Morgen naar het ovm, graag tips.

Started by jackoss, October 23, 2012, 09:06:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jackoss

Morgen om zeven uur vertrekken we naar Oostvoorne. Als er iemand mee wil vanuit Oss ff een pb sturen. Verder graag tips waar en hoe. Vast bedankt groeten Jack.

Jasper

Zet een polaroid op, blijf goed kijken, werp op kringen of liever ervoor, vis de hele dag geconcentreerd, leg nooit je hengel weg zonder een steen erop, praat met andere vissers. Vis eerst het dijkje af waar je op wilt staan, loop zo weinig mogelijk over de dijkjes,vis extra secuur op overgangen zand/groen. Succes!

hendri

heey jasper, als je zo weinig mogelijk over de dijkjes wil lopen, waar moet je dan lopen? of loop jij veel door het water ipv op de dijkjes?

vliegvisgek


acer 1

hoi jackoss,
heb er wel eens gevist,heb ondervonden dat je niet traag genoeg kunt strippen
gr berrie

hendri

Quote from: vliegvisgek on October 23, 2012, 16:37:29
haha hendri is wakker goeie man

ik bedoelde het bloed serieus jeroen, ik vraag me af hoe jasper dan op de stekken komt. als je bij de loswal rechts het dammetje op gaat en je loopt die helemaal uit, dan kom je bij die doorgang, nou hoe kom je daar als je dan zo min mogelijk over de dammetjes gaat. ben ik erg benieuwd naar, want ik vind dat een daalders mooi plekkie.

Sieger

Volgens mij bedoelt Jasper dat je eerst het water langs de dam goed af moet vissen voor je erover loopt... Zo lees ik het in elk geval.... Klopt ook wel.... Veel mensen (ik ook) stappen direct naar de kant, het water in, een dam op zonder te beseffen dat direct rondom die plekken ook gewoon vis kan liggen....

Zoiets...  ???


Sieger

vliegvisgek

Quote from: hendri on October 23, 2012, 18:30:43
ik bedoelde het bloed serieus jeroen, ik vraag me af hoe jasper dan op de stekken komt. als je bij de loswal rechts het dammetje op gaat en je loopt die helemaal uit, dan kom je bij die doorgang, nou hoe kom je daar als je dan zo min mogelijk over de dammetjes gaat. ben ik erg benieuwd naar, want ik vind dat een daalders mooi plekkie.

goed man waren beetje lollig vandaag vandaar mijn reactie hendri  ;)

hendri

ja Sieger, dat gedeelte snap ik wel, maar als je een dammetje af wilt vissen, of een doorgang. dan zul je er toch eerst moeten komen. dus hoe ga je dan naar de volgende stek? als je eenmaal op het dammetje staat moet je niet te veel bewegen en lopen, want die grote rakkers weten donders goed wat het betekend als die steentjes rammelen. dus hoe kom je verder als je eenmaal op de dam staat en dit stuk heb afgevist?

@jackoss, ik weet niet of ik je toppic vervuil, maar ik denk dat je cker je voordeel kan doen met deze vragen en anders wel met de antwoorden als die komen. ;)

MarcelN

Ik kom nooit op die dammetjes, vis er wel tegenaan vanuit het water en ze zwemmen om je heen en inderdaad, als het rammelt weten ze genoeg.
En anders...blijf laag en traag en vis voor je uit waar je heen loopt, het is net als bij de snoeken, ze liggen langs de kanten.
suck6

Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

jackoss

Allemaal alvast bedankt. Ga mijn best doen morgen verslag volgt. Groeten Jack.

jur606

#12
hoe je zonder dammen lopen er komt )belly boot of kajak.
Zelf wel wat vraagjes.

toch wel interesse om daar heen te gaan met de vliegenhengel en kajak
Met welke vliegen, en hoe te vissen in dit jaargetij als het nu al kouder wordt?

(wil als het even kan ze zelf binden dus ja materiaal e.d., moet ook besteld worden maar lekker met kale kajak en vliegenhengel op pad
beetje driften op de wind en afvissen van de dammentjes?

Ben benieuwd OVM is redelijk dichtbij voor mij :)



Jasper

Quote from: hendri on October 23, 2012, 18:30:43
ik bedoelde het bloed serieus jeroen, ik vraag me af hoe jasper dan op de stekken komt. als je bij de loswal rechts het dammetje op gaat en je loopt die helemaal uit, dan kom je bij die doorgang, nou hoe kom je daar als je dan zo min mogelijk over de dammetjes gaat. ben ik erg benieuwd naar, want ik vind dat een daalders mooi plekkie.

Over het fietspad of via een binnenbak, bijvoorbeeld

hendri

en euh jasper, als je dan op het diepe wil vissen, dan vis je eerst het dammetje af, dan klim je er op en dan wel gewoon vanaf de dam naar het diepe vissen?

Jasper

Quote from: hendri on October 24, 2012, 12:32:31
en euh jasper, als je dan op het diepe wil vissen, dan vis je eerst het dammetje af, dan klim je er op en dan wel gewoon vanaf de dam naar het diepe vissen?

Precies. En de eerste worpen naar buiten maak ik voordat ik het dammetje opklim, dus ik sta dan tegen het dammetje aan en vis alvast naar buiten een waaiertje kort voor het dammetje aan de buitenkant

hendri

ok, volgende keer ga ik cker op die manier proberen. dankje voor info.
maar dan nog wat, als je vanaf de binnenbak daan de dammetjes gaat, wordt het eerst dieper vlak bij de dam, er zijn toch ook van die plekken waar het ondieper is waar je de dammetjes dan op kan? hoe zijn die plekken te herkennen? ik ben niet heel lang en soms is het voor mij toch wel verrekte spannend ook bij de doorsteekjes van dam naar dam zeg maar. ;)

Jasper

Die plekken zijn soms herkenbaar aan een vissersbordje, soms aan een onderwaterdammetje haaks op de dam.
Anders moet je als vuistregel aanhouden: ca. 3-4m vanaf de kop van een dam kun je er vaak oplopen. En ja, ik weet dat van bijna elk dammetje, maar dat is nu zo lastig uitleggen.

Rossie69


hendri

jasper bedankt voor de vuistregel die ga ik ckers onthouden.

@rob, ik denk dat je dan binnenkort wel een pbtje krijgt. ;) ::goodjob::