even voorstellen

Started by bert uit alverna, December 15, 2017, 14:42:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bert uit alverna

hallo daar  ik vandaag vrij, en een tijd geleden lid ben geworden,  zal ik mij maar even voorstellen

ik ben Bert en kom uit alverna bij Wijchen 
en ben bijna 65 jaar  en reeds velen jaren lid van de vliegvisclub de kokerjuffer
de laatste jaren heb ik het vliegvissen verwaarloosd door het druk te hebben met een andere hobby , oldtimer  motoren Suzuki GS 850  deze heb ik inmiddels allemaal verkocht ,om meer tijd te krijgen om te gaan vissen, zowel met de vlieg als met de vaste hengel
eigenlijk als ik het goed na denk  ben ik minder gaan vliegvissen toe mijn vaste maat is overleden
wel trouw de club avonden bezocht die altijd reuze gezellig zijn of  er wel of niet gebonden wordt  , ook heb ik samen mat andere leden van de club bind demo s gegeven op fairs ,er heeft laats nog een stuk in het VVV blad gestaan over onze club de kokerjuffer
ik heb begrepen dat reeds meerderen leden van onze club op dit forum zitten
nu wat over mij zelf,  ik vis uitsluiten met Fenwick vliegvishengels ,binden doe ik op een Norvise , dit zijn niet de alle daagse spullen die je tegen komt bij andere vliegvissers, maar mijn heel goed bevallen
vliegvissen doe ik meestal in de omgeving van Wijchen en Nijmegen, daar ik volgend jaar bij leven en wel zijn met pensioen mag , ben ik het vliegvissen weer gaan oppakken
ik ben nu actief mijn oude visstekken aan het bekijken, hoe het daar met de visstand is ,je gooit een paar stukjes brood op het water en ziet van zelf wat er gebeurd
mijn vlieg vis uitjes gaan naar de berenput bij Putten, waarom daar ten eersten nemen wij de forel nooit mee die die delen we uit aan de andere vissers,  lekker goedkoop en je heb de ruimt om daar met je vliegen  en nieuw materialen  te experimenteren
voor het mooie  en echte vliegvissen gaan we naar de kromme rijn bij Bunnik pracht water toch goed stromend met een leuk vis bestand en een mooi pad er langs
favorieten vliegen  de droge vlieg iets mooiers kan ik mijn niet voorstellen
nu heb ik het geluk  dat mijn zoon ook vlieg vist , maar in Medemblik woont ,dus als we kunnen vissen spreken we iets in het midden van het land af om daar samen te vissen
nu hebben we geluk met de nieuwe bijlage van het VNV blad waar zeker wateren in zitten die we volgend jaar gaan bezoeken ,maar goede tips altijd welkom
zo ver genoeg  ik hoop op de  binddag te kunnen komen en daar met andere leden tips uit te kunnen wisselen en voor al natuurlijk een gezellige dag te hebben

gr Bert uit Alverna

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum Bert.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Gerrit59

Welkom op dit forum!

Gerrit

Scaramouche

Welkom, en gelijk een goeie eerste post!  :D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

Welkom Bert
Ik hoop voor je dat je stekken het nog steeds goed doen want resutaten uit het verleden ............ ;D

goswit

Welkom.   Welke Fenwick heb je ?.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

bert uit alverna

op de vraag welke Fenwick ik in mijn bezit heb hierbij de lijst

wcf 1007/8 2e          7/8
ryf  907 9 .7 3  3/4    7
gff  905-2  9 3  1/2    5 hmc
hmxf 805-2   8 2 3/4  5
tekst ie weg  210 7 3/4
als reels heb ik er ook Fenwick bij  zitten even ver weg om op te zoeken wel type  maar bij elke hengel zit de bij passende rail
deze heb ik uit gezocht door ze zelf te testen
zoals ik al bij voorstellen schreef ze moeten je liggen

gr bert

Raymond

::wtf::

JEVDE

Welkom Bert! Hoop dat je weer veel plezier gaat beleven aan het (vlieg-)vissen. Vis in de zomer zelf ook regelmatig in de Kromme Rijn met de droge vlieg. Niet altijd even makkelijk, maar als het goe dloopt dan is het ook  zeker heel mooi. Wie weet tot aan de waterkant!

jevde

Th vd Poll

Hey Bert,

Leuk dat je meedoet  :)