Mijn wapen arsenaal voor volgende weken voor de platbekken

Started by FSCHAMP, October 12, 2014, 14:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik was dit weekend van wacht en heb wat nieuwe legale wapens aangemaakt om achter de platbekken te gaan in de volgende weekends, die komen.  Immers het zeebaarsseizoen loopt stilaan op zijn einde als ik zie welk weer het hier in België is.

Hier al twee foto's

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Nog enkele, ik hou nl. van zeer volle en levendige streamers.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

De laatste twee, ik hoop dat ze het een beetje gaan doen

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Kleurrijk arsenaal Gino :) Vissen met een #8 hengel?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

Afhankelijk van de stek wordt het mijn RPL 8400-3 (10ft #8) of mijn Airflo Bluetooth XT #8/9 9ft 4pc.  En hopelijk kan ik dan mijn eerste Nederlandse snoeken verschalken.  Belgische heb ik al genoeg gevangen, spijtig genoeg werd dit gezien door spin/kunstaasvissers en werden ze daar allen de kop ingeslagen voor consumptie.  Ik heb er dan ook voor gekozen om geen lid meer te worden van deze witvis club en ik heb me gelijk een Nederlandse vergunning aangeschaft, maar heb er nog niet op snoek gevist.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Slechtvalk

Mooie streamers Gino, laat die kroko's maar komen  ;D. Vis je aan de Belgische kust op Zeebaars ??

johan


FSCHAMP

Quote from: Slechtvalk on October 12, 2014, 15:44:40
Vis je aan de Belgische kust op Zeebaars ??

Neen, ik vis tot op heden uitsluitend in Europoort gebied, maar misschien is dit wel iets voor volgend jaar. De afstand tot de kust in België of het Europoort gebied in Nederland is bijna het zelfde voor mij (woonachtig te Tremelo, het dorp van Pater Damiaan). En waarom Europoort? Wel ik ben door iemand van het forum hier geïntroduceerd in het zeebaars vissen. Ik weet echter wel al een stek in België, waar ik het in de toekomst ook eens kan proberen. Misschien volgende zomer tijdens een uitje naar zee met de familie. Hier wordt vooral vanaf golfbrekers op het strand gevist.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72

 ::goodjob::

Mooie streamers! Die lusten de (Nederlandse) snoeken wel  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

Mooi clubje streamers Gino,die zal mama esox zeker lusten! ::agree::

Gerrit59

Mooie creaties Gino, die gaan zeker snoek opleveren!

FSCHAMP

ik hoop het  :) :) :)

En allen bedankt voor de fijne feedback.

Ik ga ook nog een aantal EP streamers maken, misschien maak ik daar ook nog wel foto's van.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Tight lines!!

Gert

Ik heb de complete Muppetshow voorbij zien komen  ::goodjob::

Rossie69


merijn1982

Gister nog een snoeksnoepje geknoopt. Driedelig met dubbele haak en een ratel er in. Ongeveer 23 cm lang



Tight lines!!

Slechtvalk

#17
Ziet er super uit :) en mooi bewegelijk.


Gerrit59

maar Merijn: het onthaken van vooral een kleinere snoek bij dergelijke streamers vind ik lastig, zo niet een probleem. Ik heb ze ook vaak gebonden, maar ben er daarom een beetje van af gestapt. Ik ving er steeds de wat kleinere snoeken op en die duiken er meestal als een dolle op met als gevolg: diep geslikt. Maar misschien heb jij andere ervaringen.

merijn1982

Hey gerrit! Ik heb juist de ervaring dat de kleintjes juist missen op de grotere streamers met enkele haak. Heb nog geen nare situaties mee gemaakt qua slikken. Heb vis altijd wel redelijk voorin gehaakt ( als ze voor de voorste haak gaan hangt de achterste er geregeld buiten )
Tight lines!!

Joost S.

Kundig hoor. Hey, ik lees wel eens over streamers, dan hebben ze het over halve kippen.

Is dit zo een streamer die daarmee bedoelt wordt? Of zijn die nog groter?

wouter veuger

mooie streamert merijn! goeie kleurcombo ook waar ik altijd graag mee vis.

afgelopen winter heb ik ook veel gevist met meerdelige streamers met 2 haken,omdat ik op enkele haken ook erg veel missers had.
dit ging goed,maar leverde ook weer veel snoek op met achterste haak helemaal achterin de strot,met een goede onthaaktang weliswaar geen probleem om te onthaken,maar toch ook niet ideaal.

de afgelopen maanden heb ik een aantal streamers gebonden met de feitelijke streamer op een shank (maak ik zelf van 0.8 mm verenstaal)
en de enkele haak (gamakatsu f314 maat 2/0) daarachter,met de punt omhoog.

afgelopen weken enkele snoekebeesten op kunnen vangen en die zaten allemaal mooi voorin gehaakt in de bovenkaak.
doordat de haakpunt naar boven wijst kun je hem ook nog relatief gemakkelijk door de plantjes vissen zonder vastlopers.


MarcelN

Da's wel een goed idee Wouter, ik heb de gehele week al staartbijters en vandaag kwam ik Perry tegen, die zijn sleutels zocht... ::) , en gebruikte ik een streamer met haak erachter, laat die snoek nu net aan de voorste zitten :o waar haal jij dat 'verenstaal'? Ik wil dat ook wel maken zoiets, vind het maar niets als ze er overheen schuiven zo, nu zat die gelijk voor in de snavel, maar soms......en ik moet die greep nog eens leren, gelukkig had ik Perry ;)

wouter veuger

Hoi Marcel, verenstaal voor de spinnerbouw bestel ik meestal bij lureparts.nl,
0.8 mm vind ik ideaal om shanks te maken,niet te dik waardoor het onnodig zwaar wordt,maar niet zo dun dat het steeds buigt.


Je knipt een stukje af van ongeveer 10 cm,dan maak je aan beide kanten een oogje met een rondbektang,alleen je maakt ze niet dicht.
Op het ene oogje schuif je de haak,en vervolgens zet je het zaakje met datzelfde oogje in de vise.

Vervolgens bind je de shank dicht met binddraad en een likje secondelijm,en kun je de streamer binden.


Je kunt natuurlijk de shanks ook kant en klaar kopen,maar zo'n zakje vind ik wel erg prijzig.