Polderwater

Started by HappyFisherman, November 26, 2011, 23:18:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Vandaag was het dan (eindelijk) weer zover, er mocht weer gevist worden met de monitoringsploeg van de federatie. Alle vrijwaringen, vergunningen, enz, enz, enz waren geregeld. Je wordt als vrijwilliger tegenwoordig zo als crimineel aangezien, waarbij de boete zo maar kan oplopen tot 19.000(!!!) euro... Oh ja, + in beslag name van de boot, vistuig, trailer en je eigen auto!

Het watertje dat we van het waterschap mochten afvissen lag vlak bij "de koperen hoogte" nabij Zwolle en na een beetje zoeken waar de boot er het beste ging, kon het vissen beginnen. Vaarten zoals bij de afgelopen snoektour, dus dat MOEST wel een paar dikke monsters opleveren! We hebben vandaag drie trajecten bevist, zowel met de zegen (voor de vis die in het midden zit) als electrisch en de vangsten vielen me dik tegen!
Geen enkele dikke snoek in het netje(alleen een 70er op de kant door maaiwerk) maar verder geen heel aparte zaken. Wel mooi was de diversiteit die je vangt, waarbij soorten zoals een bermpje of een modderkruiper, je met een hengel niet te zien krijgt wel naar boven komen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

volgende keer ff regelen dat je op de plas van de koperen hoogte mag vissen met de monitoringsploeg. voor alweer een heel antal jaartjes terug toen ik er werkte mocht ik er vissen. kheb er hele mooie karpers gevangen. de plas is wel erg diep.