Vliegenlijn vast

Started by bij, August 31, 2011, 22:08:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Waar ik het meeste last van heb als ik langs een oever vis dat de vliegenlijn vast zit aan allerlei planten die langs de oever groeien.
Hebben jullie daar geen last van? Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Gertjan

Sieger

Voor de lijn die je binnenstript zou je een lijnmandje kunnen gebruiken ( zo'n ding om je middel) dan komt die in elk geval niet meer vast te zitten.... De lijn die je uitwerpt.... Tsja ... Of tussen alles doorgooien of een andere plek zoeken met minder rommel....

Klinkt lullig, maar ik heb er ook nog vaak last van. (zowel aan de voor asl achterkant....)


Sieger

bij

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.
Ik heb wel eens foto's gezien van iamand met zo'n mand, ik vind dit nogal raar staan. Zeker als je weet dat je nog niet goed kunt werpen. Jij niet?

Sieger

Nee dat maakt mij ook niet zoveel uit.... Het is best wel ff wennen, maar het beschermt wel je lijn... Ook als je op zand of stenen staat. En wat dacht je van je eigen schoenen die er steeds op staan...

In stromend water zijn ze ook wel makkelijk, dan drijft de lijn niet steeds daar waar jij hem niet hebben wilt....

( klinkt goed hè, zal er zelf ook eens een kopen... :) )


Sieger

Sieger



Sieger

bij

Grappig je hebt er zelf ook niet één. Volgens mij kosten die mandjes rond de 40 euro. Dan is zo'n ikea mand stukken goedkoper en ook niet zo groot!!


Inderk

Wil je geen last hebben van planten waar je vliegvislijn in vast blijft zitten.......
Dan moet je wachten totdat de slootkanten gemaaid zijn.  ;D

Ik vang meestal niet alleen vis maar ook planten!
Fluitekruid, veldzuring, brandnetels, wilgentakjes, riet en ander spul waar mijn achter blijft haken tijdens het werpen.

Een mandje zo ik alleen maar gebruiken voor als er grote afstanden geworpen moet worden en als je in het water staat.
Planten zijn een part of the game bij het vliegvissen.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Bert J.

Stripmandje is een goede bescherming van je vliegenlijn. Staat niet charmant, nee.
Ik gebruik hem op de IJssel, aan de oostzee en straks op de zeebaars.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

harlin

Tegenwoordig heb ik een schepnetje tussen een riem gestoken.
De steel is 60cm lang en uitschuifbaar tot 1,2m.
Je kan ook een langere,zwaarder steel doen maar dan zit ie niet lekker in balans.
Deze gebruik is als "stripmandje", heb je gelijk een schepnet als je wat vis moet scheppen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Quote from: Inderk on August 31, 2011, 22:57:41
Wil je geen last hebben van planten waar je vliegvislijn in vast blijft zitten.......
Dan moet je wachten totdat de slootkanten gemaaid zijn.  ;D

En dan krult ie keurig om die ENE stengel die is blijven staan... Doe je niks an, gewoon doorgaan :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

dartmayor

Ik zit regelmatig vast in de planten of ik sta op de lijn en het went vanzelf.

Wat niet went zijn die stomme bomen die altijd in de weg staan.  ;D
Ook al staat er maar 1 boom dan weet ik deze nog te vinden.  ::)
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Patrick(WF)

Tijdens het binnenstrippen je lijn in grote lussen in je hand houden
kan ook de oplossing zijn.   ;)
Groet Patrick

Plantje

Haha! Hier gewoon hetzelfde hoor!

En je vliegje dat bij het werpen net dat ene stengeltje dat voor je nog overeind stond raakt! :(

Vliegvissen heeft voordelen, maar ook zeker nadelen! ;)

hendri

ze moeten alle slootkanten enzo gewoon betegelen, en dan ook meteen zo maken dat je makkelijk en veilig bij het water kan. zijn 2 problemen in 1 keer opgelost. ;D ;D

want het vast zitten van je lijn is kl*te, maar langs een mooie sloot staan vissen en niet bij het water kunnen om je (snoek bij de kieuwen) vis te grijpen is wel net zo kl*te!

lord4163

Quote from: Sieger on August 31, 2011, 22:33:53
Nee dat maakt mij ook niet zoveel uit.... Het is best wel ff wennen, maar het beschermt wel je lijn... Ook als je op zand of stenen staat. En wat dacht je van je eigen schoenen die er steeds op staan...

In stromend water zijn ze ook wel makkelijk, dan drijft de lijn niet steeds daar waar jij hem niet hebben wilt....

( klinkt goed hè, zal er zelf ook eens een kopen... :) )

Ja vind ik ook irritand, maar ik haal het altijd direct van de reels af.

bij

Quote from: dartmayor on September 01, 2011, 08:43:23
Ik zit regelmatig vast in de planten of ik sta op de lijn en het went vanzelf.

Wat niet went zijn die stomme bomen die altijd in de weg staan.  ;D
Ook al staat er maar 1 boom dan weet ik deze nog te vinden.  ::)


gelukkig blijven die bomen niet aan je lijn hangen, dat lijkt mij ook erg lastig

bij

Als ik alles zo lees dan ben ik gelukkig in elk geval niet de enige die er last van heeft. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen. Mijn werpkunsten zijn nog niet best.
Ik moet maar eens bij de blokker, xenos of action kijken, of ze net zo'n mandje hebben als bij de ikea.

hendri

voor dat ik een bb had dacht ik nog dat het werpen vanuit de bb wel makkelijker zou gaan maar niets is minder waar, ook in de bb heb je gespen en waadpak en weet ik het allemaal waar die lijn achter blijft hangen. beste optie is een spinhengel 8) 8) 8) helemaal geel last meer van losliggende lijn hahaha

Rossie69

zow hee dat is topic vervuilling Hendri spinhengel,ja is het zo erg jonge met je.

Maar dat wat Harry zegt je schepnetje gebruiken is een goed middel,ik heb het de afgelopen vakantie ook op die manier gebruikt,ving toch geen grote vis  ;D dus had ik het net ook niet nodig hahaha.

maar het idee zelf had ik gezien van de vrouw van william(porper)

werkt perfect.

ja en planten nou daar kun je tijdens je vis dag flink ruzie mee hebben.
Ovm helemaal,rot stenen.
en dan denk je dat je de boel los trekt,niet doen,kost je je lijn.


harlin

Quote from: Rossie69 on September 04, 2011, 13:42:16
maar het idee zelf had ik gezien van de vrouw van william(porper)
Vraag me nu af van wie die het weer heeft.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

ach het werkt,maakt het niet meer uit ja.

das meer werk ,voor later voor die geschiedenis gravers

het werkt ja :)