enquete VNV

Started by HappyFisherman, October 12, 2011, 14:37:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Zojuist een mail van een onderzoeksbureau over het VNV in het kader van mogelijke bestuurlijke veranderingen. De meeste vragen gingen over het VNV-blad en de kosten die daaraan verbonden zijn. Voor mij geldt dat dit blad de enige reden is dat ik lid ben en van mij mogen ze dus ook alle centjes die gegenereerd worden daar wel in steken :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Heb het net ingevuld, den er net zo over.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

DMeijer

Ik heb het ook ingevuld. Het blad op zich vind ik prima zo.
Het moet niet zo zijn dat redactieleden mooie snoepreisjes kunnen maken en daarover jaloersmakende artikelen gaan schrijven. Daarvoor wil ik geen lidmaatschapsgeld betalen. Loot bijvoorbeeld de aangeboden reisjes uit aan leden, die kunnen dan ook iets leuks over schrijven.
Wel vind ik dat er naast een mooi blad meer gelobbied moet worden over vliegvissen. Onze prachtige hobby heeft nog steeds een hoge grijze haren gehalte. (helaas behoor ik langzamerhand ook tot die groep). Dus meer lobby-en en niet door vissers, die sponsorbelangen hebben. Maar door vrijwilligers uit de vereniging. Er zijn genoeg leden te vinden die anderen willen delen in hun kennis en dit kan centraal georganiseerd worden.
Bijvoorbeeld zorgen dat er meer jeugd gaat vliegvissen. (geen gemakkelijke opgave) Zorg hiermee voor een basis voor de toekomst. Als je de jeugd erbij kunt betrekken, dan wordt er tegelijk iets gedaan  aan het onterecht kakineuze imago dat vliegvissen met zich meebrengt.

Marksman

Ik ben ook lid en heb de lijst ingevuld.
Dat redactie leden op reis gaan al dan niet betaald hoort in mijn ogen bij de functie, een bokser krijgt ook klappen.
Bedenk daarbij ook dat niet iedereen die op reis gaat een mooi stuk daarover kan schrijven met bijbehorende fotos.
Over het blad niets dan lof, informatief en mooi gemaakt.





Jan Bruins

Heb hem ook net ingevuld.

Ik vindt het een heel mooi blad  (volgens mij de enige in Nederland) en dit is dan ook de belangrijkste reden van mijn lidmaatschap.

Maar ik ben tegen gratis en gesponsorde reisjes voor de redactieleden. (belangenverstrengeling!)

Ook werkzaamheden uitbesteden bij bestuursleden lijkt me geen goede zaak.

Mijns inziens ging de enquete daar ook hoofdzakelijk over.

Ik ben het ook niet altijd eens met de gang van zaken, maar in elke vereniging vindt je wel wat.

Nee ik vindt het prima zo, een mooi blad van een vereniging die voor onze belangen opkomt.

Dat ze op landelijk niveau wat meer voor de vissende leden moeten doen lijkt me geen haalbare kaart, daarvoor moet je bij de lokale hengelsportvereniging of VLIEGvisvereniging zijn.

Laat de VNV dan de smeerolie tussen de diverse partijen en overheid zijn.

Jan


I don't drink water, fish f*ck in it...

goswit

Prima visblad  en zeer goed gemaakt . als 95 % van de leden daarom lid is ,is het blad goed. Persoonlijk vindt ik dat er meer geschreven moet worden over de omliggende landen ( Duitsland , Belgie , Frankrijk , de eur vakantie landen) , hoeveel mensen gaan er naar verweggistan.
Meer geld aan de leden spanderen, wat bedoelen ze hier mee , Feestjes geven ,ed?. sorry
Veel 55+ hebben geen pc , hoe moeten zij aan informatie komen.
Ik heb al veel buitenlandse bladen gelezen , dit is toch de mooiste.
Ik heb jaren lang in een bestuur gezeten , er wordt overal gerotzooit , alleen bij deze club hadden zij pech dat ik penningmeester was en ik toestemming moest geven voor uitgaven dat gaf regelmatig problemen .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Useless

Ik ben al zo'n beetje vanaf het begin lid maar vermoed dat je ingeschreven moet zijn voor de digitale nieuwsbrief wil je het enqueteformulier ontvangen.
Ik moet zeggen dat ik alleen maar lid ben omdat ik de moeite nooit heb genomen om op te zeggen. Het blad dat ze uitgeven lees ik nog maar heel zelden. Ik vind het niet bijster informatief hoewel ik moet zeggen dat het er wel altijd gelikt uitziet. In het verleden heb ik wel eens geprobeerd om een artikel geplaatst te krijgen want het was per slot van rekening een blad van en voor de leden.
In de praktijk kwam daar weinig van terecht. Het plaatsen van artikelen bleef voorbehouden aan de "happy few" en hoewel ik geen geweldige schrijver ben heb ik toch nog wel de arrogantie dat ik denk dat ik best in staat was om een leuk verhaaltje op papier te krijgen, maar helaas; je maakte geen schijn van kans.
Ik heb de indruk dat dit wel wat is verbeterd want ik zie nu met regelmaat verhalen van mensen die ik in het blad nooit eerder ben tegengekomen.
Van snoepreisjes heb ik nooit iets gehoord maar vermoed dat je daar nooit helemaal aan ontkomt en zolang dat niet gebeurt met geld van leden heb ik daar ook geen problemen mee.
Maar al met al ben ik bang dat de "vereniging" zijn bestaansrecht slechts ontleent aan het uitgeven van een blad want verder heb ik nu niet de indruk dat er zo vreselijk veel gebeurt voor de leden.
En zoals het met vele verenigingen gaat zullen er ook hier waarschijnlijk wel mensen tussen zitten die vinden dat ze de vereniging bezitten en er veel tijd in steken en dat dit ook impliceert dat je eigenlijk geen commentaar mag hebben.
In die zin vind ik het wel goed dat er nu een enquete is waar je je commentaar kwijt kan maar of dit ook iets oplevert?
In het verleden heeft men ook wel eens een enquete gehouden maar ik heb niet de indruk dat dit nu tot grote veranderingen heeft geleid.

marcelgoedhart

Beste Klaas,

Aan jouw mening is duidelijk te zien dat je nog nooit een ledenvergadering van de VNV hebt bijgewoond. Jouw verhaal is gebaseerd op suggesties totaal niet op feiten.
Prima om discussies te voeren maar dan wel op waarheden!


marcelgoedhart

Beste Klaas,

Ik wist niet dat er een schrijversvergoeding in de vorm van reisjes. Wat krijgen de bestuursleden dan wel niet?
Volgens mij houdt de VNV 2 keer per jaar een ledenvergadering alwaar je mening kwijt kunt, iets wat een aantal jaar geleden nog niet kon. Ook heeft de VNV voor viswater gezorgd en is er behoorlijk wat benchmarking gedaan waardoor er bij diverse onderdelen behoorlijke besparingen zijn ontstaan.
De vereniging kan behoorlijk door draaien door de reserves die zijn opgebouwd! Beursen worden ook vaak bezocht en ook draagt de VNV haar steentje bij door andere vliegvissende organisaties te ondersteunen.

Wat zou de VNV volgens jou nog meer voor haar leden kunnen doen. Waar ligt de behoefte van alle leden?

marcelgoedhart

Beste Klaas,

Ik moet nu echt even wat kwijt! Ik ben de afgelopen drie jaar beurscoordinator/secretaris bij de VNV geweest. Door het starten van mijn eigen web shop, die wel erg veel met vliegvissen te maken heeft, heb ik besloten niet langer in het bestuur van de VNV te willen zitten. Op deze manier voorkom je het geleuter van belangenverstrengeling!

Als je naar de ledenvergadering kwam dan had je gewoon gratis lunch(twee broodjes en een fris) gehad, Ik heb meerdermalen in het blad de leden uitgenodigd om zich aan te melden zodat er rekening kon worden gehouden met de bestelling! 

De vergoedingen, tja, je kan er je cartridge mee betalen en daar waar wettelijk 150 euro is toegestaan krijg je bij de VNV een tiende! Waaruit blijkt dat de vrijwilligers het niet om het geld doen maar uit liefde voor het vliegvissen.

Beursen... Jammer dat je je niet aanmeld/ heb gemeld bij mij als vrijwilliger voor beursen. Ook deel ik niet je mening dat er alleen maar oude aardapplen zitten. Ik heb namelijk ook behoorlijk wat krieltjes gehad op diversen beursen.

Zoals ik al eerder zei kritiek mag en moet, maar wel eerlijk onderbouwd.

Useless

Ik las net op de vnv-site dat men zich tot het weekend kan opgeven voor het ontvangen van de digitale nieuwsbrief en dat je daarmee ook het enqueteformulier alsnog ontvangt.

Gert

Ik ben geen lid van de VNV, en ben er verder ook niet zo in geinteresseerd.
Maar wat ik uit het bovenstaande opmaak: blijkbaar zijn er veel mensen lid van de VNV alleen maar omdat ze zo'n mooi blad uitgeven. Suggestie om te stoppen met het blad, en daarvoor in de plaats een online magazine of zo te maken, wordt de kop ingedrukt omdat niet iedereen over een computer beschikt. MAAR: de enquete wordt alleen maar online verstuurd :o

Groet,
Gert (55+ inmiddels ;))


marcelgoedhart

Beste Klaas,

Ik leg altijd uit aan mijn kinderen dat een verhaal twee kanten heeft! En ze dus eerst beide verhalen moeten kennen en dan pas hun mening kunnen geven. ;)

Ik kende het verhaal alleen uit mijn bestuurstijd en was nieuwsgierig naar jou verhaal!

Bedankt hiervoor!
Wat ik al vermoedde is bevestigd.

Groet,
Marcel

marcelgoedhart

Haha

Klaas toch! Ik ben toch al met je in discussie!!!
Soms, soms, is het verstandig je mening voor je te houden! ;)

groet Marcel

marcelgoedhart

sorry,

zit nu helemaal in mijn web shop! Erg leuk mijn hobby heeft wel extreme vormen aangenomen!
Mocht je info willen dan kan je me altijd via het contactformulier bereiken. En je mag je altijd als lid aanmelden.... kost je niets!
groet,
Marcel

marcelgoedhart

Ik bedoel dat ik regelmatig binders van jonge leeftijd had!
Op de laatste beursen kon men meebinden met bekende binders van beginner tot prof.
Dus er worden echt wel mogelijkheden gezocht alleen is het niet nwat men wil!

peterf

Hoi Marcel

Ik ga hier ff verder op je vraag.

Misschien is het beter om je vragen niet aan mij te stellen maar aan de VNV,ik ben geen lid meer.



Bemoei je er dan ook niet mee.

marcelgoedhart

Peterf???

Snap hem niet!

peterf

Quote from: marcelgoedhart on October 13, 2011, 13:59:27
Peterf???

Snap hem niet!

Sorry Marcel maar de bovenste regels waren antwoord van Klaas.
Laatste regel mijn reactie.
Klaas is geen lid maar bemoeit zich er wel mee, en daar moest ik even op reageren.
Peterf

marcelgoedhart

Klaas,

wordt gewoon weer lid, vergeet alle, oude, zeertjes!
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach.....enz...

Voor 30 euries in een jaar een prachtig vliegvisblad, misschien wel de mooiste van europa, en een eindjaarsgeschenk.

wie  weet verloten ze ook nog een vliegvisreisje bij de 100ste uitgave! ;)

Jan Bruins

Het blad digitaal............. dacht het niet !!

ik zit 1000 keer liever in m'n luie stoel te lezen dan achter mijn beeldscherm.

Tijdschriften en boeken gaan er mee door, maar dat is MIJN mening.

En meer geld voor viswater of visuitzettingen??  Waar moet dat van betaald worden dan?   Hoe zie je dat voor je ??

Zeg 5000 leden x € 30,-     €150.000 op jaarbasis, en daar kun je heel vliegvissend Nederland  gelukkig mee maken ??

Dan mag er nog wel een nul bij achter, €150.000 000.

Voor dit soort zaken moet je volgens mij bij je lokale hengelsportvereniging zijn, en dan zul je zien dat we als vliegvisser toch echt in de minderheid zijn.
I don't drink water, fish f*ck in it...

John

Speycast,

Mijn blaadjes komen echt niet op de vullisbelt. Leuke naslagwerken om nog eens in terug te kijken vanuit m'n luie stoel.

Hoef echt niet alles digitaal. Krijg alleen maar vierkante ogen van dat geloer op zo'n schermpie!!! ::computer::



HappyFisherman

Ik ga niet op de plee zitten met m'n laptop op schoot HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

toppiedus

QuoteMaar meer viswater is wel zeker haalbaar.
Een paar vijvers en zelfs wat stromend water is echt niet onmogelijk.
Niet voor 30 euro nee maar voor 130 euro per jaar kom je al een heel eind.
De VNV is een tijdje terug bezig geweest met wat beekjes in het oosten van het land,het volledige pacht daarvan krijgen kost gewoon alle vergunningen opkopen.

Hier kan ik me helemaal in vinden ik zou het er wel voor over hebben, mits dit een mooi water is en op redelijke afstand te bereiken laten we zeggen maximaal zo`n 2 uur rijden.
Maar ja ik woon midden Nederland, hebben we zo`n watertje in het Oosten is het voor iemand uit ( laten we voor het gemak Eindhoven nemen ;D ;D) al gauw weer 3 uur rijden,  ga dan drie uur verder naar het zuiden in de Ardennen zijn ook nog wel leuke (Private) stukken.

Dat zijn dan wel de problemen als je als landelijke vereniging ergens een lokaal initiatief wil opzetten, kan me zo voorstellen dat je vanuit Eindhoven ook niet even naar Biddinghuizen rij om een dagje te vissen
Kun je voor de prijs van een tank benzine net zo goed op de ronde bleek gaan vissen.

Alternatief zou zijn 2 projecten , een in noord nederland en de ander in zuid nederland (wel noord limburg anders is het voor de meeste nog dik 2 uur plus, doet me er wel aan denken de Niers zou er een mooi riviertje voor zijn  hebben we vanuit Midden nederland lekker de keus  :D

Als er salmonide worden uitgezet zal de controle wel heel intensief moeten zijn,  (Alle VNV leden als Boa langs de kant)

karelgol

Wel lid, maar niks gemerkt van een enquete.

Karel