Boete in Duitsland!

Started by Jan Damman, May 21, 2015, 13:57:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

#25
Quote from: Marco B on May 22, 2015, 11:21:35
Wat ik van diverse controleurs in het buitenland heb begrepen, zijn het niet zozeer de vliegvissers die de regels overtreden en zonder vergunning vissen maar vooral de gelegenheid/vakantievissers, en dan met name die uit Nederland. Sowieso de mentaliteit van "moet kunnen" maar misschien nog wel veel meer dat ze geen idee hebben wat een vergunning voor een redelijk forellenriviertje kost. In Nederland is het vissen in vergelijking met het buitenland spotgoedkoop en mensen hebben vaak geen idee van de kosten en denken al snel dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen.
Volgens mij zijn de boetes in Duitsland niet nieuw maar gebeurt dit al een hele tijd. Ik weet wel van landen als Slovenië en Oostenrijk dat je daar niet graag zonder vergunning wilt vissen want de boetes zijn daar al jaren niet mals, nog afgezien van het feit dat je visgerei wordt geconfisqueerd.

Niet perse Nederlanders hoor...ik tref in Belgie in Duitsland hetzelfde aan...maar dan met Fransen/Walen en Duitsers  ;) Met een dobber/blinker op een Fly only zone. Wat vaak een probleem is en blijft...controle...Ik kom op best een aantal rivieren in het buitenland per jaar meerdere malen/achtereen volgende dagen, en ben maar zo'n 3 x gecontroleerd afgelopen 10 jaar..Maar goed ik snap ook wel dat er geen 24/7 365 per jaar controle kan zijn.

p.forel

Raymond  dus als je een vis neemt om op te eten ben je een dierenbeul  ???                     

Rare gedachten hebben sportvissers toch.




Raymond

Nou Piet, wij sportvissers zijn in de ogen van de dierenbeschermers dierenbeulen ja! Ook als je een vis meeneemt om op te eten, ik verzin het niet hoor.

Op zich heb ik niets tegen het meenemen van een vis voor de BBQ. Maar, mijn mening is wel dat het verplicht gesteld moet zijn om overal alle vis terug te zetten. Beken met een natuurlijke zichzelf in stand houden populatie forellen zijn namelijk zéér zeldzaam in onze contreien. Wil je een visje eten, koop je dat maar bij een kweker. De cultuur van het voldumpen van een rivier in het voorjaar om zo snel mogelijk weer alles leeg te vissen, vind ik werkelijk verschrikkelijk. Gewoon mijn mening...
::wtf::