Even voorstellen

Started by Sjaalaf, June 08, 2017, 22:44:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaalaf

Goedenavond,

Mijn naam is Henk-Jan een acherhoekse slager die woont in Amsterdam en werkt in Amstelveen.
Ik ben in het verre westen terrecht gekomen door mijn vriendin die persee in Amsterdam wil wonen. Nu mis ik de rust en natuur een beetje om mij heen als je vanuit een dorpje in de achterhoek verhuisd naar de grote stad. Ik ben dan ook steeds meer in de (extreem platte) omgeving buiten de ring te vinden veelal gewapend met min vliegenstok in een sloot of in zee. Op zee gebruik ik ook strandhengels maar als het weer het een beetje toelaat sta ik in het water naast de pier met m'n streamertje😏.

Ik hoop hier op het forum meer op te steken van mijn onlangs weer nieuw leven ingeblazen hobby en mensen te ontmoeten en te spreken om leuk te vissen en te kletsen.

Wellicht krijg ik zelfs iemand zo gek om menwat mooie plekjea rond Amsterdam te laten zien en me wat tips te geven over mijn vissen

Groetjes

Henk-Jan

HappyFisherman

Welom en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Scaramouche

Welkom Henk-Jan,

Tussen A'dam en zee kom je al langs aardig wat stekkies. In de buurt heb je sowieso al Ronde Hoep, Spaarnwoude, Botshol, Twiske en talloze polderslootjes om uit te pluizen
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Sjaalaf

Quote from: Scaramouche on June 09, 2017, 14:39:28
Welkom Henk-Jan,

Tussen A'dam en zee kom je al langs aardig wat stekkies. In de buurt heb je sowieso al Ronde Hoep, Spaarnwoude, Botshol, Twiske en talloze polderslootjes om uit te pluizen

Hey bedankt voor je reacie! Het twiske heb ik nu een paar keer geprobeerd helaas zonder succes. Misschien dat ik wat meer naar acher moet gaan om de vis te vinden. En vaak ligt de vis wat te ver om bij te kunnen. Ik ga die andere plekken ook zeker eens proberen

Gerrit59

Welkom op dit forum

Gerrit

Gert

Welkom Henk-Jan.
Ik woon in Amstelveen en vis vaak in de Middelpolder, een mooi gebied tussen Amsterdam en Amstelveen. Al geweest?
De voorntjes moeten zo langzamerhand wel weer los zijn. Maar er zit vanalles. 's Winters ga ik er ook regelmatig snoeken met de streamer.
En heb er 2 jaar geleden een forumdag georganiseerd.

Groet,
Gert

Beertje

Welkom Henk-Jan. Van de mooie achterhoek naar Amsterdam! da's geen beste ruil, Maar ja, de liefde hé, dan doe je wat.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Sjaalaf

Quote from: Gert on June 09, 2017, 20:46:47
Welkom Henk-Jan.
Ik woon in Amstelveen en vis vaak in de Middelpolder, een mooi gebied tussen Amsterdam en Amstelveen. Al geweest?
De voorntjes moeten zo langzamerhand wel weer los zijn. Maar er zit vanalles. 's Winters ga ik er ook regelmatig snoeken met de streamer.
En heb er 2 jaar geleden een forumdag georganiseerd.

Groet,
Gert

Hey Gert,

Bedankt voor de tip! Ik ben daar nog niet geweest maar het is bijna naast m'n werk dus ik fa er zeker even kijken.

Sjaalaf



Mijn allereerste vis op de vlieg!

Ps. Sorry voor deze post maar ben heel blij dat ik eindelijk in nederland iets heb gevangen op mijn hengeltje!

gijsie20

Hoi Henk jan,

Welkom hier! En top, die eerste vangst zal vast smaken naar meer!

FSCHAMP

 ::welkom:: Henk Jan en nog veel lees- en vangstplezier hier.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjo

Welkom Henk-Jan! Ik woon in het zuidelijkste zuiden en kan je geen stekkentips geven of vistechnisch adviseren. Mijn tip zou zijn: sluit je aan bij een vereniging.
Veel plezier in dit gekkenhuis!

Groet
Sjo
Let the fly be with you....

MichelG

#12
hey Henk-jan, allereerst welkom!:)

Ik woon zelf in Diemen-Zuid en herken me zelf wel in de struggle die je doormaakt haha. Een paar jaar geleden woonde ik in Zeeland, dus toen ik hier kwam wonen stond ik ook wel ineens voor de vraag waar ik (liefst in een rustige omgeving) nog een lijntje kon strekken. Ook ik ben natuurlijk nog steeds op zoek naar nieuwe stekken, maar wil best vertellen waar ik zelf over het algemeen heen ga. Wellicht helpt dit jou een beetje op weg en wat informatie uitwisselen kan nooit kwaad denk ik. Ik ben in de afgelopen drie jaar namelijk nog maar 1 x een andere vliegvisser tegen gekomen, en hier op het forum is er ook vrij weinig concreets te vinden over stekken in en rondom Amsterdam. Ik ben zelf als student beperkt tot mijn fiets en een scootertje, dus gebieden als het Twiske vallen eigenlijk al wel buiten mijn mogelijkheden.
Zelf ga ik redelijk vaak achter de voorntjes aan in het gebied tussen 'APGS Amsterdam' en 'Tuinpark Dijkzicht', links van de A2. Na even op maps gespiekt te hebben denk ik dat dit wel vergelijkbaar is met de Middelpolder wat eerder genoemd is. Hier ben ik zelf echter nog niet geweest maar dat staat voor binnenkort op de planning!:)
In de sierwateren van Zuid-Oost (Mandela-park, Bijlmerweide) zijn met mooi weer zeer veel cruisende brasems en karpers te spotten, deze heb ik echter nog niet weten te foppen met de vlieg.
De grote wateren vind ik ook interessant maar die zijn wel lastig, het is daar echt zoeken, zoeken, zoeken. Op de Oudekerkerplas vis ik op snoek en brasem, op de Nieuwe Meer snoek en baars, Gaasperplas op flinke voorns, snoek, en baars. Daarnaast ook wel eens met een sinktip in de Houthavens op baars, hierbij is een zinkende lijn denk ik wat makkelijker maar die heb ik helaas niet. Ik maak dus over het algemeen gebruik van een sinktip en een beetje geduld om de streamer diep genoeg te krijgen;) Hier sta je echter wel langs een industrieterrein, dus dat is misschien niet echt wat je zoekt.
Als je voor de natuur gaat, raad ik je aan eens een kijkje te nemen bij de Diemerzeedijk, op het gehele stuk vanaf Ijburg tot Muiden kom je meerdere mooie stekken tegen voor zowel witvis als snoek. Het mooiste vind ik zelf om in mijn waadpak het Ijmeer rond muiden te bevissen. Kraakhelder water, omringd door zwanen, ijsvogeltjes en loslopen de schapen op de oever, en dan ineens op die school winde te stuiten en die op zicht te bevissen. Dit is ook geen gemakkelijk water, ten eerste omdat je op sommige gedeeltes tussen de zandbanken in tot boven je knie?n weg kunt zakken in de modder, en daarnaast omdat zeker de grotere windes en de karpers die je daar soms ineens tegenkomt erg schuw kunnen zijn.

Ik hoop je zo een beetje op weg te kunnen helpen. Zeker voorntjes zijn in de meeste sloten en poldertjes wel te vinden, de grotere vissen zijn echter een stuk lastiger. In zeeland kon ik in mijn directe omgeving in een tijdsbestek van 2 uurtjes meerdere karpers vangen op de vlieg, zulk water ben ik hier helaas nog niet tegen gekomen. Ik zou zeggen doe je voordeel met mijn lange verhaal, en blijf vooral zelf ook lekker ontdekken. Als je nog mooie nieuwe wateren tegenkomt hoor ik het graag! :)

Groetjes Michel

guidogast

::agree::

Raymond

::wtf::