VANAVOND 22:00 - GROOT ONDERHOUD !!!

Started by A{b}r{a}xa{s}, December 28, 2010, 15:24:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Zoals jullie al hebben kunnen lezen in dit topic : Belangrijke mededeling van Vliegvissers.nl ! ....
zijn er problemen met het versturen van emails door het forum.
Bijvoorbeeld notificaties dat er nieuwe priveberichten zijn, of reacties op topics, worden niet verstuurd.
Ook bij registraties (of bv. iemand die zijn wachtwoord verandert) wordt er geen email verstuurd.
Daardoor komt het voro dat mensen niet (goed) meer kunnen inloggen.
De zoektocht naar het probleem richtte zich in eerste instantie op geïnstalleerde MODs/uitbreidingen,
maar nadat die weg waren bleef het probleem zich voordoen.
Een aparte volledig nieuwe installatie van de nieuwste versie van de software heeft inmiddels geleerd dat daarmee ook geen emails verstuurd worden.
Daar zit dus blijkbaar de fout.

Wat betekent dat ?

Dat er vanavond vanaf 22 uur groot onderhoud gepleegd gaat worden !!
Postings/topics die na 22uur geplaatst worden komen niet in de database (worden dus niet opgeslagen).
Waarschijnlijk (lees : bijna zeker !!) is inloggen na 22 uur niet eens mogelijk, omdat ik dan allerlei 'oude' back-ups ga terugzetten en testen.

De bedoeling is een back-up vinden waarin de vorige versie van de basissoftware nog aanwezig was én die werkt (dus emails verstuurd).

Als dat lukt wil ik daarna proberen de meest recente database te laden in de softwareback-up die dan draait...of dat lukt is maar zeer de vraag.

En dan ???

Dan hoop ik dat ik het werkend goed werkend kan krijgen mét behoud van topics/postings.
Als dat niet lukt, dan zou het toch wel fijn zijn het forum in ieder geval goed werkend te krijgen.....betekent wel dat er (veel) topics/postings weg zijn..en het overzetwerk dus voor niet is geweest).
Mocht dat niet lukken, dan gaan de meest recente backups (die maak ik vanavond voor ik ga knutselen) terug gezet worden en de situatie van 22 uur ('nu' dus) weer hersteld wordt.

bertjan


dartmayor

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Rossie69


harlin

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on December 28, 2010, 15:24:07
vanavond vanaf 22 uur groot onderhoud gepleegd gaat worden !!
Postings/topics die na 22uur geplaatst worden komen niet in de database (worden dus niet opgeslagen).
Waarschijnlijk (lees : bijna zeker !!) is inloggen na 22 uur niet eens mogelijk, .
::badgrin:: Kan dat niet wat klantvriendelijker??
Na enen of zo als iedereen vlak gaat. ;)

Succes Bas, maak er maar een mooi vlot draaiend geheel van.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Nou ja dan weet je het Harry vroeg erin en gezond weer op...  ;)


Sieger

jelle

Ja voor ons vroeg naar bed, voor jou een latertje   A{b}r{a}xa{s}
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

A{b}r{a}xa{s}

bijna 22uur...maar d'r gaat niets gebeuren...dus forumsuh :-)

Sieger

Had je al wat gedaan? Krijg ineens mails binnen en het lijkt wel sneller.... ???


Sieger

A{b}r{a}xa{s}


Sieger

Super geregeld Bas... 3 Karma-tjes ....  ;)


Sieger

Sieger

Yep... Server-dingetje... gelukkig... Bassie is de hele wereld over geweest om de oplossing te vinden... En hiep hiep... het doet nu wat het moet doen...  ;D


Sieger

mrproper


Sieger

Zeg dat wel... was ff bang dat het niet goed zou komen...


Sieger

mrproper

Karma pijltjes zijn nu wel weer verdwenen.

Sieger

Ja de extra-tjes worden 1 voor 1 weer door Bas ingevoegd en getest... Uiteindelijk komt alles weer zoals het zou moeten...  :D


Sieger

harlin

Quote from: Sieger on December 28, 2010, 17:56:30
Nou ja dan weet je het Harry vroeg erin en gezond weer op...  ;)
Gezond weer op zal wel gaan,  ::muur:: dat vroege kan ik wel weer vergeten. ::dance::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Ach alles is relatief.... Vroeg ... Laat.... hoofdzaak is dat je d'r op mag...  ??? Euh ik bedoel.... nou ja laat maar....


Sieger

Sieger



Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: mrproper on December 28, 2010, 23:05:18
Karma pijltjes zijn nu wel weer verdwenen.

speciaal voor jou zijn ze d'r weer :-) :-)

mrproper

Kijk heel fijn

BTW zit de 3 maanden restrictie er nog steeds op .????

A{b}r{a}xa{s}

mrproper, hoe bedoel je ? vat hem effe niet

mrproper

Nou dat na 3 maanden niet actief op het forum zijn dat dan je account verdwijnt.!

A{b}r{a}xa{s}

denk dat dat in principe wel zo blijft ja

dar heeft dit forum trouwens een mooie semi-automatische functie voor ..stuk sneller dan op het oude forum , ghehehhe

mrproper

Nou kijk aan hou je weer wat meer tijd over voor (MW)  ofzo  ;)