zieke karpers?

Started by zournas1, April 21, 2013, 21:02:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zournas1

Ipv "zwabberen met de lat"ben ik vandaag maar eens gaan vissen met de vliegenhengel...Onderweg zie ik een karpertje zwemmen als ik hem van dichtbij zie , ziet ie er niet goed uit.Ik kan em zo uit het water scheppen.Heb in dit water al een paar andere karpers gezien die er zo "vies"uitzagen en vanmiddag zag ik ook al een dode karper drijven en eentje op de bodem liggen.Zou dit een karperziekte zijn want zover ik weet heeft dit water een groot en gezond visbestand..


[attachment deleted by admin]

MartinT

Ziet er niet best uit, even melden bij de HSV misschien?

W3stland

Had van de week hetzelfde, die dreef een dag later aan de kant.. Geen idee hoe het komt..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Gerrit72



Na de winter zie ik dat wel vaker.
Heb geen idee hoe dat komt.
Melden is altijd goed, misschien hebben zij er wel een verklaring voor.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jan visser

hier precies hetzelfde op een ondiep stadswater met helder water. Karpers en winde zien er slecht uit en een aantal dode.
Daarentegen zien de ruisvoorns, baarsjes (en het enkele kleine snoekje) dat ik vang met nymfen op de vliegenlat er kerngezond uit.
Wellicht zijn de inheemse soorten beter bestand tegen de lange winter?

zournas1

Vanmorgen weer drie dode karpers zien drijven.Het water staat ook erg laag,stroomt niet en ziet er smoezelig uit.Heb er maar ff een mailtje uitgedaan naar de locale visvereniging en de HSV.Ben benieuwd.

Rick

Als je er 1 hebt geschept vergeet dan niet je net goed uit te spoelen voordat je 'm weer op een ander water gebruikt.. ;)

zournas1

Heb em geschept met mijn handen.Gelijk naar huis gegaan en gedesinfecteerd ;)

W3stland

Heb t idee dat hey een schimmel is.. Misschien hebben ze een lage weerstand na deze lange winter..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."