Zuid Duitsland

Started by Vlieger, September 04, 2012, 16:39:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlieger

Hoi,

ben 2 weken naar Siegsdorf geweest. Gevist in de traditionele Traun, Weisse Traun, de Alz en de Tiroler ache.
In Siegsdorf liggen niet alleen in de Traun maar ook in het kanaaltje ernaast, ontzettend grote forellen. Ze eten echter maar één ding.............brood.
Veel negatieve verhalen over de heer Heger van zowel lokale bewoners als lokale vliegvissers. Ken de man niet cht dus geen mening. Een vergunning bij Heger kost al snel tussen de €40 en €60. Nog geen 10 km verderop in Traunstein koste mij eenzelfde vergunning maar €22. Heb me in de Traun helemaal rond staan vangen aan de vlagzalm. De Tiroler ache is hemelsblauw. Als het geregend heeft wordt dit water zeer snel bruin. Staat wel bekend om zijn grote vlagzalm. De Alz en de Weisse Traun zijn goed voor grote forel en vlagzalm.
Mocht iemand die kant nog opgaan. Stuur mij maar een mail dan kan ik je vertellen waar de vergunningen verkocht worden.

Koen

heb je ook foto's gemaakt?

A{b}r{a}xa{s}

Vlieger,
misschien is het handig om de informatie m.b.t. vergunningen gewoon hier te plaatsen.
Als over een poosje iemand informatie zoekt zien ze die info ook gelijk. :)

Jasper

Mag je er met een zalmeitje vissen?  ::)

Vlieger

Hierbij de link naar adressen voor vergunningen. Zalmeitje mag maar ook hier heb ik niks mee zien vangen. Een je raad het al de broodvlieg is verboden :)

http://www.fischereiverein-traunstein.de/kartenausgabe


Vlieger

Ik heb foto's gemaakt waarbij een van een bruine forel van 61 cm. Gevangen met een #4 en een zwarte wollybucker.

Jasper

Quote from: Vlieger on September 05, 2012, 17:29:31
Hierbij de link naar adressen voor vergunningen. Zalmeitje mag maar ook hier heb ik niks mee zien vangen. Een je raad het al de broodvlieg is verboden :)

http://www.fischereiverein-traunstein.de/kartenausgabe

Wat is dan het verschil tussen een wit zalmeitje en een broodvlieg? Weet je zeker dat zalmeitje mag?
En, als je de regels wilt omzeilen; gebruik een frietvlieg!!! Doet het vaak erg goed in stadswater met grote forel.