wie weet wat dit is??

Started by sjoerd, February 16, 2016, 10:00:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Ik ben benieuwd wie weet wat voor  apparaatje dit is. Ik kreeg het van zoon Menno.
Later zal ik vertellen wat het is en hoe je het kunt maken maar ik  ben eerst nieuwsgierig wie het kent en weet wat de funcie ervan is.
Erg handig kan ik alvast verklappen.


gr Sjoerd

Gert

Ja, ik weet het - zag dat laatst bij William en Marry, die liepen ook allebei met zoiets, maar dan niet zelf gemaakt.
Zal het nog maar niet verklappen, zodat de rest er ook nog even op kan stoeien.

(o ja, en het is GEEN kunstgebit  ;D)

BV

Ik denk dat de tip elders op het forum te vinden is , en je het er ook magnetische versies van

JB

#3
Quote from: BV on February 16, 2016, 10:26:11
Ik denk dat de tip elders op het forum te vinden is , en je het er ook magnetische versies van
Magnetische versie  :o heb jij metalen hengels dan  ;D

Heb de originele versie, hengel blijft daar goed in zitten. Denk in deze zelfgemaakte ook wel  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Mike

Smith Creek maakt allemaal van dit soort handige gadgets.

Zelf vind ik deze erg functioneel.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Quote from: JB on February 16, 2016, 10:31:26
Magnetische versie  :o heb jij metalen hengels dan  ;D

Ik gelukkig niet in ieder geval, anders ben ik 'm mooi kwijt als Bart langsloopt ;D

jo flyfishing

Verleden jaar heb ik er zo eentje op de beurs in Roselies gekocht.

http://www.smithcreek.co/rod-clip.php

Ik gebruik het tijdens verplaatsingen op gladde stenen in Europoort.
Heb een keer bijna m'n hengel gebroken toen ik onderuitging en ik de hengel niet losgelaten had (ging te snel)

Nu de hengel dus niet meer in de hand...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

ik heb dat smith creek ding ook. echt heel fijn als je tot je middel in een rivier staat en je je handen vrij wilt hebben om een vliegje te wisselen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

BV

Magnetisch om de houder tegen de deur van je auto te  plaatsen en dan je hengel toch in het foam-deel te duwen terwijl je de koffie uit de auto haalt...

goswit

Plaats je deze dan aan de binnenkant van de deur   BV ??? :P :)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Bone F

Leuke toevoeging aan dit forum....een puzzelrubriekje!
Het werd toch al een beetje matjes >:(

HappyFisherman

Quote from: Bone F on February 16, 2016, 22:54:40
Het werd toch al een beetje matjes >:(

Doe daar dan wat aan Frans ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV


goswit

Volgens mij heeft Jan er een met zuignappen voor op de auto. Pracht systeem . Moet op forum ergens een foto staan .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gerrit59

Klopt Gos,

Volgens mij heb ik die op foto's van de afgelopen snoektour zien staan.

Gerrit


Bone F

Quote from: HappyFisherman on February 17, 2016, 07:30:03
Doe daar dan wat aan Frans ;)
'K doe mijn best ik zit al op 10% van jou! ::dance::

sjoerd

Nou mensen,
sommigen wisten inderdaad al wat het was. Een handig tooltje om je hengel aan te hangen tijdens het vissen zodat je beide handen vrij hebt om bijv een vis te onthaken of een foto te maken.
Deze hebbedingetjes zijn inderdaad te koop maar kosten dan dacht ik een dikke 30 euro. Maar je kunt ze best zelf maken.
Wat je nodig hebt is een stukje aluminiumbuis of pvc buis  van circa 4 cm doorsnede. Daarin zaag je een brede  gleuf ( je hengel moet er immers inpassen en vervolgens lijm je in het buisje een stuk op maat gesneden stevig foam waarin ook weer een gleuf is uitgesneden. Tenslotte nog een musketonhaak met een oogje bevestigen aan het tooltje en klaar ben je.
Het voordeel van dit tooltje is dat je deze aan je visjack kunt bevestigen of aan je waadriem etc. Je bent dus niet gebonden aan het lusjes systeem wat je aantreft bij een vliegvisvest.Dus ook zonder vliegvisvest kun je toch handig en veilig je hengel even opbergen. Mits goed gemaakt kun je er zelfs een zwaardere vliegenlat goed in vasthouden. Ik doe dat nu zelfs met mijn zware streamerhengel!
Dit zou toch (hopelijk) het einde moeten betekenen van al die debiele foto's( ja sorry ik blijf dat helemaal niks vinden) met visser met hengel in de mond. Moeten die vissers dit item natuurlijk wel hebben gelezen.

gr Sjoerd


Bone F

Toch zou ik een extra zekerheid aanbrengen voor het geval ie er tussen uit glijdt, dat zou je een hengel kunnen kosten. Misschien iets aan je startoog haken?

Rossie69

zekers handig.
ff vannacht iets proberen op werk :)

::goodjob::

sjoerd

Quote from: Bone F on February 20, 2016, 00:35:05
Toch zou ik een extra zekerheid aanbrengen voor het geval ie er tussen uit glijdt, dat zou je een hengel kunnen kosten. Misschien iets aan je startoog haken?

Indien goed gemaakt, wordt de hengel echt goed vastgeklemd door het foam.

Menno_siemensma

Mag ik ook gokken? :P

Ik zag die voorbij komen in een video en leek me uitermate handig, helemaal omdat je in de sneller stromende rivieren 4 paar armen nodig kan hebben zonder dat je de hengel onder een van de armen vast moet houden. Ik had nog een stuk alum buis van een oud rolgordijn en even wat schuim en rubberlijm ervoor gehaald. kosten 0,5m2 schuim 1,- en lijm 9,- per tube. haakje had ik nog wel over om hem ergens aan vast te maken. Al met al heb ik nog steeds materiaal voor 5 of zes stuks na 2 gemaakt te hebben in ong een uurtje werk. Stuk goedkoper dan 30,- per stuk kopen, al werken die ongetwijfeld nog wat beter.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.