijk een beetje maar het is wel zoals het bij mij vaak overkomt.

De andere kant is wel dat ik aan dit forum ook een paar ontzettend leuke contacten heb overgehouden. Gewoon hele aardige kerels met veel humor en dezelfde passie voor onze hobby, maar gelukkig wel met het nodige relativeringsvermogen en dat maakt het voor mij waard om er toch weer wat tijd in te steken. En dat is wat mij betreft veel belangrijker dan jezelf te ergeren aan die paar mensen waar je misschien niet zoveel mee op hebt.


RiverHunter


Heintje Davids

Zeg maar Heintje tegen Davids  ;) en what's in a name 8)

Sieger



Sieger

Heintje Davids

I know, I know  ;) en blij dat je er weer bent Marten.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

fly only

Als Heintje davids dé Hilco is. Dan ben ik Sinterklaas.  ;D
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

mrproper


aalbrecht

ik weet uit ervaring dat deze mensen niet terug komen dus doe voor al geen moeite .
vliegvissen is een passie

RiverHunter

Euhhh, verkeert gegokt, dus hij is foetsie ;D